Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2007, 00:12
snuffel3000
snuffel3000 is offline
Wat vinden de meeste hier ervan al heb je pas later een relatie?

Ik ben nu 18, nog geen vriendin gehad, ben dus nog zo maagd als't kan, en eigenlijk baal ik er ook wel van, maar ik heb blijkbaar niet zoveel geluk bij de meiden.

Veel mensen zeggen op het internet misschien van, dat is normaal, kan gewoon etc etc, maar als ze erachter komen in rl. dan lachen ze je het liefst in je gezicht uit, of blijven ze praten over hun vriend of vriendin.

Ikzelf heb ook eerder aan dating gedacht, en een keer gedaan maar het resultaat ervan was een meisje die zei dat ze me leuk vond, en uiteindelijk vertelde dat ze elk weekend met een andere jongen naar bed ging en dat ik maar de volgende zou moeten worden, mwa..zo wanhopig ben ik nog even niet.

Ikzelf heb de laatste tijd dat ik wat meer met mezelf in de knoop zit vanwege omstandigheden, en sommige kunnen dan zeggen dat het beter is al gaat het eerst wat beter etc, maar vanwege mijn verleden heb ik eigenlijk niet echt vrienden, behalve *vrienden* op je werk en school, maar die je alleen daar ziet.

Vanaf ongeveer dat ik 9 ben heb ik 90pc van mijn tijd doorgebracht met ruzie's thuis, ik had geen vrienden, dus kroop achter de computer, nadat mijn gingen scheiden, hebben ze me een beetje via via tegen elkaar opgestookt, als resultaat, ik vertrouw geen van beiden meer.

Misschien hebben mensen hier beetje tips, ik ben zoiezo iemand die aan de ene kant bij een groep wilt horen, ik blijf dus ook niet stil toekijken, maar ik houd me toch nog een beetje afzijdig.

Ik heb ook geen zin om wanhopig iedereen te vragen vriendjes te worden , ik had een aantal vrienden, maar meer afstand van genomen, ze waren eigenlijk net als ik, alleen maar gamen, computeren, en altijd binnen zitten, enige verschil was, ik wilde naar buiten en zij niet, uiteindelijk voelde ik me bij dat vrienden groepje niet meer op mijn gemak, dus ik ga niet meer met hun om, misschien achteraf niet zo slim, maja.

Reden waarom ik dit post?
Lucht altijd weer beetje op al schrijf je het op , en hoop beetje tips te krijgen, kom er nu wel langzamer hand achter dat ik me vaak genoeg gewoon wat beter op mijn gemak voel, maar zodra ik van school naar huis ga, of weg van mijn werk, dan kom ik thuis, ga achter me computer, of mja, iets anders vervelen thuis x.x

Maarrrr dan begin ik me weer net zo rot te voelen als voor dat ik naar school/werk ging.

Maja, nu klik ik maar op plaats bericht, voordat ik morgen nog aan het typpen ben =/

Laters? o.o
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2007, 00:44
Bloem
Bloem is offline
Zit je op een sportclub of heb je een andere hobby waarbij je met andere mensen in contact kan komen? Zoniet, misschien kun je zoiets proberen. Daar hoef je niet meteen een vriendin op te duikelen maar daar kun je wel andere mensen met dezelfde interesses leren kennen, kom je wat vaker buitenshuis, daardoor leer je misschien ook wel weer andere mensen kennen, enz.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 06:46
me... just me
me... just me is offline
Ik snap je punt... Het is idd vrij klote om het idee te hebben dat je nergens bij hoort en ook dat je op je 18e nog geen vriendin hebt gehad... Ik zou het gewoon nog even aankijken, misschien gaan sporten of iets dergelijks. Ik bedoel maar, wat zijn je intresses?? maar vooral nie tbinnen blijven zitten!!

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, je komt vanzelf iemand tegen
Oud 18-01-2007, 07:08
Verwijderd
Je hebt een date gehad met een meisje dat je niet leuk vond, en daarom zweer je alle dates maar af
Hou die instelling en je blijft eeuwig vrijgezel
Wat verwacht je dan, dat meisjes spontaan in je armen komen springen?

Edit: dat mensen op hun 18e nooit een vriendin hebben gehad vind ik niet erg, ik ga ze ook niet uitlachen ofzo. Mensen die iets heel graag willen, maar die niet van plan zijn om daar enige moeite voor te doen, lach ik wel uit.

Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 07:25.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 07:23
sicilion
sicilion is offline
Om even op het maagd gedeelte in te gaan, ik heb vorige week een 24-jarige jongen ontmaagd en nee, ik heb hem niet heel hard in zijn gezicht uitgelachen. Het feit dat je op je 18de nog geen meisje hebt gehad betekent niet per definitie dat je totaal 'kansloos' bent.

Maar het feit dat je van jezelf door hebt dat wat je nu hebt niet is wat je wil en het dus wil veranderen is toch al genoeg mogelijkheid om het te veranderen? Bedoel, ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar je kunt zelf ook genoeg dingen bedenken om meer met mensen in contact te komen.
Daarnaast moet je, zoals hier boven ook al genoemdn, daten niet meteen na 1 keer opgeven. 'There's plenty of fish in the sea'
Oud 18-01-2007, 08:11
RoxX
RoxX is offline
is het niet een idee om een keer aan wat collega's van het werk voortestellen om een keer een avond met z'n alle uit te gaan.. zo leer je iedereen wat beter kennen en is de kans dat je nieuwe mensen in de uitgaansgelegendheid leert kennen ook groter. als het bevalt kan je dat vaker doen. zo niet dan is misschien een sportvereniging toch een beter idee..

en wat dat maagd betreft, ik heb liever iemand van een jaar of 20 die nog maagd is dan iemand die de halve stad al heeft gehad en je maar erop moet gokken dat hij je niet een of andere enge SOA geeft.. het maakt je er echt niet minder om dat er dingen zijn die je nog nooit gedaan hebt, ik denk dat het ook wel iets liefs heeft voor een meisje
Oud 18-01-2007, 08:16
Orpheus
Orpheus is offline
Liever op de 20ste ontmaagd door een meid waar je mee verder wil, dan op je veertiende door de dorpsslet.

Maar het blijft balen voor je, al denk ik dat het wel goed komt. Koppie in de lucht, negatieve instelling in de prullebak en vooruit met die geit - eh - vrienden.
Oud 18-01-2007, 08:19
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 18-01-2007 @ 09:16 :
Liever op de 20ste ontmaagd door een meid waar je mee verder wil, dan op je veertiende door de dorpsslet.

Maar het blijft balen voor je, al denk ik dat het wel goed komt. Koppie in de lucht, negatieve instelling in de prullebak en vooruit met die geit - eh - vrienden.
helemaal mee eens.. en je kan altijd nog zo denken, je bent pas 18 en niet 48 dus je hebt nog tijd zat ^^
Oud 18-01-2007, 08:48
Verwijderd
HAHAHAHAHAHA 18 en nog nooit een vriendin gehad

...

Volgens mij denk je teveel na, dit soort dingen komen vanzelf wel, hoe uitzichtloos ze ook mogen lijken. Kijk inderdaad eens of er een leuke sportvereniging ofzo in je buurt zit.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 09:34
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
snuffel3000 schreef op 18-01-2007 @ 01:12 :
Wat vinden de meeste hier ervan al heb je pas later een relatie? [....] Laters? o.o
Hey buddy,

Ik heb drie goede vrienden die pas deze zomer, op hun 21e, voor het eerst met een meisje zoenden (en sex hadden). Dit waren geen jongens met superlelijke koppen en rare afwijkingen en hetzelfde gold voor hun vriendinnetjes. Hun vriendinnetjes hadden alang andere jongens gehad voor ze hun ontmoeten..maar het maakte ze evenwel niks uit dat het voor hun allemaal nieuw was. Persoonlijk denk ik dat meisjes het vervelender vinden als ze merken dat een jongen zich erg druk maakt om dergelijke dingen er daar erg onzeker over is, dan het feit opzichzelf. Maar hoe kan je nou aan jezelf werken zodat je makkelijker contatcen maakt en dus ook makkelijker meisjes ontmoet? Oefenen. Zie het zo als volgt. Vroeger..toen je een klein mannetje was.., heb je leren lopen. Je viel een paar keer maar uiteindelijk kon je lopen, en iets later kon je lopen zoals iedereen dat kan. Met sociale contacten zal het net zo werken. Je zal wat merkwaardige momenten beleven en niet alles zal altijd even soepel gaan, maar als je de mensen blijft opzoeken zal je je op den duur op je gemak voelen en gemakkelijk nieuwe vrienden maken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 10:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ertur schreef op 18-01-2007 @ 09:48 :
Volgens mij denk je teveel na, dit soort dingen komen vanzelf wel, hoe uitzichtloos ze ook mogen lijken. Kijk inderdaad eens of er een leuke sportvereniging ofzo in je buurt zit.
+ Negativiteit helpt je niet, daar krijg je geen mooie uitstraling van.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 11:25
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 18-01-2007 @ 11:00 :
Negativiteit helpt je niet, daar krijg je geen mooie uitstraling van.

Je moet dit soort dingen gewoon hélemaal laten varen. Niet met het idee dat het je dan volgende week aan komt waaien. Je hebt nog zat tijd in je leven. Daarnaast moet je niet 90% van je tijd achter de computer zitten. Ga desnoods boodschappen doen voor je moeder.
Oud 18-01-2007, 13:17
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
snuffel3000 schreef op 18-01-2007 @ 01:12 :
Wat vinden de meeste hier ervan al heb je pas later een relatie?

Ik ben nu 18, nog geen vriendin gehad, ben dus nog zo maagd als't kan, en eigenlijk baal ik er ook wel van, maar ik heb blijkbaar niet zoveel geluk bij de meiden.

Veel mensen zeggen op het internet misschien van, dat is normaal, kan gewoon etc etc, maar als ze erachter komen in rl. dan lachen ze je het liefst in je gezicht uit, of blijven ze praten over hun vriend of vriendin.

Ikzelf heb ook eerder aan dating gedacht, en een keer gedaan maar het resultaat ervan was een meisje die zei dat ze me leuk vond, en uiteindelijk vertelde dat ze elk weekend met een andere jongen naar bed ging en dat ik maar de volgende zou moeten worden, mwa..zo wanhopig ben ik nog even niet.

Ikzelf heb de laatste tijd dat ik wat meer met mezelf in de knoop zit vanwege omstandigheden, en sommige kunnen dan zeggen dat het beter is al gaat het eerst wat beter etc, maar vanwege mijn verleden heb ik eigenlijk niet echt vrienden, behalve *vrienden* op je werk en school, maar die je alleen daar ziet.

Vanaf ongeveer dat ik 9 ben heb ik 90pc van mijn tijd doorgebracht met ruzie's thuis, ik had geen vrienden, dus kroop achter de computer, nadat mijn gingen scheiden, hebben ze me een beetje via via tegen elkaar opgestookt, als resultaat, ik vertrouw geen van beiden meer.

Misschien hebben mensen hier beetje tips, ik ben zoiezo iemand die aan de ene kant bij een groep wilt horen, ik blijf dus ook niet stil toekijken, maar ik houd me toch nog een beetje afzijdig.

Ik heb ook geen zin om wanhopig iedereen te vragen vriendjes te worden , ik had een aantal vrienden, maar meer afstand van genomen, ze waren eigenlijk net als ik, alleen maar gamen, computeren, en altijd binnen zitten, enige verschil was, ik wilde naar buiten en zij niet, uiteindelijk voelde ik me bij dat vrienden groepje niet meer op mijn gemak, dus ik ga niet meer met hun om, misschien achteraf niet zo slim, maja.

Reden waarom ik dit post?
Lucht altijd weer beetje op al schrijf je het op , en hoop beetje tips te krijgen, kom er nu wel langzamer hand achter dat ik me vaak genoeg gewoon wat beter op mijn gemak voel, maar zodra ik van school naar huis ga, of weg van mijn werk, dan kom ik thuis, ga achter me computer, of mja, iets anders vervelen thuis x.x

Maarrrr dan begin ik me weer net zo rot te voelen als voor dat ik naar school/werk ging.

Maja, nu klik ik maar op plaats bericht, voordat ik morgen nog aan het typpen ben =/

Laters? o.o
Ik herken mezelf daar best wel in, behalve dat ik nog 16+6 maanden ben
Oud 18-01-2007, 14:00
Verwijderd
Hai ik herken je probleem, al ligt het bij mij wel wat anders. Ik ben zelf bijna 18 en ik ben ook nog maagd. Ik heb daar zelf andere redenen voor gehad. Zie lichaam en gezondheid en dan kopje snelle lichamelijke ontwikkeling. Ik begrijp dat je denkt dat je een beetje lomp voelt, maar daar is geen reden toe. Je verleden werkte er wel aan mee hoe je nu bent. Ik heb een echte vriend en bijna een vriendin. Je hebt zoals je zegt weinig echte vrienden. Dat heb ik ook enn daar baal ik af en toe wel van. Via mijn beste vreind rol ik overal wel tussen, maar toch zijn dat niet mijn vrienden. Het is een kwestie van leren jezelf te waarderen en te accepteren van hoe je nu bent en in je verleden was. Een hobby van mij is lekker sporten in een sportschool of spinnen. Je hebt daar mensen met dezelfde interesses als jezelf, en zo maak je makkelijk vrienden. Probeer jezelf wat te helpen door zulke praktische dingen te zoeken. Ik moet zeggen dat hier op dit forum de mensen je wel serieus nemen( op enkele na dan). Dat is op zich leuk contact zonder dat je elkaar goed kent. Zo heb je ook veel vrienden op school en op het werk. Je kent ze een beetje, maar daar houd het op. Bedenk wel dat, dat ook waardevol is. Als je de goede personen in je buurt hebt kan je, je problemen van je aflullen. Dat lucht op. Dat heb ik hier op het forum ook, je kan je verhaal kwijt en dat is op zich al heel wat waard. suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 14:35
rensd
rensd is offline
Ik ben ook bijna 18 en ook nog maagd De gemiddelde leeftijd ligt trouwens op 17,2 ofzo, dus er is echt niks om je zorgen over te maken.
Wat hierboven al gezegd is, ga bij een sport vereniging. Dan leer je vanzelf mensen kennen waarmee je dan ook uitgaat --> je komt meer leuke meiden tegen en dan gebeurt er vanzelf wel wat
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 18:27
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik 1000x liever iemand heb die dan nog maagd is dan iemand die, nou ja, er al een lading hebben afgewerkt zeg maar.
Zo had iemand die ik kende seks gehad met 30 meisjes op zijn 22ste, en ik kon me dus heel goed voorstellen dat zijn vriendin zich niet meer zo bijzonder voelde.

En er zijn echt wel meer mensen die in een soortgelijke situatie zitten zoals jij al zei. Niet iedereen gaat regelmatig uit, kent veel mensen en zit op allerlei clubs. Maar ik denk dat als je zelf wat nuchterder hier over doet 'Nee, dat is geen ramp' dat je dat ook meer uitstraalt. En wanneer iemand je erom uitlacht en merkt dat dat jou niet zoveel uitmaakt, zal hij dat waarschijnlijk een tweede keer niet doen.

En er zijn altijd wel situaties waarin je met mensen te maken krijgt. Dus waarom daar geen gebruik van maken? Op school wat klasgenoten voorstellen om nog ergens wat te gaan drinken, een gesprek voeren in de kantine, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 19:06
Verwijderd
Jongens lachen je uit als je op je 18e nog maagd bent, meisjes vinden het leuk. Dat is echt zo, onder vriendinnen hoor ik dat vaak en zelf zou ik ook geen "afgelikte boterham" hoeven. Trek je daar niks van aan, die jongens zijn vaak zelf hartstikke onzeker. Beter naar bed met een meisje waar je om geeft, dan even snel omdat je dan "stoerder" bent.

Daarbij hebben veel mensen van 18 nog nooit een echte vriendin gehad. Hoogstens een beetje staan zoenen in een plaatselijke discotheek of op vakantie oid. Of in groep 2 handjes vast gehouden en doen nu net alsof ze veel ervaring hebben

Vrienden. Ja als eerste tip zou ik geven; probeer socialer in het leven te staan. Op school misschien msn (omdat je zoveel computert) regelen en beetje contacten leggen. Als het dan via de comp klikt, zal je in het echt ook meer met elkaar omgaan. Misschien op een sport gaan oid. Zodra je een beetje vrienden hebt ze eens uitnodigen voor een filmavondje of er mee gaan stappen. Niet als je ze maar half kent, want dat knapt waarschijnlijk af. Misschien heb je een buurjongen waar je eens mee uit kan gaan, of een neef of nicht?

Als je vrolijk bent, enthousiast, er een beetje verzorgd uit ziet en interesse toont in mensen kom je misschien iets verder?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 20:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik kan alleen maar zeggen, dat als je graag bij een groep leuke vrienden wil horen, dat je die veel beter buiten kan zoeken dan achter de computer. Dus moet je je wat meer "forceren" in situaties dat je in contact komt met nieuwe mensen, met wie je wat gemeen hebt, maar zonder dat er een computer in de buurt is. Als je graag een sociaal netwerk wil opbouwen is die computer tijdsverlies. Als je je op je eentje wat wil vermaken, eventueel met virtuele vrienden, is het internet al weer wat handiger.

Als jij al bijna 10 jaar geen andere hobbies hebt dan hobbies aan je pc, lijkt sporten me niks voor jou. Maar wat ook enorm kan helpen om nieuwe mensen te kennen: een groepsvakantie boeken.

En stop met balen dat je geen vriendin hebt, geniet gewoon van de dingen die je wel hebt en wel kan. Niets zo onaantrekkelijk dan mensen die wanhopig lijken.
Oud 19-01-2007, 00:12
snuffel3000
snuffel3000 is offline
Een groepsvakantie gaat lastig al heb je niemand om mee te vragen > <, ik heb helemaal geen problemen met mensen aan te spreken, maar zodra ik vraag om een keer iets te gaan doen, haken ze af.

En ik zit op een school met bijna alleen maar meiden, ik heb een keer geprobeerd daar beter contact te krijgen met sommige, maar die vangen het dan op dat je een relatie met ze wilt, en de hele school ziet het gelijk zo.

Zoiezo bedankt voor de reply's iedereen

Mijn probleem is zoiezo dat dus de meiden op mjn school het allemaal wat te serieus nemen, tenminste, de meeste dan, verder heb ik het gevoel dat *vrienden* op bijv mijn werk me wel aardig vinden, maar voor naaste het werk, lever niet, omdat ze afhaken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 00:24
Smokin'
Smokin' is offline
" Jongens lachen je uit als je op je 18e nog maagd bent, meisjes vinden het leuk. Dat is echt zo, onder vriendinnen hoor ik dat vaak en zelf zou ik ook geen "afgelikte boterham" hoeven. "

Ik moet wel zeggen dat het toch apart is dat vrouwen hier luidkeels lopen te roepen dat ze geen afgelikte boterham willen en daarom liever een maagd en blabla..maar de realiteit is toch vaak dat deze 'afgelikte boterhammen' bepaalde aantrekkelijke kwaliteiten bezitten waarmee ze het 'winnen' van 18 jarige maagden. En tuurlijk beweren meisjes onder elkaar dat ze liever een maagd willen dan iemand die 30 meisjes heeft gehad.. maar dat is sociaal wenselijk geklets. Komen deze meisjes afzonderlijk van elkaar die afgelikte boterham tegen en een 18-jarige maagd, dan zullen de meeste zich toch meer aangetrokken voelen tot de afgelikte boterham.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 00:28
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
snuffel3000 schreef op 19-01-2007 @ 01:12 :
Een groepsvakantie gaat lastig al heb je niemand om mee te vragen > <, ik heb helemaal geen problemen met mensen aan te spreken, maar zodra ik vraag om een keer iets te gaan doen, haken ze af.

En ik zit op een school met bijna alleen maar meiden, ik heb een keer geprobeerd daar beter contact te krijgen met sommige, maar die vangen het dan op dat je een relatie met ze wilt, en de hele school ziet het gelijk zo.

Zoiezo bedankt voor de reply's iedereen

Mijn probleem is zoiezo dat dus de meiden op mjn school het allemaal wat te serieus nemen, tenminste, de meeste dan, verder heb ik het gevoel dat *vrienden* op bijv mijn werk me wel aardig vinden, maar voor naaste het werk, lever niet, omdat ze afhaken.
De hele school ziet het zo? Nou en. De enige aan wie je in zulke zaken verantwoording hoeft af te leggen ben je zelf en ik garandeer je dat je respect en waardering van anderen alleen maar krijgt als je staat voor wie je bent en wat je doet. Dit zal je uiteindelijk ook een vriendinnetje opleveren. Een sterke persoonlijkheid is namelijk onontbeerlijk in het opbouwen van relaties. Ik ben bovendien wel benieuwd wat je doet als deze meisjes meteen denken dat je een relatie met ze wil?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 00:40
snuffel3000
snuffel3000 is offline
Degene die dat denken vermijd ik liever even, ik ga zoiezo meer met de jongens daar om, het is mijn eerste jaar daar en heb nu nog ff geen zin in geroddel steeds > <
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 00:46
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
snuffel3000 schreef op 19-01-2007 @ 01:40 :
Degene die dat denken vermijd ik liever even, ik ga zoiezo meer met de jongens daar om, het is mijn eerste jaar daar en heb nu nog ff geen zin in geroddel steeds > <
Je moet natuurlijk ook wel willen om telkens nieuwe contacten te leggen, of je contact met de meisjes verbeteren.

Je wil nog tips? Stoppen met je steeds afvragen hoe anderen/iedereen over je denken/denkt. Initiatief nemen, en niet te snel in je schulp kruipen. En ook vooral eens nadenken hoe je best met meisjes omgaat, want als idd de hele school je acties beoordeelt als flirten/relatie willen met iedereen terwijl je gewoon samen een koffiekoek wil opeten doe je waarschijnlijk iets fout.

Beetje moeite doen ipv alles afketsen zou beter werken, lijkt me.
Oud 19-01-2007, 05:24
Anika
Citaat:
snuffel3000 schreef op 19-01-2007 @ 01:12 :
Een groepsvakantie gaat lastig al heb je niemand om mee te vragen
Hoezo is een groepsvakantie lastig? Je hebt genoeg jongerenreizen waarbij je met een groep op pad gaat. Ik ken iemand die geregeld een fietsvakantie deed, daarbij kende bijna niemand elkaar en achteraf ontstonden er vaak een aantal vriendengroepen. Lijkt mij juist de ideale manier om mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten