![]() |
|
Zo, de idioot in mij heeft besloten dat het tijd werd voor weer wat Linux in mijn leven en omdat Debian mij in het verleden nooit in de steek heeft gelaten, heb ik een minimal-CD (Amd64) gebrand en ben ik de rest m.b.v. het netwerk gaan installeren. Mijn sources.list kent als belangrijkste regel "deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/ sarge main contrib" en ik laat APT gewoon de standaard desktop packages installeren die de base-install suggereert.
Er loopt echter één pakketje vast, zo lijkt het. iputils-ping lijkt problemen te geven met de dpkg origin signature check. Geen idee hoe of wat, want mijn enige recente Linux ervaring is allemaal met yum op een Fedora-bak en ik kom er gewoon niet uit. Het lijkt erop dat de .deb file die hij heeft gedownload voor iputils-ping niet geaccepteerd wordt door dpkg. Dus ik heb die .deb verwijderd en het opnieuw gedaan, zelfde probleem. Apt-get geeft als suggestie steeds "apt-get -f install" te runnen, maar dat levert hetzelfde probleem op (hij probeert dan uit zichzelf de package iputils-ping te installeren). Mijn gok is dat de .deb file van iputils-ping "gewoon" corrupt is, maar google geeft me erg weinig. Hier staat wel dat de versie voor amd64 een "unofficial port" is, maar ik ga er wel vanuit dat hij hoort te werken. Gaat er bij iemand een lampje branden? Want ik kom er niet uit ![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je de volgende repository moet gebruiken:
ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64...n/binary-amd64 Tenminste, als ik http://www.unixboard.de/vb3/showthread.php?t=22549 moet geloven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of misschien:
ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64...n/binary-amd64 Omdat je "sarge" achter die regel die je had hebt staan. Zelf geen idee wat het verschil is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sid is de unstable. De link die jij geeft is de link die ik ook gebruik, volgens mij. Maar goed. Zogauw ik weer op m'n kamer ben (volgend jaar), ga ik er nog maar eens naar kijken. Bedankt!
|
![]() |
|
|