Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 18:41
TLO
TLO is offline
Mijn 2 goudvissen zwemmen altijd gezellig rond in een kom, maar sinds ongeveer 3 maanden valt het me op dat een van de twee vissen aan het verbleken is.

De oranje kleur van het beestje is nu bijna helemaal weg, en er blijft een blikkerige, aluminium-achtige kleur over.
Dit is vooral op het lichaam zelf, en niet op de vinnen.
Ik geef ze om de dag gewoon wat visvoer, dus aan het voer zal het niet liggen denk ik. Ook verschoon ik hun hok minimaal 1 maal per week.
De vis in kwestie is ongeveer 4 jaar oud nu.
Zou het gewoon slijtage van het diertje kunnen zijn?

Iemand anders die dit soort verschijnselen ook heeft? (Bij zijn/haar vis dan)

Bedankt
Oud 08-01-2007, 19:03
Verwijderd
Dat gebeurt toch altijd bij wat oudere goudvisjes?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:06
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 08-01-2007 @ 20:03 :
Goudvissen kunnen vreselijk oud worden (20 tot 40 jaar heb ik gelezen), dus met vier jaar is het nog maar een kleintje

Ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien dat er toch steeds een piepklein beetje chloor achterblijft als je de bak schoonmaakt en dat je je vis aan het bleken bent
Oud 08-01-2007, 19:06
TLO
TLO is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 08-01-2007 @ 20:03 :
Dat hoop ik dan maar...
Als hij/zij een ziekte had hadden we dat wel gemerkt denk ik.
Oud 08-01-2007, 19:13
TLO
TLO is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 08-01-2007 @ 20:06 :
Goudvissen kunnen vreselijk oud worden (20 tot 40 jaar heb ik gelezen), dus met vier jaar is het nog maar een kleintje

Ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien dat er toch steeds een piepklein beetje chloor achterblijft als je de bak schoonmaakt en dat je je vis aan het bleken bent
Chloor!

Ik maak de bak gewoon schoon met afwasmiddel.
Oud 08-01-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
TLO schreef op 08-01-2007 @ 20:13 :
Ik maak de bak gewoon schoon met afwasmiddel.
-_-
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 08:34
Stefanie
Stefanie is offline
Is het niet zo dat ze met kleur worden ingespoten voordat ze de dierenwinkel in gaan en dat die kleur nu wegtrekt?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 12:05
Verwijderd
je hebt speciaal voer met kreeftjes ofzo om ze weer oranje te maken
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:

Je maakt je aquarium toch niet schoon met chloor? (Ik deed het zelfs niet eens met afwasmiddel...gewoon water en een spons doet het goed genoeg als je je aquarium regelmatig schoonmaakt.)

4 jaar is btw best oud voor een 'aquarium goudvis'. Volgens mij kan het wel door de leeftijd komen dat hij verkleurd. Of misschien idd door het voedsel (het gaat niet om de hoeveelheid, maar om welk voer wat dat betreft). Misschien kan je in de dierenwinkel eens kijken/vragen of ze voer hebben waar hij weer wat meer oranje van wordt (tenzij je het niet erg vind, dan hoef je natuurlijk niets te doen ).
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:16
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2007 @ 16:10 :
Je maakt je aquarium toch niet schoon met chloor? (Ik deed het zelfs niet eens met afwasmiddel...gewoon water en een spons doet het goed genoeg als je je aquarium regelmatig schoonmaakt.)
Ik wel hoor, dan wordt het pas écht schoon. Ook alleen mijn vissenkom, dan weet je tenminste zeker dat je alles goed schoonmaakt e.d.. Ons aquarium met tropische vissen enzo gaat nooit helemaal leeg.
Oud 09-01-2007, 16:10
Canine 13
Canine 13 is offline
Vissen worden zo vaak wit.

Wij hebben een vijver, waarvan sommige oranje vissen ook wit zijn geworden. Niks mis mee, ze leven allemaal nog steeds lang en hopelijk gelukkig. We hadden zelf 1x een zwarte die oranje werd, en later werd hij wit. Hij zwemt nog steeds rond. Toen die begon te verkleuren hadden we hem net, nu 5 jaar later zwemt ie nog steeds rond.

(Ik herken hem overgens aan zijn zilvere schub bij zijn rugvin.)

Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 13:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2007 @ 16:10 :
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:28
Chester90
Chester90 is offline
Je zegt dat ze in een hok zitten..
Misschien kun je ze beter in een bak of kom doen.
Knappen ze vast van op..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 23:23
Verwijderd
HAHA GOEIUH
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 14:39
TLO
TLO is offline
Citaat:
Chester90 schreef op 10-01-2007 @ 22:28 :
Je zegt dat ze in een hok zitten..
Misschien kun je ze beter in een bak of kom doen.
Knappen ze vast van op..
Macht der gewoonte, juffrouw.
Oud 13-01-2007, 21:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb van dat goudvissenvoer van tetra animin en daar staat op dat het voor een mooie oranje kleur is. Ik had ook echt het idee dat mijn vissen minder oranje waren als ik ze een tijdje ander voer gaf. Dat kan je dus wel proberen Mijn vis doet het er al ruim twee jaar goed op
Oud 14-01-2007, 11:09
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
komt door zijn leeftijd
Oud 14-01-2007, 14:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
K9 schreef op 09-01-2007 @ 17:10 :
We hadden zelf 1x een zwarte die oranje werd, en later werd hij wit.
dat is dan ook de natuurlijke weg.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 12:06
Laen
Laen is offline
Mijn vis heeft het ook, bij de dierenwinkel zeiden ze dat het heel normaal was en dat ze zelfs ook zwart kunnen worden. Dus geen zorgen.
Oud 18-01-2007, 13:14
Verwijderd
Goudvissen verliezen toch altijd hun kleur in stilstaand water ?!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 14:16
Verwijderd
15 tot 28 jaar oud volgens wikipedia. Een van mijn ouders werd 20 jaar .

Volgens diverse sites kan het aan alles en nix liggen.
Stress, waterkwaliteit, leeftijd, maar ook zomaar.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 01:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Citaat:
Hierbij moet opgelet worden dat vers leidingwater best geneutraliseerd wordt omdat er chloor in kan zitten, en daar kan de goudvis niet tegen.
in theorie .

het schijnt trouwens per individu bepaald te worden of de goudvis wit kleurt of niet. in een kom of aquarium schijnen ze wel beter oranje te worden en te blijven door de watertemperatuur. maar maak je geen zorgen :
Citaat:
Kleuren: oranje, geel, wit, zwart, bruin, blauwachtig en combinaties van deze kleuren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 14:18
Verwijderd
Waarom gebruiken jullie afwasmiddel of chloor? Het is sowieso de bedoeling dat altijd minimaal 1/3 "oud" water bij de vissen erin laat hoor!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 01:11
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 19-01-2007 @ 15:18 :
Waarom gebruiken jullie afwasmiddel of chloor? Het is sowieso de bedoeling dat altijd minimaal 1/3 "oud" water bij de vissen erin laat hoor!
idd, mensen die hun aquarium schoonmaken met schoonmaakmiddel verdienen n trap...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 16:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik altijd gewoon heet water en geen afwasmiddel, chloor of ander schoonmaakspul. Het wordt zo echt wel schoon en dan weet ik iig zeker dat ik mijn vissen niet vergiftig. Voor ik mijn kom weer vul met nieuw water spoel ik ook alles af met koud water omdat je dan minder snel algen en slecht water krijgt.
Oud 20-01-2007, 16:15
Bloem
Bloem is offline
Sinds ik een pompje erin heb (jaja ) hoef ik het aquarium zelf eigenlijk helemaal niet meer schoon te maken. Af en toe haal ik een deel oud water eruit en doe ik er schoon water bij, maar echte aanslag ofzo zit er niet meer op het glas.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
koekjes schreef op 20-01-2007 @ 02:11 :
idd, mensen die hun aquarium schoonmaken met schoonmaakmiddel verdienen n trap...
sowieso mensen die vissen in een kommetje houden .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten