Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 20:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het is weer december, dus je weet wat dat betekent: binnenkort wordt de televisie weer overspoeld met terugblik-programma's over het afgelopen jaar. Daarom dit topic.

De bedoeling is simpel: je post hier het belangrijke nieuws van 2006. Noem geen zaken die een ander al genoemd heeft. Zo proberen we tot een zo compleet mogelijk overzicht te komen. Ook zaken die niet uitgebreid in de dominante media zijn geweest, zijn uiteraard welkom en maken ons overzicht interessanter en completer.

Daarnaast is het de bedoeling om nieuwsitems te plaatsen van het afgelopen jaar die misschien niet 'belabgrijk' of 'nieuwswaardig' zijn, maar die je wel zijn opgevallen en bijgebleven (bijv. omdat ze opmerkelijk waren of je persoonlijk interesseren).

Tenslotte: dit topic is bewust niet bedoeld als discussietopic. Plaats dus geen subjectieve posts die het nieuws een bepaalde draai geven. Dus ik zeg niks negatiefs over Verdonk, en T_ID niet over Femke, Hookee niet over moslims, Sherpao niet over... eh... alles wat Westers is.

Laatst gewijzigd op 08-12-2006 om 23:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2006, 20:16
Verwijderd
Dat jij geband werd. Én dat je weer terug mocht.

Uhm, die adoptie van Madonna, waar zo negatief over gedaan werd en helemaal werd opgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
2006 was het jaar waarin...

...Hezbollah twee (drie?) Israëlische militairen ontvoerden. Israël startte een groot offensief in zuid-Libanon om de ontvoerde militairen terug te vinden. Het resultaat: een maand durende oorlog. De militairen zijn overigens nog niet vrijgelaten.

...Zembla kwam met een reportage over Ayaan Hirsi Ali, waarin verteld werd dat zij niet eerlijk was geweest over haar verleden en haar naam, toen zij naar Nederland kwam. Naar aanleiding van de uitzending startte minister Verdonk een onderzoek en concludeerde dat Hirsi Ali met terugwerkende kracht geen Nederlandse meer was. Na protest uit de Kamer kwam Verdonk daar op terug. Een verklaring van Hirsi Ali dat de hele zaak haar eigen schuld was, was volgens D66 onder dwang getekend. Toen het kabinet haar minister niet wilde laten vallen, stapte D66 uit het kabinet, wat toen viel.

...CDA en VVD na de val van het kabinet-Balkenende II tot aan de verkiezingen van november 2006 samen doorgingen als het romp-kabinet Balkenende-III. Zij handelde de nog lopende zaken af en kwam met een begroting voor 2007.

...de verkiezingen een aardverschuiving teweegbracht in politiek Nederland. CDA verloor licht, D66 werd gehalveerd, de VVD verloor 6 zetels. Grote winnaars waren de extreme partijen: SP en Partij voor de Vrijheid (Wilders). Nieuwkomer in de Kamer is Partij voor de Dieren met twee zetels.

...de Russische kritische journaliste Anna Politkovskaja werd vermoord. Tot nu toe weet nog niemand wie er achter de moord zit. Politkovskaja was een scherpe criticus van Poetin. Ook de Poetin-criticus en ex-KGB spion Litvinenko werd vermoord, door blootstelling aan radioactief materiaal.

Zelf opgemerkt:

Donald Duck-tekenaar is door de rechtbank in Middelburg veroordeeld tot een taakstraf vanwege seksuele intimidatie en bedreiging van twee minderjarige meisjes.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...ermeisjes.html

Op 75-jarige leeftijd overleed Jean Roba, de bedenker van de strip 'Bollie en Billie'.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...ron=kanaalArt2

Laatst gewijzigd op 02-03-2013 om 06:35.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:56
kalinho
kalinho is offline
Het jaar waarin

- Sharon dood was, toen weer levend, toen weer schijndood, en nu al maanden in een coma ligt.

- de discussie over 9/11 weer enorm oplaaide. De dag zelf was Loose Change op tv, en sindsdien kon je geen website of forum meer bezoeken en er waren hordes mensen die ineens deden of ze 'het complot' zelf persoonlijk opgelost hadden.
ik vind Loose Change ook onzin v.d. bovenste plank

- Nederland zichzelf liet gaan tegen Portugal. Na een bloedstollende wedstrijd en 16 kaarten later stond het 1-0 (Maniche die in de '26 minuut raak schoot dacht ik).
Maar zelfs die nu al historische wedstrijd zorgde er niet voor dat Ivanov dé scheids v.h. toernooi werd. Die scheids werd Graham Poll, door een speler van Kroatië/Australië 3x een gele kaart te geven.

- het selectiebeleid van M.van Basten steeds ongeloofwaardiger wordt.

-Waarin Talpa wel eens dagen had dat het meer dan 400.000 kijkers trok.

-Marianne Timmer góud op 1500 meter.

- Jong Oranje de Europese Titel pakte voor het eerst

- Meubelconcern Ikea voor de eerste keer een vestiging sloot

- Taïda haar vwo haalde

Laatst gewijzigd op 08-12-2006 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:08
T_ID
T_ID is offline
Het jaar waarin Bush en bijbehorende politieke stroming de omslag van hun macht beleefden, en een beetje op hun tellen moesten gaan passen.

Het jaar waarin het rommeld in de EU omdat Frankrijk de one seat campagne saboteerde, Polen een achteruitang inzette en bleek dat uitbreiding met Turkije er niet in zit.

Tevens het jaar waarin de SLPM ondanks de moord op hun leider Dr. John Garang door bleef gaan met hun strijd tegen het regime in Khartoem en daarmee tevens rebellen in Darfur, de enige die de genocide daar kunnen stoppen, kon helpen.

Ook, dichter bij huis, het jaar waarin de Betuwelijn (stomste naam voor een infrastructureel project ooit) afgebouwd werd. 2 januari 2007 is de opleverdatum.
En belangrijker, waar dit een symptoom van is, dat de overheid aandacht gaat besteden aan infrastructuur die voor Balkenende veel te veel verwaarloost werd. Dat elke komende regering daarin niet moge verslappen.
Oud 08-12-2006, 22:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind T_ID's beweringen toch teveel gekleurd. Jammer.

...de linkse Evo Morales de nieuwe president van Bolivia werd. Hij is daarmee de eerste Indiaan die het hoogste ambt van het land bekleed. Hij valt op door zijn non-conformistische stijl. Zo draagt hij bij staatsbezoeken niet alleen nooit een stropdas, maar draaft hij ook op in traditionele Indianen-kledij. Hij nationaliseerde een hoop buitenlandse bedrijven. Aanvankelijk waren die erg boos, maar later werden en overeenkomsten met hen gesloten die voor beide partijen gunstig waren, en waardoor meer aan Bolivia zelf toekomt.

...Hugo Chavez voor de derde keer werd herkozen als president van Venezuela. Chavez is eveneens erg links en non-conformistisch. Hij baarde opzien door tijdens een toespraak voor de Verenigde Naties president Bush "de duivel" te noemen. Tevens onderhoudt hij nauwe banden met dictator Fidel Castro.

...diezelfde Castro kampte met ernstige gezondheidsproblemen. Hij moest opgenomen worden in het ziekenhuis voor een darmoperatie. Lange tijd was zijn toestand onzeker en in nevelen gehuld. Zijn broer Raúl neemt zolang de zaken waar.

...de verkiezingen voor het Congres in de Verenigde Staten uitliepen op een overwinning voor de Democraten. In zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden behaalden ze de meerderheid. De verkiezing werd gezien als een peiling voor het beleid van Bush.

...naar aanleiding van die verkiezingen Donald Rumsfeld aftrad als minister van Defensie. Rumsfeld lag al langer onder vuur, o.a. van enkele gepensioneerde generaals. Ook lekte het nieuws uit dat hij persoonlijk goedkeuring had gegeven voor de marteling van gevangen in Irak. Daarvoor, en voor de behandeling van gevangenen in Guántanamo Bay, is in Duitsland een aanklacht tegen hem ingediend. Rumsfeld wordt naar alle waarschijnlijkheid opgevolgd door Robert Gates.

...in diezelfde VS overigens een zeer omstreden wet werd aangenomen, die de president de mogelijkheid geeft om mensen waar ook ter wereld aan te merken als 'enemy combatants', die opgepakt en vastgezet kunnen worden zonder dat ze het recht hebben op een proces of het aantoonbaar maken van hun onschuld. Ook maakt deze wet het mogelijk dat de president de Geneefse Comventie 'interpreteert'.

Laatst gewijzigd op 08-12-2006 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2006 @ 23:37 :
Ik vind T_ID's beweringen toch teveel gekleurd. Jammer
Dat noemt zware klappen voor de PVDA en het ontbreken van een linkse meerderheid 'een politieke aardverschuiving', maar verwijt mij gekleurd te zijn. Hear ye, hear ye.
Oud 08-12-2006, 22:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-12-2006 @ 23:42 :
Dat noemt zware klappen voor de PVDA en het ontbreken van een linkse meerderheid 'een politieke aardverschuiving', maar verwijt mij gekleurd te zijn. Hear ye, hear ye.
SP van 9 naar 25 en Wilders van 0 naar 9 zetels, Fortuyn weggevaagd en PvdA 10 zetels verlies is een aardverschuiving, jazeker.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2006 @ 23:43 :
SP van 9 naar 25 en Wilders van 0 naar 9 zetels, Fortuyn weggevaagd en PvdA 10 zetels verlies is een aardverschuiving, jazeker.
Als de NVU de macht over neemt, of de SGP de vrijheid afschaft, dát is een aardverschuiving. Dit is gewoon een tijdelijke verschuiving in zetelverdeling zoals ze wel vaker plaats vinden in de politiek.

Wat is er verder gekleurd aan? De Poolse facisten streven naar achteruitgang, lijkt me onbetwistbaar. De SLPM verdient het tienvoudige in steun en aandacht, lijkt me ook vrij weinig over te debateren. De oneseat campagne van het liberale blok in het Europees Parlement is exemplarisch voor het streven tegen bureaucratische haarkloverij. De Betuwelijn komt voort uit mijn persoonlijke interesse in de ruimtelijke ordening en is vanwege het economisch belang wel het vermelden waard lijkt me.
Oud 08-12-2006, 22:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Uitbreiding van de EU met Turkije is helemaal nog geen afgesloten zaak. Dat is jouw mening. Je noeming van "alles voor Balkenende was slecht" is ook jouw mening. En nu zitten we toch wéér te discussiëren. Is het zo moeilijk voor jou om je één keer aan het topic te houden? Dank je.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2006 @ 23:57 :
En nu zitten we toch wéér te discussiëren. Is het zo moeilijk voor ou om je één keer aan het topic te houden? Dank je.
Maak me voortaan niet meteen verwijten, dan krijg je ook minder topics die verstierd worden door je afkeer van me.
Oud 08-12-2006, 23:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2006 @ 00:00 :
Maak me voortaan niet meteen verwijten, dan krijg je ook minder topics die verstierd worden door je afkeer van me.
Geef me geen reden om verwijten te maken.

Ik schreef nog wel:
"Plaats dus geen subjectieve posts die het nieuws een bepaalde draai geven. Dus ik zeg niks negatiefs over Verdonk, en T_ID niet over Femke,"
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:10
one.
one. is offline
Jij begon!

OT: Het jaar waarin Schumacher stopte met racen, en bijna alles wat hierboven is genoemd.
Oud 08-12-2006, 23:49
Verwijderd
Het jaar waarin Blizzard besloot The Burning Crusade uit te stellen tot januari 2007.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 00:09
akumabito
akumabito is offline
- Het jaar waarin de eeuwige strijd tussen T_ID en Mark Almighty wederom niet tot een goed einde is gebracht. (misschien een ideetje voor een nieuwjaarsvoornemen, hmm?)
Oud 09-12-2006, 00:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 09-12-2006 @ 01:09 :
- Het jaar waarin de eeuwige strijd tussen T_ID en Mark Almighty wederom niet tot een goed einde is gebracht. (misschien een ideetje voor een nieuwjaarsvoornemen, hmm?)
Als jij nou eens wat meer hier langskomt, forumbaasje.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 00:12
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 09-12-2006 @ 01:09 :
het jaar is nog niet ten einde.. hoop doet leven!!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 00:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
2006 Het jaar waarin niets gebeurde dat zo bijzonder was dat het vermeldenswaardig is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 05:21
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2006 @ 23:37 :
Ik vind T_ID's beweringen toch teveel gekleurd. Jammer.

...de [B]linkse[B] Evo Morales de nieuwe president van Bolivia werd. Hij is daarmee de eerste Indiaan die het hoogste ambt van het land bekleed. Hij valt op door zijn non-conformistische stijl. Zo draagt hij bij staatsbezoeken niet alleen nooit een stropdas, maar draaft hij ook op in traditionele Indianen-kledij. Hij nationaliseerde een hoop buitenlandse bedrijven. Aanvankelijk waren die erg boos, maar later werden en overeenkomsten met hen gesloten die voor beide partijen gunstig waren, en waardoor meer aan Bolivia zelf toekomt.

...Hugo Chavez voor de derde keer werd herkozen als president van Venezuela. Chavez is eveneens erg links en non-conformistisch. Hij baarde opzien door tijdens een toespraak voor de Verenigde Naties president Bush "de duivel" te noemen. Tevens onderhoudt hij nauwe banden met dictator Fidel Castro.

...diezelfde Castro kampte met ernstige gezondheidsproblemen. Hij moest opgenomen worden in het ziekenhuis voor een darmoperatie. Lange tijd was zijn toestand onzeker en in nevelen gehuld. Zijn broer Raúl neemt zolang de zaken waar.

...de verkiezingen voor het Congres in de Verenigde Staten uitliepen op een overwinning voor de Democraten. In zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden behaalden ze de meerderheid. De verkiezing werd gezien als een peiling voor het beleid van Bush.

...naar aanleiding van die verkiezingen Donald Rumsfeld aftrad als minister van Defensie. Rumsfeld lag al langer onder vuur, o.a. van enkele gepensioneerde generaals. Ook lekte het nieuws uit dat hij persoonlijk goedkeuring had gegeven voor de marteling van gevangen in Irak. Daarvoor, en voor de behandeling van gevangenen in Guántanamo Bay, is in Duitsland een aanklacht tegen hem ingediend. Rumsfeld wordt naar alle waarschijnlijkheid opgevolgd door Robert Gates.

...in diezelfde VS overigens een zeer omstreden wet werd aangenomen, die de president de mogelijkheid geeft om mensen waar ook ter wereld aan te merken als 'enemy combatants', die opgepakt en vastgezet kunnen worden zonder dat ze het recht hebben op een proces of het aantoonbaar maken van hun onschuld. Ook maakt deze wet het mogelijk dat de president de Geneefse Comventie 'interpreteert'.
Ik dacht dat je een grapje maakte over T_ID's gekleurde nieuws. Eerst zoiets zeggen en dan een hele lap over de vorderingen van 'links' en de tegenvallen van 'rechts'
Oud 09-12-2006, 11:51
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
MA niet 'gekleurd'
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 13:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kalinho schreef op 08-12-2006 @ 22:56 :

- Sharon dood was, toen weer levend, toen weer schijndood, en nu al maanden in een coma ligt.
erm hij is nooit dood geweest en schijndood ook niet.

Oud 09-12-2006, 13:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-12-2006 @ 12:51 :
MA niet 'gekleurd'
MA + T_D = balans
Oud 09-12-2006, 13:38
Gatara
Gatara is offline
waarin somalie een grotere teringzooi werd en sudan nog steeds flink meehielp met moorden jegens de eigen bevolking

waarin zuid-afrika het homohuwelijk legaliseerde

waarin noord-korea een nuke-test deed

waarin litvinenko vergiftigd werd met nukestuff

waarin iran als reactie op de deense cartoon affaire een holocaustwedstrijd uit had geschreven en de prijzen dit jaar uitreikte. De cartoon van de winnaar is trouwens op twee manieren uit te leggen

waarin het lachertje van de VN opgericht werd: de VN mensenrechtenraad die alle speciale zittingen alleen maar over israel heeft doen laten gaan en waarbij zelfs kofi annan de mesnenrechtenraad op het matje heeft moeten roepen want "er zijn wel ergere schendingen op aarde, zoals bijvoorbeeld sudan" (en daar hebben ze blijkbaar naar geluisterd want de vierde speciale zitting is gewijd aan darfur). Gelukkig geldt er een rolatie per jaar door de landen, want de huidige kliek is erg partijdig, eenzijdig, en hypocriet: china, cuba, saoudi arabie,... proest.
Oud 09-12-2006, 14:40
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-12-2006 @ 14:38 :

waarin het lachertje van de VN opgericht werd: de VN mensenrechtenraad die alle speciale zittingen alleen maar over israel heeft doen laten gaan en waarbij zelfs kofi annan de mesnenrechtenraad op het matje heeft moeten roepen want "er zijn wel ergere schendingen op aarde, zoals bijvoorbeeld sudan" (en daar hebben ze blijkbaar naar geluisterd want de vierde speciale zitting is gewijd aan darfur). Gelukkig geldt er een rolatie per jaar door de landen, want de huidige kliek is erg partijdig, eenzijdig, en hypocriet: china, cuba, saoudi arabie,... proest.
Lol, ik vraag me eigelijk nog steeds af waarom jij lid bent van amnesty?Ik bedoel maar, misschien had je het niet opgemerkt maar het is een organisatie die strijd voor mensenrechten en landen veroordeeld die dat aan hun laars lappen. Misschien moet je het rapport over Israel eens inkijken?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 09-12-2006 @ 15:40 :
Lol, ik vraag me eigelijk nog steeds af waarom jij lid bent van amnesty?Ik bedoel maar, misschien had je het niet opgemerkt maar het is een organisatie die strijd voor mensenrechten en landen veroordeeld die dat aan hun laars lappen. Misschien moet je het rapport over Israel eens inkijken?
Je gaat voorbij aan het feit dat het wel degelijk belachelijk is dat een afzwaaiende raket die 18 doden veroorzaakt veroordeeld wordt, en door een staat georganiseerde milities die honderdduizenden slachtoffers maken in hun etnische zuiveringen niet eens ter sprake komen.

Om nog maar te zwijgen van andere zaken. Mensenrechten worden bijvoorbeeld in Turkije, Iran, Tjetjenië, Indonesië, Algerije, Nigeria, Soedan, Egypte, Rusland, Polen, Amerika, Mexico, Zimbabwe, Oeganda, Maleisië, Singapore, China en Pakistan op veel grotere schaal geschonden.

Toch horen we alleen maar iets van die commissie over Israël? Klinkt als een nepcommissie.

Zelfs de belachelijke slappe VN, die zelfs de Hezbollah zijn gang laat gaan onder het mom van een 'vredesmissie', vond dat niet kloppen. Dan is het echt een achterhoedegevecht om te beweren dat die commissie wel door de beugel kan.
Oud 09-12-2006, 15:06
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2006 @ 15:55 :
Je gaat voorbij aan het feit dat het wel degelijk belachelijk is dat een afzwaaiende raket die 18 doden veroorzaakt veroordeeld wordt, en door een staat georganiseerde milities die honderdduizenden slachtoffers maken in hun etnische zuiveringen niet eens ter sprake komen.
Ik ben ook van mening dat het belangrijk om aandacht aan Darfur te besteden, maar niet om structurele mensenrechtenschendingen in Israel te vergeten. Het zijn zaken die opvallende overeenkomsten vertonen en waar racisme/discriminatie de boventoon voert. Laten we niet doen of er in Israel niets aan de hand is, het is een zeer aggressieve staat die een paar maanden geleden nog een ander land binnenviel, en duizende burgerslachtoffers maakte.

Het is dan ook nogal vreemd om te doen of er daar niets aan de hand is terwijl de bezorgdheid zeer terecht is. Om daar mensen die zich sterk maken voor mensenrecht voor af te kammen is nogal laag
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:11
Uice
Uice is offline
2006: het jaar van de Poliep.

Oud 09-12-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2006 @ 15:55 :

Om nog maar te zwijgen van andere zaken. Mensenrechten worden bijvoorbeeld in Turkije, Iran, Tjetjenië, Indonesië, Algerije, Nigeria, Soedan, Egypte, Rusland, Polen, Amerika, Mexico, Zimbabwe, Oeganda, Maleisië, Singapore, China en Pakistan op veel grotere schaal geschonden.
Hoezo Singapore? Overigens op grotere schaal dan dat Israel schendt geldt hier alleen voor een paar landen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:39
jompo
jompo is offline
niet weerr een Israel/Palestina discussie, is de beginpost jullie ontgaan ofso?
Oud 09-12-2006, 16:44
Fides
Fides is offline
Er zijn dit jaar niet echt spannende dingen gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
jompo schreef op 09-12-2006 @ 17:39 :
niet weerr een Israel/Palestina discussie, is de beginpost jullie ontgaan ofso?
SO! Het was echt wel de schuld van de joduhhh!!!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 17:45
klaas3
klaas3 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-12-2006 @ 23:08 :
Polen een achteruitang inzette
evenals hongarije roemenie en de baltische staten als het gaat om vrijhden en vedraagzaamheid tov homo's etc
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 09-12-2006 @ 06:21 :
Ik dacht dat je een grapje maakte over T_ID's gekleurde nieuws. Eerst zoiets zeggen en dan een hele lap over de vorderingen van 'links' en de tegenvallen van 'rechts'
Nonsens.

Evo Morales is links en president geworden: feit
Hugo Chavez is links en herkozen als president: feit
Castro is links en opgenomen in ziekenhuis: feit
Democraten hebben gewonnen bij Congres-verkiezingen: feit
Rumsfeld is rechts en moest opstappen: feit
Aanklacht tegen Rumsfeld vanwege martelingen: feit
Nieuwe wet VS geeft Bush recht de Geneefse Conventie te 'interpreteren': feit

Ik zie dus het probleem niet. Als ik nou had gezegd: "helemaal terecht dat die smerige hond Rumsfeld aangeklaagd wordt" of "Chavez had niet herkozen moeten worden omdat-ie niet goed in z'n bolletje is", dán was het gekleurd geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:24
juno
juno is offline
2006 was het jaar van de Hirsi Ali-rel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
@ Melpomene en T_ID:

Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2006 @ 21:13 :
Tenslotte: dit topic is bewust niet bedoeld als discussietopic.
Citaat:
Gatara schreef op 09-12-2006 @ 14:38 :
Dit is dus übergekleurd. Jammer dat men zich niet aan één beleefd verzoek uit de eerste post kan houden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:40
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:24 :
Dit is dus übergekleurd. Jammer dat men zich niet aan één beleefd verzoek uit de eerste post kan houden.
Ach, zeikerd, je doet het zelf ook
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:42
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:20 :
Ik zie dus het probleem niet. Als ik nou had gezegd: "helemaal terecht dat die smerige hond Rumsfeld aangeklaagd wordt" of "Chavez had niet herkozen moeten worden omdat-ie niet goed in z'n bolletje is", dán was het gekleurd geweest.
Dat is OOK gekleurd. Je kunt ook nieuws selecteren wat je aanstaat (qua voorkeur) e.d. Dat is ook je eigen nieuws inkleuren. Dat doet jij en T_ID allebei
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-12-2006 @ 19:42 :
Je kunt ook nieuws selecteren wat je aanstaat (qua voorkeur) e.d. Dat is ook je eigen nieuws inkleuren.
Nee.

Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-12-2006 @ 19:40 :
Ach, zeikerd, je doet het zelf ook
Ik mag me verdedigen tegen leugens, toch? Kunnen we dan nu eíndelijk weer on-topic? Ja, ik weet dat het veel gevraagd is en ja, ik weet dat ík degene ben die het vraagt, maar toch... hm?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:43
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:42 :
Ik mag me verdedigen tegen leugens, toch?
Als je consistent bent niet nee. Of PM.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:44
juno
juno is offline
Jongens, niet klieren, maar feiten posten, zonder waardeoordeel svp.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:45
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:42 :
Nee.
Haha, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline

...het nieuwe omroepbestel ingevoerd werd. NL 1 moet zich richten op het bedienen van een groot publiek. Alle grote shows en bekende programma's komen op dit net. NL 2 moet een kanaal worden voor actualiteiten, discussie en debat. NL 3 moet een zender zijn voor jongeren en voor experimenten. Ook sport wordt hier uitgezonden.

...de show van Madonna voor commotie zorgde. In de show hangt zij zichzelf aan een kruis. Van over de hele wereld reageerde Christenen geschokt. In Nederland protesteerde de SGP.

...de Paus de woede van de moslimwereld over zich heen riep door in een rede een Byzantijnse keizer aan te halen, die had gezegd dat er een direct verband was tussen de Islam en geweld.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:48
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:46 :
[B]...de Paus de woede van de moslimwereld over zich heen riep door in een rede een Byzantijnse keizer aan te halen, die had gezegd dat er een direct verband was tussen de Islam en geweld.
CORRECTIE

...Een Byzantijnse Keizer citeerde die dat verband zag.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-12-2006 @ 19:48 :
CORRECTIE

...Een Byzantijnse Keizer citeerde die dat verband zag.
...en dat verband liet blijken in een uitspraak, die de Paus dus weer citeerde.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:50
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-12-2006 @ 19:49 :
...en dat verband liet blijken in een uitspraak, die de Paus dus weer citeerde.
Fijn dat je zelf het verschil ziet. In het vervolg een beetje netter je uitspraken doen, he?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-12-2006 @ 19:42 :
Dat doet jij en T_ID allebei
CORRECTIE dat doen jij en T_ID allebei

houd toch op man.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Lol @ algehele hypocrisie.
Oud 09-12-2006, 19:08
Soundwave
Soundwave is offline
de klimaatsveranderingen.

En dat van Blizzard natuurlijk.
Oud 09-12-2006, 19:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Soundwave schreef op 09-12-2006 @ 20:08 :
de klimaatsveranderingen.

...Al Gore de wereld rondtrok met 'zijn' film An inconvenient truth. Zijn boodschap ging over klimaatsverandering en de gevaren die dat oplevert voor de mensheid als de mens geen actie onderneemt.

...de bomexplosie in Bombay waarbij honderden (?) mensen om het leven kwamen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 20:36
Verwijderd
Of het jaar waarin de gemiddelde pauper voor het eerst direct de gevolgen van klimaatverandering voelt (want de piste is nog helemaal groen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten