Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2007, 13:31
Krekelsoep
Krekelsoep is offline
Goedemiddag!

Ik heb een jaar geleden bij mij op school een ontzettend leuk meisje leren kennen, en sindsdien zijn we ook de dikste vrienden, maatjes, hoe je het ook wil noemen...
Nou had ze een vriendje (ze heeft het uitgemaakt, het was een eikel), en nu doet ze nogal vreemd...
Met oud en nieuw hebben we gezoend, en ik vroeg of ze mijn "geheime vriendinnetje" wilde zijn (haar ouders hebben het niet zo op vriendjes)
Ze zei heel overtuigend ja, en de volgende dag was ze er nog steeds erg positief over!
Alleen vandaag begon ze een beetje vreemd te doen: ze wist het allemaal niet precies enzo...
Komt natuurlijk ook omdat het nog niet zo lang uit is tussen haar en haar vriendje...
Maar ze heeft weleens eens vaker verteld dat ze totaal niks voor mij voelt, om ervoor te zorgen dat ik geen verwachtingen krijg (heeft ze me zelf verteld)...
Ze is bang om mij te verliezen, omdat ze net uit een relatie die stukgelopen is is gekomen en ze bang is dat ze het tussen ons ook verkloot... "Ze heeft een gave om relaties te verknallen" zegt ze zelf...
Nu is het volgens haar beter om elkaar even niet te zien...
Kan ik begrijpen, en accepteer ik ook wel, maar is dit niet weer zoiets om bij mij geen verwachtingen te scheppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2007, 13:42
groovy
groovy is offline
Omdat jullie zo'n dikke maatjes zijn, is zij misschien bang dat als de relatie kapot gaat, de vriendschap ook over zal zijn. Na een jaar vriendschap wil je zoiets niet zomaar kwijt raken en dat is het risico van een relatie aangaan met een goede vriend.

Maar zij zal gewoon eerlijk moeten zeggen wat ze wil, misschien vindt ze je toch niet zo leuk en wil ze je niet kwetsen omdat jullie wel gezoend hebben, of misschien vindt ze je juist heel leuk en is ze daardoor bang je kwijt te raken.

Maar de enige die daar antwoorden op kan geven, is zij zelf. Praat dus met haar en overtuig haar ervan dat eerlijkheid misschien moeilijk is, maar wel het beste voor jullie vriendschap en evt. relatie
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 13:45
Krekelsoep
Krekelsoep is offline
Ja klopt, maar we hebben al wel vaker gezoend... En we hebben het er al wel over gehad (eerlijk e.d.): Maar ze weet niet precies wat ze voor me voelt... Iets heel vreemds... Bij mij kan ze alles kwijt en blablabla...
En af en toe heeft ze echt zo'n verliefdheids-gevoel, maar af en toe ook weer niet... Heel vaag...
Kortom: Ze weet niet precies wat ze voor mij voelt...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 13:49
Verwijderd
Als ze zo moeilijk doet gewoon vrienden met haar blijven en meer niet, ze geeft zelf wel aan wanneer en of ze ooit klaar is voor een relatie.

Ik zou trouwens zelf echt nooit aan een geheime relatie doen, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 14:31
groovy
groovy is offline
Ja, als zij niet langer dan 2 dagen zeker kan zijn van haar besluit, dan kunnen jullie inderdaad beter vrienden blijven voordat daar ook niets meer van over is.

Ik denk dat ze misschien het broer-zus gevoel heeft omdat ze alles aan jou kan vertellen en dit misschien verwart met verliefdheid. Maarja, ik kan niet in haar hoofd zien wat ze nu precies denkt/voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 14:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
groovy schreef op 03-01-2007 @ 15:31 :
Ja, als zij niet langer dan 2 dagen zeker kan zijn van haar besluit, dan kunnen jullie inderdaad beter vrienden blijven voordat daar ook niets meer van over is.

Ik denk dat ze misschien het broer-zus gevoel heeft omdat ze alles aan jou kan vertellen en dit misschien verwart met verliefdheid. Maarja, ik kan niet in haar hoofd zien wat ze nu precies denkt/voelt.
Mwa, 't is gewoon een manier om te zeggen: "Kereltje, het is uit, ik heb me eergisteren vergist en daar heb ik ondertussen heel veel spijt van." Eergisteren was het nieuwjaar, en dan doen mensen wel eens vaker dingen in een zatte bui waar ze later spijt van krijgen.

Als ze wil dat je niks verwacht, verwacht dan ook maar beter niks, want er zal dan heus niet veel meer gebeuren wat ze niet na 2 dagen weer gaat omdraaien.
Oud 03-01-2007, 17:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Misschien is ze een beetje in de war of je op de vriendenladder of de relatieladder staat
Oud 03-01-2007, 17:42
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Krekelsoep schreef op 03-01-2007 @ 14:31 :
Goedemiddag!

Ik heb een jaar geleden bij mij op school een ontzettend leuk meisje leren kennen, en sindsdien zijn we ook de dikste vrienden, maatjes, hoe je het ook wil noemen...
Nou had ze een vriendje (ze heeft het uitgemaakt, het was een eikel), en nu doet ze nogal vreemd...
Met oud en nieuw hebben we gezoend, en ik vroeg of ze mijn "geheime vriendinnetje" wilde zijn (haar ouders hebben het niet zo op vriendjes)
Ze zei heel overtuigend ja, en de volgende dag was ze er nog steeds erg positief over!
Alleen vandaag begon ze een beetje vreemd te doen: ze wist het allemaal niet precies enzo...
Komt natuurlijk ook omdat het nog niet zo lang uit is tussen haar en haar vriendje...
Maar ze heeft weleens eens vaker verteld dat ze totaal niks voor mij voelt, om ervoor te zorgen dat ik geen verwachtingen krijg (heeft ze me zelf verteld)...
Ze is bang om mij te verliezen, omdat ze net uit een relatie die stukgelopen is is gekomen en ze bang is dat ze het tussen ons ook verkloot... "Ze heeft een gave om relaties te verknallen" zegt ze zelf...
Nu is het volgens haar beter om elkaar even niet te zien...
Kan ik begrijpen, en accepteer ik ook wel, maar is dit niet weer zoiets om bij mij geen verwachtingen te scheppen?
Je bent fucked. vergeet dit meisje maar... hoe haal je het nou in je hoofd om tegen haar de volgende zin te zeggen: "ik vroeg of ze mijn "geheime vriendinnetje" wilde zijn". Ik weet niet hoe oud je bent maar als je een meisje moet vragen of ze je vriendin WIL zijn ben je niet goed bezig. Hoe zwak wil je overkomen? Ten eerste geef je haar op die manier alle macht en ten tweede neem je daarmee alle mysterie en spanning weg uit de situatie. Het was beter geweest om gewoon met haar om te gaan, leuke afspraken te hebben etc, en als ze je dan leuk genoeg vind dan komt zij wel het thema 'relatie' en vragen als "hebben we nu eigenlijk wat?".

Ze heeft geen gave om relaties te verknallen, dat denkt ze alleen. Veel waarschijnlijker is dat ze voortdurend jongens als jou ontmoet met wie ze een paar keer zoent en die haar dan meteen geweldig vinden en vragen of ze vriendinntje wil spelen. Ze kan alles bij je kwijt.. Je bent een 'fantastische vriend' voor haar zeker? Als er een positie is waar je als jongen niet in wil zitten is het die waar jij in zit. Je kan beter eerst zorgen dat een meisje je leuk en aantrekkelijk vindt en als je dan uiteindelijk wat met haar hebt dan kan ze je alsnog van alles vertellen en kan je alsnog een goed luisterend oor geven.(maar liever niet) Owja : dat hele gelul over de vriendschap niet kapot willen maken is de meest clichématige flauwekul die een meisje naar je toe kan gooien... Het betekent eigenlijk dit: Ik vind je niet leuk genoeg voor een relatie (+ vaak: ik vond je eerst wel leuk alleen toen werd je erg opdringerig..je bent ook wat te lief).

Dit is dus helemaal niet vreemd of raar. Het is de logische consequentie van jou gedrag . Je vraagt advies over een situatie die niet werkelijk bestaat. Zij heeft je de situatie zo voorgesteld en jij gelooft het. Doe dat nou gewoon niet, prik er doorheen. Op die manier kan je leren van je fouten en hoef je bij het volgende meisje niet dezelfde te maken.

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:45
smvs
smvs is offline
Je bent gewoon te makkelijk. Ze hoeft totaal niks voor je te doen, er is geen kunst aan voor haar. Ze kan je sowieso krijgen wat ze ook doet, hier wordt een vrouw in de regel nou niet heel heet van. De mens, de man incluus dus, loopt überhaupt niet warm voor dingen die hij altijd en overal kan krijgen. Iets is in de regel pas aantrekkelijk als het schaars is. Daarom is die Univé reclame met al die Bentleys en Porsches ook zo debiel, het is helemaal niet leuk om een Bentley te hebben als al je buren er ook al één hebben, dan is het juist weer hip om te gaan lopen zowat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten