Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 10:40
Verwijderd
Ik heb op het moment op de harde schijf van 5GB waar mijn windows XP op staat (schijven zijn jaaaaren terug verdeeld door de persoon die m'n pc in elkaar zette, had idd wel iets groter gemogen) is op het moment nog mar zo'n 400 mb over.

Het enige wat er in principe op staat wat redelijk wat ruimte in neemt zijn "mijn documenten", program files en de Windows map. De eerste 2 samen nemen net niet 1 GB in.
Windows echter is 3GB.
Dat leek me al veel dus ik keek er even in. Ik zag dat er vrij veel mappen in stonden die begonnen met $NtUninstallKB en dan wat cijfers. Dit zijn allemaal verborgen mappen en nemen vrij veel ruimte in.

Daarnaast is de naam van al deze mappen blauw gekleurd (al zie ik nu dat dat waarschijnlijk komt omdat ze gecomprimeerd zijn)

Mijn vraag is dus of ik al die bestanden veilig kan verwijderen. Het lijkt me dat het allemaal oude windows-update bestanden zijn. Ze nemen ook tegen de 800 aan ruimte in ("500 op de harde schijf")

nb: Er staat ook nog een verborgje mapje van 300 met de naam $hf_mig$ en als ik hem open zie ik allemaal KB mappen staan. Kan ik die (ook) veilig weghalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2007, 10:48
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik gooi die shit wel vaak weg ja, nog nooit problemen mee gehad. Het is de deinstallatie-informatie voor service packs en hotfixes en meer van dat soort onzin, meestal wil je die toch niet meer deinstalleren.
Oud 04-01-2007, 12:21
Verwijderd
Mja, het leek me ook niet echt belangrijk spul. Alleen leek het me logischer als Windows het van tijd tot tijd zelf legmaakte.

Ach he, windows

Geldt dat overigens ook voor een map genaamd als "$hf_mig$" oid?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Morridin schreef op 04-01-2007 @ 13:21 :
Mja, het leek me ook niet echt belangrijk spul. Alleen leek het me logischer als Windows het van tijd tot tijd zelf legmaakte.
Nee, Windows biedt de mogelijkheid die service packs te deïnstalleren, dus staan die dingen er. De keuze is dus gewoon aan jezelf. Als ze ze van tijd tot tijd weg zouden gooien, zou je die service packs niet meer kunnen verwijderen.
Oud 04-01-2007, 12:53
Verwijderd
Hmm, daar heb je inderdaad gelijk in.
Al zou het ook handig zijn als er na verloop van tijd wel enkele dingen verwijderd werden. Er staan mappen vanuit vroeg 2003, hehe.

Aan de andere kant, je weet nooit of je door een gorve fout opeens flink moet reverten.

Heh, thanks voor de raad
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:54
Gimme more beer
Ik gooi het ook weg hoor, als mijn Windows install loopt te kutten, installeer ik de boel gewoon opnieuw
Oud 04-01-2007, 14:08
Verwijderd
Mja, dat zou ik zelf ook eigelijk eens moeten doen, laatste keer was in 2001

Eerst maar een legale key van m'n broer krijgen die windows wel legaal heeft *kuch*
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:16
Gimme more beer
Een "legale" key twee keer gebruiken is ook niet legaal hè
Oud 04-01-2007, 15:57
Verwijderd
In elk geval niet blacklisted
Sowieso is m'n broer met de pc waar het op staat nooit het internet op geweest

En mja, heb wel eens zitten nadenken over het kopen van windows, maar de laatste keer dat ik checkte was het 200 euro. En dan nog zit ik met 2 pc's
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:28
Gimme more beer
Je bent toch student?
Oud 04-01-2007, 16:31
Verwijderd
Uhu, dus is het me wel ff te prijzig om Windows zo te kopen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 19:24
Gimme more beer
Ik bedoel dat je waarschijnlijk gewoon een studentlicentie kunt krijgen.
Oud 05-01-2007, 07:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
En die zijn nou niet echt duur. Die van mij was geloof ik 16 euro. Dat is het me wel waard geweest om nooit meer gezeik met licenties te hebben.
Oud 05-01-2007, 10:01
Verwijderd
Hmm, moest je daarvoor bij je uni zijn of verkreeg je dat via Windows?
De windows site is daar helaas niet echt te duidelijk in, ik kom vooral op pagina's waar het gaat over hele paketten voor scholen en andere instellingen

En ik las ook ergens dat de licentie afloopt zodra je geen student meer bent, geeft dat later dan niet weer hetzelfde probleem?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:12
M@rco
M@rco is offline
www.surfspot.nl

En ja, in principe is je licentie dan niet meer geldig. Maar ach, MS weet natuurlijk niet dat je geen student meer bent
Oud 05-01-2007, 10:49
Gimme more beer
Hmm, op Surfspot kan ik bij de TUDelft alleen upgrade pakketten van 50 euro krijgen
Oud 05-01-2007, 11:36
Verwijderd
Heh, same here op de uni van Groningen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 12:04
Gimme more beer
Maar ik weet wel dat het hier op de TU te krijgen was. Even contact opnemen met de softwareafdeling
Oud 05-01-2007, 12:24
phoxetis
phoxetis is offline
laatste keer dat ik windows XP kocht was het 90 euro.
voor de TU Delft kostte het geloof ik 25. Maar dat is al weer even geleden.
Oud 08-01-2007, 11:18
Verwijderd
surfspot <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten