Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2005, 22:48
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hey hoe richt jij je nieuwe kamer in!?

Koop je een voorbeeldkamer van Ikea over en ga je daarna aan de zweedse gehaktballetjes omdat die in de aanbieding zijn?

Ga je naar de kringloopwinkel om daar alles zo voordelig mogelijk te scoren?

Ga je voor "Hip & Happening", "Klassiek", "Tijdloos", "Retro" of misschien iets heel anders?

Kijk je op internet om inspiratie op te doen of ga je naar bepaalde winkels?

Kijk je wat je nodig hebt en koop je het dan zo goedkoop mogelijk zonder dat het echt bij elkaar past of ben je uren op zoek naar dat vaasje wat je kamer compleet maakt?

Ook mensen die niet een nieuwe kamer hebben mogen reageren hoor!
Oud 21-07-2005, 22:50
Otis
Otis is offline
ik gok donkergroen met goud en mn oude spullen gaan gewoon mee.
Ik wil alleen wel een nieuw bed.
Oud 21-07-2005, 22:50
Augustus
Augustus is offline
Ik zou het graag een privé-funk-paleisje maken.
Oud 21-07-2005, 22:51
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
TS begint(editus niet):

Ik heb sinds vandaag een kamer gevonden in Maastricht(7 uur in de trein gezeten--> gaar) en ik weet het nog niet.
Familie van me heeft nog een huis volstaan met spullen van een oom/tante van hen die een half jaar geleden is overleden dus die hadden al aangeboden dat ik mag hebben wat ik wil.

Verder zal ik wel naar Ikea gaan omdat dat te betalen is en verder koop ik denk ik alles als ik het tegenkom en niet al te duur is.

edit: en qua style moet t natuurlijk wel een beetje hip zijn, maar niet tot in het extreme, beetje retro, beetje klassiek, beetje tijdloos.
Kleuren en deregelijk ben ik nog niet over uit.
Oud 21-07-2005, 22:54
Hagel
Hagel is offline
Zoals het nu is, grasgroene, legergroene en bruine muren, klassiek ingericht, antieke kasten, oudroze banken, kleden, seventies behang aan 1 muur, donkere meubels

Oud 21-07-2005, 23:40
Verwijderd
Ik wil het azuurblauw/donkerturquoise met paars. <3
En een heel kitscherige kroonluchter & een kitscherige spiegel aan de wand.

Verder wordt het een combi van tweedehands, antiek en ikea denk ik.
Oud 21-07-2005, 23:45
Verwijderd
als mijn slaap bank, mijn draaitafels en mijn c64 er maar staan.
Oud 21-07-2005, 23:54
pipimädchen
pipimädchen is offline
ik wil roze luipaardprint verf op de muren en zebra kussentjes van de Action
Oud 21-07-2005, 23:56
Verwijderd
Hangt er van af, of 't een studentenkamertje is of een eigen huis. Ik ga geen dikke moeite doen voor 'n studentenkamer waar ik zo weer uit kan verhuizen als 't even tegenzit. Dus ik laat m'n loodzware meubels thuisstaan en zet de boel vol met goedkope troep. (Als er maar een bed en 'n connetie tot 't internet is, he.)

Mocht ik zeker weten dat ik er een aantal jaar verblijf, op die kamer, dan wordt het iets a la legergroene muren, zwart-wit geblokte vloer, houten meub0ls en gouden accenten. Oid. En als de kamer groot is, wil ik eigenlijk een stuk van laten we zeggen twee vierkante meter vrij van vloerbedekking houden, wel met plinten er om heen ofzo, waar een schildersezel komt te staan. Ik ben te lui voor kranten neerleggen, ben ik bang.

Als het mijn huis is dan heb ik een vet gave inrichting die ik hier niet ga vertellen, want da's te veel moeite. Ik bedoel, ehh, hij's zo gaaf dat iedereen het binnen de kortste keren heeft, ja.
Oud 21-07-2005, 23:58
MTpower
MTpower is offline
niet
Oud 22-07-2005, 00:14
snoodaard
snoodaard is offline
Ik heb gewoon afdankspullen die teveel waren of die ik graag mee wilde. Van inrichting is geen sprake maar er komt toch nooit iemand dus het maakt niets uit.
Oud 22-07-2005, 00:33
Verwijderd
ik heb een kamer van 6 vierkante meter met een bed van 3,5 vierkante meter erin. ik ben al blij dat mijn deur openkan.
Oud 22-07-2005, 00:39
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik heb nu opeens een relaxte kamer van 20 m2 en ik ben in paniek want ik weet niet hoe ik m moet inrichten .
ik wil naar 2ehands winkeltjes en de perfecte spullen tegenkomen maar zal wel niet
ik wil ook graag een grote gouden kroonluchter en mooie stoelen en een eikenhouten tafeltje en een 2persoonsbed zucht..
de muren vind ik nog het ergste, ik houd van groen maar welke kleur groen? en ik vind retrobehang ook erg leuk aaaah ik trek t niet
Oud 22-07-2005, 08:29
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb sinds een paar maanden mn kamer in maastricht. ik heb een gedeelte groen geverfd, het andere gedeelte roze. De vloeren zijn zwart.
Ik ben wel een ikea-mens ja... Ik heb 2 zwarte banken en 2 tafeltjes van de ikea, een kleerkast, tvkast en nachtkastje van de ikea.
Verder heb ik mn eeuwenoude witte lelijke bed, een koelkast en vriezer natuurlijk, een kast voor mn keukenspullen.
ik heb in mn kamer een soort tussenwand van glas, en daar heb ik vliegengordijnen voorgehangen. Ziet erg trippy uit.
ik vind het wel mooi als alles strak en recht is zeg maar. maar niet te ongezellig, dus ik heb ook wel veel accesoires, veel lampen/lampjes, vaasjes, rare asbakken, kussens enz.
Oud 22-07-2005, 09:18
Tom Violence
Tom Violence is offline
mijne is per ongeluk een beetje donkerblauw met rood geworden
Oud 22-07-2005, 11:47
Broeder
Broeder is offline
Ik ging net na mijn lieftallige zuster verhuizen dus ik kreeg allerlei spullen van haar dus ik heb nu een indrukwekkende combinatie van tijdloos en retro ik heb zelfs een GELE bank met BLOEMEN erop maar die zie je helaas niet zo goed meer Verder zijn de muren WIT dus daar heb ik maar wat weef-verantwoorde posters overheen geplakt gaaf he. Verder vind ik het eigenlijk belangrijker dat ik een eigen koelkast heb aangezien ik niet wil dat anderen hun vette speklappen over mijn pakje kaas heen leggen Geld om nieuwe dingen te kopen heb ik niet dus eh. doei.
Oud 22-07-2005, 12:04
Codaz
Codaz is offline
Ik spaar eerst veeeel geld (al gedaan) en pomp er dan voor een paar duizend euro nieuwe vloerbedekking, behang, verlichting en verf in. Dan nog een mooie italiaanse designkast, een home cinema systeem en een tvtje en dan ben ik ongeveer wel klaar.
Owja, ook nog een whiteboard en een nieuw verstelbaar bureau met dure kantoorstoel.
Oud 22-07-2005, 12:12
Stevill
Stevill is offline
Ik ga voor klassiek met een tintje oosters of romeins, iig veel donker hout. Liefste ook alle hedendaagse apparatuur ver- of weggewerkt in kastjes ed.
Oud 22-07-2005, 13:08
Verwijderd
voor een kamer ga ik geen moeite doen, als er een bed staat, mijn pc + een koelkastje ofzo dan ist al snel goed.
over een huis zou ik wel wat meer nadenken, maar iig niet van die oude shit, het zou wel funky retro zijn denk ik.
Oud 22-07-2005, 13:19
rodina
rodina is offline
Kringloopwinkels en 2ehandsbeurzen, pot verf en klaar

Naja als ik nu op kamers zou gaan, wil ik een kamer die mooi licht heeft. Grote ramen.

En de rest qua tinten heel licht houden, knap schilderen. Qua meubels mooi gietijzeren spijltjesbed, en donkerhouten sierlijke meubeltjes (oosters) er tegen aan. Verder geen idee.
Oud 22-07-2005, 14:24
FayLa32
FayLa32 is offline
Ik ga voor walgelijk ouderwets en oubollig. Of 'klassiek'zoals dat genoemd wordt. Donker hout, perzisch tapijtje, kroonluchter, barokke kandelaars en spiegels en schilderijlijsten, zo'n behangetje(als ik geld heb tenminste, als ik geen geld heb, en dat heb ik niet, hou ik het bij lichte muren met één donkerrode muur o.i.d.), veel prullen en antiekerige accessoires,veel verschillende printjes en redelijk donkere kleuren.
Ik heb al redelijk veel zooi op m'n kamer staan, dus als ik verhuis neem ik dat gewoon mee. De rest haal ik bij 2ehandszaakjes en rommelmarkten. Geen IKEA
Oud 22-07-2005, 14:50
rodina
rodina is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 22-07-2005 @ 15:24 :
Ik ga voor walgelijk ouderwets en oubollig. Of 'klassiek'zoals dat genoemd wordt. Donker hout, perzisch tapijtje, kroonluchter, barokke kandelaars en spiegels en schilderijlijsten, zo'n behangetje(als ik geld heb tenminste, als ik geen geld heb, en dat heb ik niet, hou ik het bij lichte muren met één donkerrode muur o.i.d.), veel prullen en antiekerige accessoires,veel verschillende printjes en redelijk donkere kleuren.
Ik heb al redelijk veel zooi op m'n kamer staan, dus als ik verhuis neem ik dat gewoon mee. De rest haal ik bij 2ehandszaakjes en rommelmarkten. Geen IKEA
Dat behangetje kan je zelf ook wel maken Stuk muur in een kleur verven en vervolgens sjablonen maken en aan elkaar vast plakken. Spuitbus in een andere kleur et voila.. Tis wel een takkewerk maar ja je moet toch wat.
Oud 22-07-2005, 15:47
Verwijderd
ik heb allemaal bij elkaar geraapte zooi uit ons oude huis, ik denk zo'n 6 verschillende soorten hout, het past allemaal niet bij elkaar maar het functioneert prima.
als ik een plekje heb gevonden waar ik een tijdje wil blijven wonen wil ik toffe muurschilderingen a la suspiria, blaadjes enzo, en verder eh, zal het me aan m'n reet roesten. als het maar wat beter op elkaar afgestemd is.
Oud 22-07-2005, 16:38
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
rodina schreef op 22-07-2005 @ 14:19 :
Kringloopwinkels en 2ehandsbeurzen, pot verf en klaar

Naja als ik nu op kamers zou gaan, wil ik een kamer die mooi licht heeft. Grote ramen.

En de rest qua tinten heel licht houden, knap schilderen. Qua meubels mooi gietijzeren spijltjesbed, en donkerhouten sierlijke meubeltjes (oosters) er tegen aan. Verder geen idee.
dat klinkt best leuk

ik heb besloten mijn kamer okergeel te schilderen met oranjeachtige plinten en gordijnen want ik heb een heel groot raam en balkon dus veel zon, dan kan ik beter schilderen gelukkig

ik dacht eerst ook groen maar dan wil ik een diepe kleur en dan lijkt mn kamer meteen zo fucking klein
Oud 22-07-2005, 18:03
Verwijderd
Ik wil alles wit verven met een wit kleed erin en houten/rieten meubels/accenten, heel rustig dus. En ik wil een nieuw bed en een nieuwe boeken- en kledingkast.
Advertentie
Oud 22-07-2005, 18:52
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 22-07-2005 @ 15:24 :
dat ongeveer. maar dan zonder dat behang, donkerrode muren en houten vloeren liefst wit versleten planken natuurlijk.
Oud 22-07-2005, 22:43
Kaps
Kaps is offline
Ik wil even zeggen dat ik een godsgruwelijke hekel heb aan dat gefineerde geperste hout
En dan vooral in de kleur 'berken'

Dat was het.
Oud 23-07-2005, 01:37
Metal
Metal is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 22-07-2005 @ 00:45 :
als mijn slaap bank, mijn draaitafels, mijn vesterker, mijn cd's, mijn pc MET SOULSEEK en mijn weet ik veel blavlbalabal er maar staan.
Oud 23-07-2005, 11:54
So_fucking_what
So_fucking_what is offline
eerst als er nog nix in staat helemaal zwart verfen, donkerrood tapijt, pak grafitibussen in alle mogelijke kleuren en beklad de muur met alles wat in me op komt.
pleur 2 patrassen op elkaar ergens in de hoek met een pikzwarte overtrek, deken en kussen er op.
de lamp ook bewerken met verf zodat er gekleurd en gedempt licht uit komt.
prop in de hoek tegenover de matrassen een sterio en een cd rek met al me cds
beplak de muuren en plafon met bandposters en stikkers.
boven het hoofdeind van et bed een drakenschedel aan de muur
aan het voeteneind een tv tafeltje met een tv en me ps2
in de hoek daar achter een computer met zwarte kast met doorzichtige zijkand met vormpje er in en belichte binenkant.
zelfgemaakte metale Rammstein teken aan de muur donker rode gordijnen en klaar.
Oud 27-07-2005, 20:52
Soulwing
Soulwing is offline
ik heb em zojuist ingericht, en hij is helemaal klaar:
ziehier mijn RETRO kamer

*let maar niet op mij *

*ff draaien*

OOOPS beetje veel maar oke
Oud 27-07-2005, 20:53
Tom Violence
Tom Violence is offline
waarrr heb je dat behang vandaan?
Oud 27-07-2005, 20:58
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-07-2005 @ 21:53 :
waarrr heb je dat behang vandaan?
ik neem aan dat je het tegen mij hebt...?
Oud 27-07-2005, 21:00
Metal
Metal is offline

ja ze heeft het tegen jou, ik vind je kamer opzich wel gaaff (voor een meisjeskamer )
Oud 27-07-2005, 21:01
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
Metal schreef op 27-07-2005 @ 22:00 :

ja ze heeft het tegen jou, ik vind je kamer opzich wel gaaff (voor een meisjeskamer )
Ja ik ben zo gaaf

oeps. beetje zelfingenomen enzo

maar ik heb t behang vannnnn de Chill out - bijenkorf gwn
hebben ze nu nog steeds. ook andere retro-designs
Oud 27-07-2005, 21:06
Verwijderd
Mijn nieuwe kamer in Grunn heeft een zwart wit geblokte vloer (Die goedkope van de Leen Bakker ja! ) en laminaat en de muren zijn roze en mijn kast is paars-groen-goud. Echt de truttigste kamer die ik ooit heb gehad.
Oud 27-07-2005, 21:12
Verwijderd
Ik vind die muur met die kaarten, stickers en andere zooi erop heel tof . Ik wil in mijn kamer gouden accenten en 1 muur een andere kleur. En ik wil een nieuw bureau gvd!
Oud 27-07-2005, 21:13
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Soulwing schreef op 27-07-2005 @ 21:52 :
ziehier mijn RETRO kamer

[afbeelding]
*let maar niet op mij *

[afbeelding]
*ff draaien*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nou poehee wat RETRO.
Oud 27-07-2005, 21:13
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik wil dat jullie leuke foto's posten en meer dingen zeggen zodat ik inspiratie op kan doen MMHhh
Oud 27-07-2005, 22:12
Stevill
Stevill is offline
Ben alweer bezig met mn kamer herinrichten, moet ditmaal plaatsmaken voor multifunctionele bankdrukbank dus heb besloten alles om te gooien en mijn bureau en pc weg te doen omdat ik die zo goed als nooit gebruik.

Zal tegen de tijd dat het klaar is wel een foto maken en posten.
Oud 27-07-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
ziehier mijn RETRO kamer

[afbeelding]
*let maar niet op mij *

[afbeelding]
*ff draaien*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ik wil die slaapbank ook gaan kopen, hoe bevalt ie?
Oud 27-07-2005, 22:33
Verwijderd
Ik wil wel een mooie kamer.. Ik was bij ikea vandaag en ik zag daar hele mooie platen met rood en daarop de schaduw van een trompetist en de blauwe variant met een saxofonist en dat vond ik best mooi eigenlijk . Jammer dat we geen plek meer hadden in de auto want anders had ik ze meegenomen..

Verder wil ik iets met mooie kleuren die bij elkaar passen iets met groen en wit en oranje en licht roze
Oud 28-07-2005, 00:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn huidige kamer is één en al paars, en eigelijk wil ik tegen 2 muren binnenkort retrobehang gooien, als m'n moeder dan ook nog eens mee zou werken.. (was 2,5 jaar geleden al de bedoeling, maargoed toen schoot het erbij in en besloot ik in een vage bui m'n kamer dan maar paars te doen.. Altijd al spijt van gehad)

Mijn volgende kamer zou ik toch geheel anders doen, al zou ik eigelijk niet precies weten hoe. Er is zóveel leuk.

Óf: Lichtbruin met oranje én bijpassend retrobehang, met bruine vloerbedekking
Óf: Zwarte muren, houten vloer, stukken traanplaat her en der erin verwerkt. Retro spulletjes, zilverenaccenten, en kleur verwerkt in kleine details.
Óf: Mijn paarse kamer, met 2 muren behangen met vinyl bloemetjes behang zwart/wit, nieuwe hippe gordijnen, nieuwe witte kasten, zilveraccenten en een hip kleed en ow een kroonluchter, mjam! Niet te vergeten: retrostoelen en lampen. Zo wil ik iig iets in deze richting. En natuurlijk van die bol-lampen in een hippe kleur. Beetje koloniaal á Barok mag best ertussendoor. Yeah!

En ik hou van mijn nijntje klok Al moet ik bekennen dat ik ook wel een voorliefde heb voor oude stationsklokken.

Ik denk dat het de laatste kamer ooit een keer gaat worden.
Oud 28-07-2005, 01:03
Verwijderd
Ikeastijl all the way. Muren hang ik wel posters overheen en verder ritsel ik wat troep bij mensen en klaar is mijn kamer.
Oud 28-07-2005, 05:47
woezel
woezel is offline
3 donkerrode muren en 1tje in een lichtere kleur. en ik heb een oude bureau uit een kerk gekregen maar ziet er wel vet uit. en alleen 'oude' meubelen (kringloopwinkel). en verder geen dingen als :

Citaat:
[B]ik heb em zojuist ingericht, en hij is helemaal klaar:
ziehier mijn RETRO kamer

[afbeelding]
*let maar niet op mij *
want op een of andere manier doet me dat denken aan 15 jaar zijn. (maar oke.)
Oud 28-07-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 28-07-2005 @ 06:47 :
3 donkerrode muren en 1tje in een lichtere kleur. en ik heb een oude bureau uit een kerk gekregen maar ziet er wel vet uit. en alleen 'oude' meubelen (kringloopwinkel). en verder geen dingen als :

want op een of andere manier doet me dat denken aan 15 jaar zijn. (maar oke.)
ja, want nu ben je 18 en een echte vrouw en dan ben je dat soort dingen natuurlijk ontgroeid in al je volwassenheid.
Oud 28-07-2005, 09:25
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Fake schreef op 28-07-2005 @ 10:24 :
ja, want nu ben je 18 en een echte vrouw en dan ben je dat soort dingen natuurlijk ontgroeid in al je volwassenheid.
<3
Oud 28-07-2005, 17:51
woezel
woezel is offline
Citaat:
Fake schreef op 28-07-2005 @ 10:24 :
tuurlijk
Oud 28-07-2005, 18:32
C-Cee
C-Cee is offline
Citaat:
ziehier mijn RETRO kamer

[afbeelding]
*let maar niet op mij *

dat zijn nog eens veel kaarten
Oud 28-07-2005, 19:21
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 27-07-2005 @ 23:26 :
ik wil die slaapbank ook gaan kopen, hoe bevalt ie?
t is eigenlijk niet echt een slaapbank. meer een bed
Oud 28-07-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Soulwing schreef op 28-07-2005 @ 20:21 :
t is eigenlijk niet echt een slaapbank. meer een bed
O, ik dacht dat het een slaapbank van ikea was
dan lijkt ie er zeker heel veel op
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten