Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2006, 20:29
Jones
Na bijna een jaar met mijn Orange SPVC600 rond te hebben gelopen zoek ik wat nieuws. Niet omdat ik gewoon wat nieuws wil maar omdat de joystick van m'n huidige telefoon een beetje naar de klote is en dat me steeds meer begint te frustreren. Ik gebruik (naast smsen en bellen) 2 dingen erg veel. MP3speler en de agenda functie. Daarnaast zou ik graag een telefoon willen hebben met een 3MP camera. (Of in ieder geval een "goede" camera.

Windows als besturingssysteem hoeft van mij niet nog een keer dus kom ik uit op een aantal telefoons: Nokia N73, N80, Samsung D900 en SE K800i. Mis ik nog telefoons in dit rijtje? En zijn er mensen die 1 van deze telefoons gebruiken en daar hun mening over willen geven?

PS Mijn vriendin kwam met het verhaal dat er in 2007 bijna geen gratis telefoons meer te krijgen zijn ivm subsidies ofzo? Klopt dit? Want dan moet ik nog opschieten ook..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2006, 22:02
Verwijderd
Het verhaal over de subsidies zal ik wel even uitleggen

T-Mobile, KPN en Vodafone hebben tot nu toe de subsidies verlaagd. Dat betekend niet dat je geen gratis telefoons meer kan 'krijgen' maar wel dat het minder makkelijk is(en vooral om er computers en al dat soort dingen bij weg te geven). Kon je voorheen misschien een gratis telefoon krijgen bij een abonnement van 10 euro pm zal dat nu lastiger worden. Bij de belachelijk hoge dealersubsidies die werden gegeven duurde het soms namelijk zo'n anderhalf jaar voordat een bedrijf überhaupt winst maakt met een klant.

Ik heb de telefoons zelf niet gebruikt, maar ik hoor wel ervaringen

N73: Ik hoor hier weinig klachten over. Voor mensen die niks van smartphones afweten is deze ook nog redelijk makkelijk in gebruik. De software kan af en toe wat problemen geven, dat zal vast wel ooit met een software-update opgelost worden.

N80: nog weinig over gehoord

Samsung D900: De voornaamste ervaring die ik hoor is dat vaak per ongeluk de E900 wordt gestuurd(en andersom ). Maargoed, dat valt opzich ook nog wel mee hoor, vaak vergissen klanten zich natuurlijk ook . De D900 is een mooi, makkelijk, goed werkende telefoon. Nog geen klachten gehoord, ook nog geen defecten tegengekomen tot nu toe.

SE K800i: Eigenlijk weer hetzelfde, alhoewel deze wel wat lastiger in het gebruik lijkt te zijn.

Verder moet je naar mijn mening gaan voor de MDA Vario II. Dat is echt een geweldig toestel Maar wel met Windows Mobile
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 10:55
Jones
Ik vind Windows gewoon niet zo fijn werken. Programma's die niet worden afgesloten maar altijd op de achtergrond blijven werken is wel het grootste minpunt. Oh en eigenlijk ook nog wel een vereiste: Hij moet wel redelijk handzaam blijven. Gewoon in mijn broekzak passen en echt niet zwaarder zijn dan 150 gram.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 19-11-2006 @ 11:55 :
Ik vind Windows gewoon niet zo fijn werken. Programma's die niet worden afgesloten maar altijd op de achtergrond blijven werken is wel het grootste minpunt. Oh en eigenlijk ook nog wel een vereiste: Hij moet wel redelijk handzaam blijven. Gewoon in mijn broekzak passen en echt niet zwaarder zijn dan 150 gram.
Ja, dat vond ik inderdaad ook heel irritant, heb daar nu een of ander programma voor gedownload. Maar het is raar dat je programma's niet gewoon af kan sluiten.

Ik zou zelf niet voor een nokia gaan wat betreft smartphones, de software werkt in mijn ervaring vaak erg slecht en de update daarvan laat zeer lang op zich wachten.

Wat voor merken vind je zelf fijn qua toestel en gebruik? En vind je design ook belangrijk? Oh en welke provider wil je(kan soms ook nog verschillen qua software etc.)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 12:57
Jones
Ik heb alleen nog maar Nokia's gehad en SPV's. Design vind ik redelijk belangrijk. Het gaat me er dus meer om dat het toestel niet te lomp is en zolang het niet roze is maakt het me verder niet zo veel uit. Ik zit nu bij Orange en volgens bellen.com is dat voor mij ook de goedkoopste optie. Dat wil ik dus ook gewoon zo houden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:15
J-roenn
J-roenn is offline
ik kan anders gewoon onder windows mobile 5 een lijstje zien met lopende programma's, en deze zonodig afsluiten hoor. ook veel externe programma's hebben iig de optie om voorgoed af te sluiten.

