Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 21:41
655321
655321 is offline
Achter in de tuin van mijn vriend staat een schuurtje. Een degelijk schuurtje van in totaal zo'n 25 m2 met een muur die dat schuurtje in tweeen deelt, de kleine helft met puntdak, de grote helft recht. De kleine helft van 6 m2 lekt. Als een gieter. En aangezien we er een handige opslagruimte van willen maken is dat niet handig.
Dus zijn we vanochtend begonnen met het dak gelijk te trekken. Niks lelijks aan, gewoon functioneel.
Zelfs nog even braaf toestemming gevraagd aan de buren. Of buurman. Die dat kennelijk niet met de buurvrouw overlegde want die stond net aan de deur.
Drama.
Ze wilde de gemeente erbij, het was verschrikkelijk en dit kon zomaar niet.

Mijn vraag is, ook na het checken van de VROM bouwvergunning wijzer, of dit inderdaad niet zomaar kan. Probleem met die bouwvergunning wijzer was vooral of het bijgebouw nou al dan niet groter is dan 10 m2. Als wel, dan lichte bouwvergunning, als niet, geen bouwvergunning.
Mij lijkt redelijk dat het te verbouwen gedeelte dus niet groter is. Maar het hele bijgebouw dus wel.

Iemand?
Oud 04-01-2007, 22:26
T_ID
T_ID is offline
Check of het gaat over slechts het deel dat jullie bezitten of slechts verbouwen of over het gebouw in het geheel.
Oud 05-01-2007, 00:00
655321
655321 is offline
Het schuurtje is van mij. Het deel van de buren verandert niets aan, er wordt enkel iets verandert aan de kant die ik bezit.

Volgens mij slaapt de buurman vannacht op de bank.
Oud 05-01-2007, 09:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hoe hoog is het schuurtje ? voor niet al te hoge 'bouwwerken' - ik weet de hoogte niet uit mn hoofd, maar ik gok zes meter - heb je namelijk geen bouwvergunning of wat dan ook nodig.

daarnaast, wat een zeikwijf, die buurvrouw.
Oud 05-01-2007, 09:28
655321
655321 is offline
Well, het schuurtje staat er dus al en is ongeveer 3 meter hoog. Er verandert niets aan de omvang, de hoogte of wat dan ook.

En ja, het is een zeikwijf. En een paard, ook.
Oud 05-01-2007, 12:32
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Oud 05-01-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
655321 schreef op 05-01-2007 @ 10:28 :
Well, het schuurtje staat er dus al en is ongeveer 3 meter hoog. Er verandert niets aan de omvang, de hoogte of wat dan ook.

En ja, het is een zeikwijf. En een paard, ook.
Als het hoger is dan 3 meter heb je, volgens mij, een lichte bouwvergunning nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten