Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2006, 00:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zo, de idioot in mij heeft besloten dat het tijd werd voor weer wat Linux in mijn leven en omdat Debian mij in het verleden nooit in de steek heeft gelaten, heb ik een minimal-CD (Amd64) gebrand en ben ik de rest m.b.v. het netwerk gaan installeren. Mijn sources.list kent als belangrijkste regel "deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64/debian/ sarge main contrib" en ik laat APT gewoon de standaard desktop packages installeren die de base-install suggereert.

Er loopt echter één pakketje vast, zo lijkt het. iputils-ping lijkt problemen te geven met de dpkg origin signature check. Geen idee hoe of wat, want mijn enige recente Linux ervaring is allemaal met yum op een Fedora-bak en ik kom er gewoon niet uit.

Het lijkt erop dat de .deb file die hij heeft gedownload voor iputils-ping niet geaccepteerd wordt door dpkg. Dus ik heb die .deb verwijderd en het opnieuw gedaan, zelfde probleem. Apt-get geeft als suggestie steeds "apt-get -f install" te runnen, maar dat levert hetzelfde probleem op (hij probeert dan uit zichzelf de package iputils-ping te installeren). Mijn gok is dat de .deb file van iputils-ping "gewoon" corrupt is, maar google geeft me erg weinig. Hier staat wel dat de versie voor amd64 een "unofficial port" is, maar ik ga er wel vanuit dat hij hoort te werken.

Gaat er bij iemand een lampje branden? Want ik kom er niet uit
Oud 22-12-2006, 07:30
freyk
freyk is offline
Ik ken de (netwerk)installatie van debian niet, maar kan je deze package niet overslaan aangezien het alleen ping bevat?
En als je eens een Duitse repository pakt?

Laatst gewijzigd op 22-12-2006 om 07:33.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:36
Gimme more beer
Het punt is dat wát ik ook doe met apt-get nu, hij geeft foutmeldingen voor álle packages en dependencies en zegt dat hij ze niet gaat installeren en suggereert dan "apt-get -f install" wat me weer terugbrengt bij iputils-ping.

Andere repositories en een manual download van de .deb file heb ik al geprobeerd. Geen resultaat.
Oud 23-12-2006, 11:34
Verwijderd
Ik denk dat je de volgende repository moet gebruiken:

ftp://ftp.nl.debian.org/debian-amd64...n/binary-amd64

Tenminste, als ik http://www.unixboard.de/vb3/showthread.php?t=22549 moet geloven.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:42
Verwijderd
Of misschien:

Omdat je "sarge" achter die regel die je had hebt staan. Zelf geen idee wat het verschil is.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:47
Verwijderd
Of misschien helpt dit:
http://www.linuxarkivet.se/mlists/de.../msg00240.html

De optie --no-debsign
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:04
Gimme more beer
Citaat:
12Trix schreef op 23-12-2006 @ 12:42 :
Of misschien:

Omdat je "sarge" achter die regel die je had hebt staan. Zelf geen idee wat het verschil is.
Sarge is de "stable" van amd64

Sid is de unstable.

De link die jij geeft is de link die ik ook gebruik, volgens mij. Maar goed. Zogauw ik weer op m'n kamer ben (volgend jaar), ga ik er nog maar eens naar kijken. Bedankt!
Oud 23-12-2006, 16:01
Verwijderd
Het is niet dezelfde link als in je eerste bericht. Maar het zal op hetzelfde neerkomen bedoel je? Dat Debian zelf naar de binary-amd64 map kijkt?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 22:52
Gimme more beer
Jazeker. Ik geef in de openingspost ook aan dat ik naar "sarge main contrib" verwijs en dan komt hij dus in die map (en nog een andere) uit. Omdat ik dus ook naar contrib wil verwijzen, geef ik geen directe URL aan, maar doe ik het zo.
Reageren

Regels voor berichten