Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 23:47
black crow king
black crow king is offline
'k heb laatst vernomen van een meisje die 'problemen' heeft gehad met automutilatie, zij heeft overigens hulp. Maar het gaat nu even niet om haar problemen. Het gaat over het volgende. Zij heeft bij een meisje in de klas gezeten, ongeveer 2,5 jaar terug. Dat meisje kwam ook bijna nooit op school, en als laatste helemaal niet meer, dit allemaal vanwege faalangst.
Nu wil dat meisje, die ik ken, weer contact zoeken met haar oud-klasgenoot doormiddel van een brief te schrijven omdat ze graag wilt weten hoe het met haar gaat.
Hier bij moet ik wel zeggen dat zij er toch een beetje over in zit, omdat zij erg bang is om afgewezen te worden.
Nu aan jullie de vraag: Is het wel een goed idee dat zij haar oud-klasgenoot een brief wil schrijven?
[Haar meteen aanspreken is overigens geen optie, dit durft ze namelijk niet zo goed.]

Mijzelf lijkt het aan de ene kant wel goed: dit omdat het haar best wel kan helpen omdat ze hier de laatste tijd toch wel over in zit, over het feit dat zij elkaar dus min of meer, uit het oog zijn verloren.

Aan de andere kant vind ik het op het moment belangrijk dat zij zich heel fijn en gelukkig voelen zal. En als zij zich misschien gaat betrekken in haar oud-klasgenoot haar problemen, dan ben ik bang dat het niet zo lekker zal gaan met haar. Dit zou ik heel erg jammer vinden. Ook is zij iemand die

graag iedereen helpt, ook al heeft ze zelf problemen die ze soms maar moeilijk aankan. Dat is het geen dat mij het meest dwars zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2002, 00:06
moenbase
moenbase is offline
hm, b-tje ingewikkeld hoe je het verteld, die exklasgenoot van een vriendin, hm ok

even ontopic:

Als je het zo tegenelkaar af weegt heb je meer nadelen dan voordelen. Wel lief dat je het beste voor hebt met 'je'(?) vriendin
'k denk dat zij dit ook wel fijn vind, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Hm, dit laatste was meer offtopic...

Terugkomend op de vraag zou ik het hebben gedaan, 'k zou gewoon een brief hebben gestuurd, als het me zo enorm dwars zit dat het gevoel aan me blijft knagen, dan zou ik dus die brief schrijven en posten.
En stel nou dat ik me zou kunnen verplaatsen in de ex-klasgenoot, dan zou ik het juist leuk vinden omdat ik dan toch het idee hebt dat er iemand is die aan me gedacht heeft. Dat is toch fijn nietwaar?
Wel dit zijn ook weer een paar voordeeltjes die je (eventueel) in je achterhoofd kunt houden. 'k zou het haar aanraden, maar zeg er wel bij dat als het mis zou gaan [in de ruime betekenis van de zin] je er voor haar zal zijn als dat nodig is. Het zou natuurlijk heel goed kunnen, iets dat ik meen te hebben gelezen in je topic, dat zij het er enorm moeilijk zal vinden om geen antwoord, of een bot antwoord terug zou krijgen. *leest even terug* ....ok, afwijzing, ja, het is maar hoe je het noemen wilt. En omdat zij ook nog steeds kampt met negatieve zelfvertrouwen werkt dit dan alleen in het nadeel. Dus zorg dat je er voor haar bent wanneer ze je nodig hebt. En laat haar de brief schrijven, het zou immers een mooi begin kunnen zijn voor een (langzaam opbouwende) 'herenigde' vriendschap.

Succes ermee!
Oud 15-06-2002, 09:15
Verwijderd
Als ze dat graag wil zou ik het als ik haar was gewoon doen. Ze kan ook eerst een briefje schrijven of dat meisje contact met haar wil oid, dan is het niet echt afwijzen en heb je ook niet snel het gevoel dat je 'teveel' zegt oid, maar je hebt wel wat je wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:18
black crow king
black crow king is offline
dank jullie voor de replies.
'k heb haar geadviseerd om het het gewoon te doen, en ze gaat het ook doen, ze heeft alleen even wat tijd nodig om het goed op pappier te krijgen.

nogmaals bedankt

-b.c.k.-
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 17:36
Q
Q is offline
Ja vind ik ook.. wat vind jij Q?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 17:38
Q
Q is offline
Citaat:
Q schreef:
Ja vind ik ook.. wat vind jij Q?
Misschien... of niet. Maar misschien ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten