Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 18:49
Verwijderd
Hoi!

Ik heb een probleem met Baldur's Gate 1. Voordat ik vertel wat er gebeurd is, moet ik alleen even kwijt dat ik de boel met 'Tutu' geconverteerd heb naar de engine van Baldur's Gate 2, omdat ik die resolutie wel fijn vond. Welnu, het probleem:

Ik ben vrolijk aan het rondlopen en wandel een gebouw binnen. Plotseling gaan twee van mijn partymembers met elkaar praten. Eén van de twee vrienden van mijn vermoorde voogd zegt tegen die gestoorde necromancer en zijn maatje dat zij slecht zijn en de necormancer zeikt terug. Zodra de scene is afgelopen, bestaat mijn party nog uit mijzelf en die vervelende dievegge uit Candlekeep, die met me meewandelt. De twee ruziënde partymembers (en hun maatjes) horen niet meer bij mijn party en hebben een paarse cirkel om hun voeten.

Ik dacht dat ze vast niet met elkaar wilde samenwerken, omdat de alignments niet goed aansloten, maar toen ik via 'reform party' die twee slechterikken eruitknikkerde, kreeg ik het niet voor elkaar om de twee goeierikken er weer bij te krijgen.

Ik heb nog een savegame van voor de ruzie, maar ik ga er vanuit dat zulke dingen vaker gaan voorkomen. Dus, hoe kun je mensen weer terug je party in krijgen? Of had ik al eerder de slechterikken eruit moeten flikkeren?

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2006, 10:58
Allochthony
Allochthony is offline
Hmmm, geen idee, maar nu krijg ik ineens heel veel zin om Baldurs Gate te spelen, bedankt . Edwin is echt de shit, zijn amulet is te goed!

En ik heb nu een 22" monitor dus ik denk dat die Tutu mod wel een must zal zijn
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:06
MazeMouse
MazeMouse is offline
Uberhaupt is TuTu een must... holy hell wat is de BG1 engine verrot....
Oud 21-12-2006, 16:12
Allochthony
Allochthony is offline
Ik ben ook weer begonnen met een solo-sessie in BG2 & ToB, als Assassin deze keer, veel trial en error, maar je kan bijna iedereen al dood krijgen als je een beetje wapen hebt, gewoon poison erop smeren, backstab, wegrennen, gelijk pauze als je uit zicht bent, hide in shadows - repeat.

Ik heb al een keer solo gespeeld tot het einde van underdark als Sorcerer, was ook leuk, maar deze keer alleen melee proberen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik vind persoonlijk Kensai en Monk het leukst om te doen
(Omdat ze allebei in het begin zo zwak zijn als een kitten en aan het einde zo keihard de pan uit ownen dat het eigenlijk ook niet leuk meer is )
Oud 21-12-2006, 18:23
Allochthony
Allochthony is offline
Het is toch nog best lastig, thac0 is nog veel to hoog (laag) om fatsoenlijk een echt gevecht te kunnen vechten .

Ik moet dringend +4 short sword hebben .

Daarbij ben ik ook nog dual wield, dus mis ik nog vaker.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 20:02
Verwijderd
Ik ben blij dat er weer mensen Baldur's Gate gaan spelen, maar hoe zit het nu met mijn sociaal onverantwoordde party? Ik zou het liefste die necromancer en zijn vriendje er direct uit knikkeren, maar dan ben ik helemaal te slap voor alle gevechten. Ik speel nu al op die 'enemy's do 50% damage' modus en ik krijg mijn billen iederen keer weer op een dienblad aangereikt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 23:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Dude, ik neem aan dat je Jaheira bij je hebt?
Dan heb ik slechts 2 woorden voor je "Healing Spells"

En aangezien je meestal noodgedwongen ook Imoen bij je hebt zijn de woorden "Hide in Shadows" en "Set Trap" ook wel handig

Trouwens welke class speel je zelf?
Oud 22-12-2006, 12:25
Verwijderd
Nou, ik had haar dus bij me, maar ze wil niet meer met me verder.

Ik speel zelf een ranger, omdat ik het wel tof vind om aan te rommelen met bogen. Alleen jammer dat de helft van de mensen pas een gevecht met je aangaan nadat ze met je gepraat hebben en je dus altijd direct naast ze staat als je begint te knokken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 12:27
Allochthony
Allochthony is offline
Gewoon een ander poppetje bovenaan zetten, Minsc ofzo, dan praten ze met hem, en kun jij op een afstandje blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 21-12-2006 @ 17:06 :
Uberhaupt is TuTu een must... holy hell wat is de BG1 engine verrot....
BG2-engine vond ik ook wel antiek aandoen eigenlijk.

Overigens, naast bovenstaande tip over Minsc kun je ook proberen zo snel mogelijk aan Boots of Speed te komen, zodat je snel weg kunt rennen naar de back row.

Ik speelde ook Ranger in BG1 en 2 trouwens, geweldige class.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:10
Allochthony
Allochthony is offline
Ik ben nu lvl 25 (Geloof ik) met mijn Assassin en sta voor Firkraag, ik krijg hem solo nog net niet dood, zelfs niet met al mijn traps... En eerlijk gezegd begint het erg te vervelen met USE ANY ITEM...

Mischien maar opnieuw beginnen met een party
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik vond van de ranger classes eigenlijk alleen de Archer leuk om te doen. Plain ranger vond ik minder goed dan een standard fighter. Stalker dan ben je beter af als een Swashbuckler.
En als Beastmaster verwijs ik je meteen door naar de Druids of Conjurer-Wizard

Ach, mijn all-time-favo blijft de Blade (bard)
Dual Wield Katana's en dan maar in Defensive Spin de zwaarste damage spells rondslingeren die ik in mijn bezit heb (en met Freedom of Movement zelfs met Defensive Spin nog rond kunnen lopen)
En met die special abilities uit ToB krijgen alle Bards uiteindelijk dezelfde enorm krachtige bardsong (die ene waar de Skald standaard mee begint) dus is de Blade de beste Bard keuze IMO )

Trouwens, hebben jullie al gehoord dat ze BG1 gaan remaken in de NWN2 engine? (als fan-made-module) Lijkt me wel ultiem vet

Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 11:36.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:36
Allochthony
Allochthony is offline
Dan krijg je ook dezelfde regeltjes? Ik vind Neverwinter Nights niet boeiend, maar ben echt verlieft op de Baldurs Gate series, Icewind Dale series, Planescape Torment... 2nd edition rules vind ik nu eenmaal erg leuk, 3rd kan ik niet in komen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 16:00
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 27-12-2006 @ 12:36 :
Dan krijg je ook dezelfde regeltjes? Ik vind Neverwinter Nights niet boeiend, maar ben echt verlieft op de Baldurs Gate series, Icewind Dale series, Planescape Torment... 2nd edition rules vind ik nu eenmaal erg leuk, 3rd kan ik niet in komen
Eeeh, in de NWN2 engine dus. Dus alles omgezet naar de D&D3.5 regels
Overigend vind ik de AD&D 2nd edition rules ernstig inferieur aan de D&D3.5 regels. Vooral omdat in de D&D3.5 regels het eindelijk mogelijk is zelf Drow te spelen en er monsterlijk veel meer multi-classing mogelijkheden zijn. Plus je hoeft niet meer eindeloos te rerollen om leuke abilitypoints te krijgen overal. En het Feats systeem maakt dat je je characters vrijwel eindeloos kunt tweaken.

Dus ik ben persoonlijk wel voorstander van die overgang

Plus ik zou eindelijk mijn 5Bard/5ShadowDancer/10RedDragonDisciple kunnen loslaten op Baldur's Gate
Oud 27-12-2006, 16:28
Allochthony
Allochthony is offline
Ik weet niet, ik ken het alleen in computerspellen, maar met Baldurs Gate 1 begonnen, was ERG wannen, omdat ik vooral Diablo 1 speelde

En toen NWN uitkwam leek me dat erg cool, maar ik vond mijn poppetje absoluut niet boeiend, geen zin om te levelen etc.

Ook vond ik NWN te groot, je word te vroeg losgelaten, normaal vind ik dit een goed ding, maar in NWN had ik gewoon nooit zin om ergens naar toe te gaan...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 21:37
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 27-12-2006 @ 17:28 :
Ik weet niet, ik ken het alleen in computerspellen, maar met Baldurs Gate 1 begonnen, was ERG wannen, omdat ik vooral Diablo 1 speelde

En toen NWN uitkwam leek me dat erg cool, maar ik vond mijn poppetje absoluut niet boeiend, geen zin om te levelen etc.

Ook vond ik NWN te groot, je word te vroeg losgelaten, normaal vind ik dit een goed ding, maar in NWN had ik gewoon nooit zin om ergens naar toe te gaan...
Maf, ik vond NWN juist weer te rechtlijning in vergelijking tot de (relatieve) vrijheid die je krijgt in BG2....
Oud 28-12-2006, 10:19
Allochthony
Allochthony is offline
Ja dat kan wel, in dat begin pleuren ze je in die stad, en kun je naar al die districts... En omdat het spel me niet motiveert om iets te gaan doen raak ik verdwaald zeg maar, in Baldurs Gate II heb ik dat niet, dan heb ik een doel, ook de eerste keer dat ik het speelde...

Mischien moet ik NWN 2 een keer proberen, maakt het erg uit als je deel 1 niet hebt gespeeld?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 11:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 28-12-2006 @ 11:19 :
Ja dat kan wel, in dat begin pleuren ze je in die stad, en kun je naar al die districts... En omdat het spel me niet motiveert om iets te gaan doen raak ik verdwaald zeg maar, in Baldurs Gate II heb ik dat niet, dan heb ik een doel, ook de eerste keer dat ik het speelde...

Mischien moet ik NWN 2 een keer proberen, maakt het erg uit als je deel 1 niet hebt gespeeld?
Neuh, totaal ander verhaal
Spoiler

NWN2 is trouwens wel de lijntjes volgen met hier en daar een sidequest. (maar dat heb ik niet echt als storend ervaring. De pacing van het verhaal zit wel goed )
Oud 31-12-2006, 10:41
Allochthony
Allochthony is offline
Ik ga NWN 2 dus zeker proberen .

Nu zit ik met een probleem met Baldurs Gate II, ik heb een solo Sorcerer gemaakt, ben uit die dungeon, circus tent gedaan...

En dan naar die in het noorden zit van Waukeen's Promenade, en als je daar de trap op gaat zit daar een party adventurers die je aanvallen als je te lang blijft staan...

Nu vermoord ik ze in elke game die ik speel, maar nu krijg ik die rogue die ze hebben echt niet dood, ik ben al zover dat de mage, fighter & priest dood zijn en dat ik heb kunnen saven. Die thief staat boven en heeft geen invisible potions meer, dus in princiepe hoef ik hem alleen maar dood te maken.

Maar dat lukt me dus echt niet, stoneskin, mirror image & improved invisibility voor ik naar boven ga, en hij krijgt mij ook niet dood, maar omdat hij wegrent als hij badly wounded is krijg ik hem ook niet dood, normaal lukt het me met een thief die hem gewoon vanaf injured backstabbed en dan is het uit, of iets dergelijks, maar nu kan ik casten wat ik wil, ik krijg hem niet dood voor hij helemaal weg is .

Iemand nog tips?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 11:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wachten tot je betere damagespells hebt en later terugkomen?
Oud 04-01-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-12-2006 @ 19:49 :
Hoi!

Voordat ik vertel wat er gebeurd is, moet ik alleen even kwijt dat ik de boel met 'Tutu' geconverteerd heb naar de engine van Baldur's Gate 2, omdat ik die resolutie wel fijn vond.
Hoe doe je dat? Is er gebruikersvriendelijker documentatie over te vinden? Ik heb nooit BG1 echt gespeeld, maar wel gekocht, spotgoedkoop, omdat ik BG2 echt zo vet vond. Tijd geleden alweer.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:35
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik geloof dat er op de site van Pocket Plane Group (google is your friend) wel een installer staat met volledige uitleg van hoe je dat doet )
Oud 05-01-2007, 17:31
Verwijderd
Zou er ooit nog es Baldur's Gate III komen?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:14
Allochthony
Allochthony is offline
Als het maar de infinity engine gebruikt, als in Baldurs Gate II, die shit in NWN 2 is echt te kut en stopte met spelen toen ik buiten kwam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 05-01-2007 @ 18:31 :
Zou er ooit nog es Baldur's Gate III komen?
Citaat:
Allochthony schreef op 05-01-2007 @ 19:14 :
Als het maar de infinity engine gebruikt, als in Baldurs Gate II, die shit in NWN 2 is echt te kut en stopte met spelen toen ik buiten kwam
Bijna te mooi om waar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:31
Allochthony
Allochthony is offline
Inderdaad, maar ik snap sowieso die hele 3d hype niet... Dit soort spellen speelt zoveel beter in de 2d engine gebruikt werd... Net als Diablo, Fallout, Arcanum etc..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 18:59
Wintersale
Wintersale is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 05-01-2007 @ 19:31 :
Inderdaad, maar ik snap sowieso die hele 3d hype niet... Dit soort spellen speelt zoveel beter in de 2d engine gebruikt werd... Net als Diablo, Fallout, Arcanum etc..
qft
Civilization en Heroes of M&M hadden ook gewoon isometrisch moeten blijven :/
Reageren

Regels voor berichten