Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2007, 12:52
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik moet een artikel schrijven, maar ik ben nogal een n00b op word-gebied. Ik wil t bijvoorbeeld in kolommen hebben, met kaders, en plaatjes netjes ertussen enzo. Kan iemand me hiermee helpen?
Merci
Oud 05-01-2007, 13:16
phoxetis
phoxetis is offline
ik geloof niet dat je met deze formulering echt een vraag stelt.

alles wat je noemt kun je redelijk eenvoudig in de help-functie terugvinden. Je weet dat Word uitgebreide helpmenu's heeft hoop ik ... ?
Oud 05-01-2007, 14:03
Kyoki
Kyoki is offline
Je tekst in kolommen is niet zo moeilijk, selecteer je tekst, en klik vervolgens op Opmaak, en vervolgens Kolommen. Hier kan je kiezen in hoeveel kolommen je je tekst wil.

Plaatjes ertussen is ook niet zo heel moeilijk, maar doe dat wel nadat je kolommen gemaakt heb. Plaatje invoegen doe je via Invoegen, Figuur en vervolgens Uit Bestand... Kies het plaatje wat je wil hebben (of je kopieert het van internet rechtstreeks in Word). Om je plaatje goed in de tekst te krijgen klik je er met je rechtermuisknop op, en kies je vervolgens Figuur Opmaken. Onder het Tabblad Indeling heb je meerdere opties die je kan kiezen. Ik zou zeggen, experimenteer ermee om te zien wat het beste is. Voor gekolommeerde tekst is Om Kader waarschijnlijk wel het mooist.

Om je plaatje wat meer op te maken klik je op Beeld, Werkbalken en selecteer je Tekenen. Nu is er een werkbalk onderin je Word verschenen (werkt wat gemakkelijk, anders moet je zo omslachtig aan de gang). Als je je plaatje geselecteerd hebt (een keer hebt aangeklikt), kan je er bijvoorbeeld een lijntje om heen doen, of een schaduw. Again, experimenteer wat met die opties. Door zelf te proberen leer je het meest.

En de Helpfuntie is inderdaad je grote vriend.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 13:18
ILUsion
ILUsion is offline
Opde Word site van MMost Valued Professionals van Microsoft ( http://word.mvps.org/ ), kun je heel veel informatie over Word vinden, die weliswaar in het Engels is (maar voor zover ik weet de meest complete uitleg op het internet).
Oud 08-01-2007, 11:22
Verwijderd
Met F1 kom je trouwens ook vrij ver . De help van Office is vrij intelligent en een simpele vraag intikken als:
Hoe maak ik een kolom?
Presenteert een eenvoudig antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten