hm, b-tje ingewikkeld hoe je het verteld, die exklasgenoot van een vriendin, hm ok
even ontopic:
Als je het zo tegenelkaar af weegt heb je meer nadelen dan voordelen. Wel lief dat je het beste voor hebt met 'je'(?) vriendin

'k denk dat zij dit ook wel fijn vind, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Hm, dit laatste was meer offtopic...
Terugkomend op de vraag zou ik het hebben gedaan, 'k zou gewoon een brief hebben gestuurd, als het me zo enorm dwars zit dat het gevoel aan me blijft knagen, dan zou ik dus die brief schrijven en posten.
En stel nou dat ik me zou kunnen verplaatsen in de ex-klasgenoot, dan zou ik het juist leuk vinden omdat ik dan toch het idee hebt dat er iemand is die aan me gedacht heeft. Dat is toch fijn nietwaar?
Wel dit zijn ook weer een paar voordeeltjes die je (eventueel) in je achterhoofd kunt houden. 'k zou het haar aanraden, maar zeg er wel bij dat als het mis zou gaan [in de ruime betekenis van de zin] je er voor haar zal zijn als dat nodig is. Het zou natuurlijk heel goed kunnen, iets dat ik meen te hebben gelezen in je topic, dat zij het er enorm moeilijk zal vinden om geen antwoord, of een bot antwoord terug zou krijgen. *leest even terug* ....ok, afwijzing, ja, het is maar hoe je het noemen wilt. En omdat zij ook nog steeds kampt met negatieve zelfvertrouwen werkt dit dan alleen in het nadeel. Dus zorg dat je er voor haar bent wanneer ze je nodig hebt. En laat haar de brief schrijven, het zou immers een mooi begin kunnen zijn voor een (langzaam opbouwende) 'herenigde' vriendschap.
Succes ermee!