Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ga maar eens in de keuken staan als het druk is, dan zul je zien hoe veel hoofdgerechten bijv. tegelijk worden doorgevraagd. En teveel personeel dat in de keuken rondloopt is alleen maar onhandig, omdat je elkaar dan constant voor de voeten loopt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens: een half uur wachten is echt *niet* lang, of je moet schnitzel met frietjes bestellen. |
![]() |
||
Citaat:
- Edit: zelfs een half uur wachten voor je kunt gaan zitten. En bij ons werden de mensen die nog zaten, gauw de rekening toegeschoven en ze mochten hun drinken niet eens opdrinken. Maar als de kwaliteit van mijn eten echt zwaar beneden peil is, het biertje geen goede schuimkraag heeft en dus te lang heeft gestaan en de kok geen kritiek kan hebben, dan ben ik gauw weg. En als hij dan ook nog eist dat we de hele rekening betalen terwijl we ons voorgerecht slechts half op hebben - "want het vlees ligt al op de grill!" Onzin! Lam moet je niet een half uur voordat je het serveert op de grill leggen, en ossehaas ook niet - en lichamelijk gaat intimideren... Dan heb ik het gehad. Ik weet trouwens ook niet of de kwaliteit echt achteruit is gegaan, ik bedoelde eigenlijk ook meer dat de kwaliteit gewoon verschrikkelijk is. Dat de kwaliteit gedaald is, heb ik van mijn ouders - ik ben zelf nog te jong dat te kunnen bepalen ![]() Overigens hebben wij ons heel netjes verwoord, tot de kok onze naam en adres wilde hebben en ons de héle rekening wilde laten betalen. En toen hij daarna ook nog lichamelijk werd... hij zegt ín het restaurant dat we niets hoeven te betalen als we de zaak maar verlaten, zodat de klanten denken dat wij alleen maar zeuren (dat zei hij overigens ook, dat de klanten het met hem eens waren, maar zij hebben niet gegeten wat wij hebben getracht te eten en zij hebben niet de rekening gezien), maar buiten gebruikt hij ineens geweld en eist hij dat we de volledige rekening alsnog betalen. Dan heb ik het gehad. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het niet netjes dat je ons dan voor alles laat betalen, eigenlijk. Ik vind het ook geen gezeur. Als je 1) niet goed bediend wordt, er niet naar je geluisterd wordt en 2) het eten in één woord verschrikkelijk was (al hebben we dat woord niet gebruikt), vind ik dat je je dat als kok en eigenaar erg moet aantrekken. Ik persoonlijk zou mensen dan alleen het voorgerecht en drankjes laten betalen, want ik zou het heel erg vinden dat ze mijn eten niet hoeven. Misschien ben ik daar dan een uitzondering in. Maar je bent toch een restaurant? Dan zorg je toch dat mensen het naar hun zin hebben? We kregen niet eens een normaal getapt biertje, de schuimkraag was helemaal naar de klote. Plus dat die kok mijn vader te lijf ging. Misschien zijn we te veeleisend, dan. Dat zou kunnen. Ik ben het ook eens met arPos: een goed restaurant luistert naar de mening van klanten. Maar ze gaven niet toe, ze wilden niet luisteren, ze wilden helemaal niets. Ze gaven ons een rekening van 110 euro terwijl we het voorgerecht niet eens op hadden omdát het zo verschrikkelijk was. Ze luisterden niet naar wat er verkeerd was. Ze waren gewoon verschrikkelijk op hun pik getrapt. Ik weet trouwens blijkbaar geen echte keukens, al helemaal niet hier in de buurt ( nou ja, één dan). |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het een raar topic. Zondag heb ik erg lekker gegeten bij een Indiaas restaurant in Zwolle, maar ik ga nu toch ook geen topic openen over de toenemende kwaliteit van restaurants. ![]() Over het algemeen ben ik heel tevreden met de restaurants waar ik kom.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ook een verschil is dat ik helemaal geen probleem heb met wachten in een restaurant. En hoe meer er met verse producten gewerkt wordt, hoe groter de kans dat het een beetje wachten zal zijn. En nog een tip: hoe minder verschillende dingen o pde menu-kaart, hoe verser de dingen waarschijnlijk zijn. EN ik laat me ook nogal graag verleiden door de suggesties van de chef. En verder... eek, magnetrons moeten uit restaurants geweerd worden. Dat is goed om spaghetti bolognaise of lasagne op te warmen, maar daarnaast...
||
Citaat:
Ik ben het wel met je eens, als je zegt dat een half uur wachten echt niet lang is. Als je lekker wilt eten, moet je maar wat geduld op kunnen brengen. Bovendien lijkt het me, dat je niet alleen uit eten gaat voor een maagopvulling, maar ook voor een gezellige avond. In Amerika moet je binnen een uur klaar zijn met je diner, want dan komen de volgende gasten alweer. Dan heb ik liever een langere wachttijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Persoonlijk vind ik het wel slecht om een half uur te moeten wachten aan een tafeltje zonder dat het personeel je enige aandacht schenkt.
Als er binnen die tijd iemand komt om de drankjes op te nemen en wat brood en/of een amuse serveert is het m.i. geen probleem. Ik ben het zeker niet eens met de stelling. Je moet gewoon weten waar je gaat eten. Van de meeste snelle eetcafetjes in stadskernen kan je ook niet verwachten dat ze fantastisch eten hebben + een bijbehorende bediening. En meestal betaal je voor wat je krijgt. Om een slechte prijs/kwaliteitsverhouding kan ik me overigens wel erg boos maken. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De inktvis was te zuur. Met andere woorden: teveel citroen over geflikkerd. De garnalen waren teveel of te lang gekookt of hoe dan ook, maar ze waren taai, droog en smakeloos. Zo ben ik het niet gewend. Misschien ben ik dan teveel gewend. De kok stond niet open voor commentaar en vervolgens gaat hij buiten mijn vader te lijf. Daar was ik voornamelijk verontwaardigd over. Buiten het feit dan dat het eten zo afschuwelijk was. Overigens moesten we een half uur wachten voordat we konden zitten terwijl we hadden gereserveerd, maar dat is totaal het punt niet. Dat vonden we ook niet zo erg, want je moet wel een beetje begrip hebben voor de horeca. Zo ver reikte ons verbeeldingsvermogen ook nog wel. @ Aaron: de prijs/kwaliteit-verhouding was dus verschrikkelijk, anders zouden we niet zeuren. Om een paar euro's maak ik me heus niet druk. |
![]() |
||
Citaat:
Als er echt wat mis was kon de klant zn geld terugkrijgen (zolang er tijdig gemeld werd dat er wat mis was, en niet eerst alles opeten en dan klagen dat de biefstuk niet goed was). Als iemand iets bestelde en het gewoon niet lekker vond, terwijl het wel goed gekookt was, ja dat is dan gewoon dikke pech, dat kan gebeuren, maar niet de schuld van het restaurant.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En al wás het snobistisch... fijne meerwaarde voor het topic, op de man spelen. De rest, bedankt voor de reacties. Ik doe er zeker wat mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind kritisch zijn ook niet snobistisch, laat dat duidelijk zijn. Maar je hebt natuurlijke verschillende dingen waarover je kritisch (of zelf over-kritisch) kunt zijn. En ik vind het zo jammer dat je niet kunt genieten van een avondje uit als het eten niet aan alle verwachtingen voldoet. En laat ik dan ook nog een in jou ogen wellicht nuttige bijdrage leveren. Ik ga met mijn ouders meestal naar buitenlandse restaurantjes. Niet ontzettend vaak trouwens. Maar ik heb dan altijd een leuke avond en geniet ervan dat ik niet hoef af te wassen, en ook van het eten dat mij voorgeschoteld wordt. Ik vind het belangrijk dat de bediening goed is. Dat betekent niet dat die netjes moet zijn, ik vind het wel leuk als een ober/serveerster iets van zijn/haar persoonlijkheid laat zien. Of dat passend is ligt aan het restaurant.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, het is nogal raar om geld terug te vragen als je iets niet lekker vindt. Dat van die radio kun je gewoon aantonen. Zo een mooie boel worden als iedereen in een restaurant geld terug ging vragen omdat hij het niet lust.
||
Citaat:
En als dan de bediening nog goed was geweest... maar dat was ook niet goed. Bovendien intimideerde de kok ons buiten het restaurant. Maar goed, misschien hebben we geen gelijk gehad over dat niet willen betalen van het hoofdgerecht, dat accepteer ik. Alleen dat die kok ons intimideerde, blijf ik enorm verkeerd vinden. Dat het eten van beroerde kwaliteit was, ook. En dat die kok daar dan niet naar wil luisteren, is nog het ergste. Overigens vind ik nog steeds dat in een goed restaurant je het hoofdgerecht niet zou moeten betalen als je het niet hebt gebruikt. Jij zou je als kok aangesproken moeten voelen en moeten openstaan voor kritiek. Het is toch heel erg als je publiek het eten niet waardeert? Ik zou dat zo erg vinden, dat ik die kosten niet zou verrekenen. Maar oké, dat niet iedereen zo denkt, kan. @ Myuki: Ik geef toe dat wij vrij hoge verwachtingen hebben van eten. We zijn ook enkel goed bereid eten gewend, niet per se van thuis uit, maar van een restaurant waar we vaak eten en vaak komen. De bediening was dermate slecht, dat ik ook niet kon genieten van het gezellig zitten. Daarnaast verpest het inderdaad mijn avond als het eten niet lekker is. My loss, ik weet het. |
![]() |
|
|