verder ben ik met mijn qtek 9100 ontzettend tevreden, maar das weer windows mobile 5
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 22:38
Jones
Ik moet een apart programma opzoeken onder bureau-accessoires "taakbeheer" dat openen, en dan kan ik de lopende programma's 1 voor 1 afsluiten. Niet echt ideaal dus. Aangezien de telefoon al langzaam wordt als ik bijv internet explorer en mediaspeler tegelijkertijd aan heb staan. En dan heb ik het wel over mobile 5.0.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 11:10
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-11-2006 @ 23:38 :
Ik moet een apart programma opzoeken onder bureau-accessoires "taakbeheer" dat openen, en dan kan ik de lopende programma's 1 voor 1 afsluiten. Niet echt ideaal dus. Aangezien de telefoon al langzaam wordt als ik bijv internet explorer en mediaspeler tegelijkertijd aan heb staan. En dan heb ik het wel over mobile 5.0.
hmzz, vraag me af wat voor cpu je dr in hebt zitten, want ik kan makkelijk 5 progs of meer tegelijk aan hebben staan, verder doelde ik ook op dat taakbeheer.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:57
Verwijderd
Mijn telefoon met wm 5.0 is gelukkig erg snel! Dat taakbeheer vond ik ook irritant maar er zijn duizenden programma's waarmee je sluitknop ook echt een sluitknop is. Sowieso vind ik een groot voordeel van wm dat er veel programma's zijn waarmee het te customizen is.

Heb je al een keuze gemaakt qua telefoon?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:09
Jones
Ja! Het wordt de N73 Music Edition. Zoals m'n huisgenootje erg slim opmerkte zijn alle sliders kut, aangezien dat alleen maar kapot kan gaan, open kan gaan in je broekzak etc. Nou is dat natuurlijk een beetje overdreven, maar wat is eigenlijk de meerwaarde van een slider?

Dus maar voor een "normale" gekozen. Had al bijna de N73 besteld totdat ik de music edition tegen kwam. In het zwart en inclusief een 2GB miniSD kaartje. Wordt deze week verwacht in NL dus waarschijnlijk volgende week of over 2 weken in huis.

En over mijn CPU, orange maakt erg leuk reclame met het feit dat het de kleinste smartphone ter wereld is. Nou is het inderdaad erg leuk dat hij relatief klein is voor een smartphone maar waarschijnlijk heb ik er idd wel snelheid op moeten inleveren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 08:08
Verwijderd
heb sinds kort de MDA vario II, en ik ben er erg content mee.

ff zoeken, maar alle andere functies die je niet gebruikt gewoon standaard uitzetten.

Bij mij staan alleen agenda, contactpersonen, en telefoon aan.

de rest staat uit.

Ik wilde het ding ook alleen specifiek voor de uitgebreide agenda functie...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:50
Verwijderd
Jones, weet jij hoe je de schermbeveiliging aanzet bij de SPV? Ik heb er sinds kort een en ik ben nog steeds aan het uitvogelen hoe alles werkt....
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 12:58
Jones
Instellingen, beginscherm, time-out inschakelen. Als je een klok wil hebben dan naar instellingen, schermklok ontgrendelen en aanvinken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 22:33
Verwijderd
oke tnx
weet je nog andere handige tips?
volgens mij kan ik veel meer met windows mobile dan ik weet...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:42
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-11-2006 @ 23:38 :
Ik moet een apart programma opzoeken onder bureau-accessoires "taakbeheer" dat openen, en dan kan ik de lopende programma's 1 voor 1 afsluiten. Niet echt ideaal dus.
Dan zul je dus even dat handige programmaatje moeten installeren waar leekah het over had.

Er bestaan verschillende versies, met meer of minder toeters en bellen. Je kunt er dus altijd wel een vinden die (bijna) precies de functionaliteit heeft die bij je past.

De versie die ik gebruik (vBar, van Vieka) maakt het mogelijk elk programma af te sluiten door ipv op de sluitbutton te klikken, die sluitbutton iets langer vast te houden.
Naast de sluitbutton heb ik een icoontje, als ik daarop klik zie ik een lijst met open applicaties, die ik stuk voor stuk (of allemaal tegelijk) kan afsluiten. Vanaf datzelfde menu kan ik trouwens ook elk van die applicaties naar voren halen (ongeveer zoals alt-tab onder de gewone windows, maar dan zonder dat je door al die andere programma's moet bladeren).

Ik weet niet wat de algemene benaming is voor dit soort programma's.
Wellicht "Task Manager" ?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 19:12
Verwijderd
Even een bump, ik ben ondertussen ook alvast op zoek naar een nieuwe telefoon, omdat mijn abo ook over een maandje of 3 afloopt..
En dat moet ook een smartphone worden volgens de planning

de telefoons die de TS heeft genoemd heb ik ook al bekeken, maar ik kwam iets terug langs deze telefoon, de
samsung i760 ..
Hij is nog nergens uit, ik kan er in ieder geval neit zoveel info over vinden.. Maar ik vind hem er zelf wel tof uitzien(kan zijn dat ik biased ben als fervent samsunggebruiker). Zijn er anderen die deze al gezien hebben? of misschien ergens er iets over gelezen hebben?

het nieuwsitem is van oktober, dus ik hoop dat(als ie uitgebracht wordt), hij in maart ergens te krijgen is

Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 20:09
Jones
Het is uiteindelijk trouwens de E50 geworden van Nokia. Op dit moment erg tevreden mee. Maar heb hem pas 2 dagen en de microSD en nieuwe oordopjes moeten nog binnenkomen dus verder nog niet echt uitgetest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten