Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 21:57
Verwijderd
Zijn er dingen die je niet (meer) doet omdat je partner dat niet goed zou vinden, of omdat je het zelf niet vindt kunnen om dat te doen? Zijn er dingen die je juist wel doet?
Heeft dat te maken met jaloezie/vertrouwen/jullie karakters/een verschil in interesses/onbegrip/egoisme?
Zou je dit anders willen?

Ik denk er wel eens over om een (half) jaar naar het buitenland te gaan. *verhaal*
Wat vinden jullie? Zouden jullie dat wel of niet doen? Wie is er nou redelijk?

Laatst gewijzigd op 11-08-2010 om 16:31. Reden: persoonlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2007, 22:01
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou zeggen: doen!
Je bent heus niet egoistisch als je nu nog van je jonge leven wilt profiteren nu het nog kan. Binnen enkele jaren ben je getrouwd, heb je kinderen, een job, dan kan je niet zomaar een half jaar of langer de wijde wereld in. Ik zou zoiets nooit laten omdat mijn vriend het niet zou willen. Zo'n afstand is ook positief: je ontwikkelt verder zonder elkaar, je mist mekaar, je weet wat je aan elkaar hebt, je verlangt meer naar elkaar, als je dit overleeft, zit het wel goed tussen jullie.

Verder zou ik niets laten voor mijn vriendje want ik doe niets verkeerd. In mijn ogen heeft het dus met vertrouwen te maken.
Oud 23-01-2007, 22:03
Roos
Roos is offline
Ik zou het zeker wel doen. Ik ga voor een korte periode (ruim een maand) naar de USA voor mijn studie, en heb bij die keuze eigenlijk geen moment stilgestaan bij mijn vriend.
Ook is het mijn geheime wens om met Artsen zonder Grenzen naar Afrika ofzo te gaan. Zulke dingen zou ik altijd doen, omdat je er je hele leven profijt van hebt. Je leert er zoveel van, en het lijkt me echt een wereldervaring.

Natuurlijk vind je vriend dat niet leuk Als hij een half jaar vertrok, zou je ook flink balen, en hem mischien subtiel proberen over te halen om hier te blijven
Daarom ben je een koppel toch Maar dat houdt ook in dat je elkaars wensen en dromen steunt, klinkt weer lekker cheesy, maar het is wel zo toch?
Oud 23-01-2007, 22:07
DG
DG is offline
*bekijkt fotoboek*

Mocht je vriend het alsnog niet kunnen waarderen, dan mag je altijd nog naar mij komen

ontopic: Ikzelf houd er niet echt veel rekening mee wat mijn vriendin van mijn acties vindt, uiteraard maak ik het niet te bond, maar om nou de hele tijd rustig in een hoekje te zitten zodat je je vriendin niet teleurstelt is ook weer zoiets
Oud 23-01-2007, 22:08
Crimson
Crimson is offline
Ik ga in het 3e jaar van mn studie een halfjaar naar Amerika. Als ik dat nu zou kunnen doen, zou ik echt niet gaan hoor, of mijn vriend zou mee kunnen. Ik trek het gewoon niet zo lang zonder hem, na 10 dagen missen we elkaar al erg. Maar goed, hij is avontuurlijk genoeg, dus als we tegen die tijd nog bij elkaar zijn, gaat hij gewoon met mij mee; zijn woorden.
Ik zou het echt niet cool vinden als hij zo maar weg zou gaan; ik vind onze relatie daar echt te waardevol voor, voor hem is het zijn eerste (en hij is 26), dus dat zegt echt een hoop hoe hij mij vindt..
Ik zou me ook echt niet lekker voelen in het buitenland terwijl ik hier een relatie heb. Je bent teveel bezig met iemand missen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 22:27
Nona
Nona is offline
Ik zou het niet doen, maar alleen omdat ik mijn vriendje te veel zou missen en ik vind hem twee weken missen al een ramp. Heb jij dat gevoel niet of een stuk minder hoef je dat natuurlijk minder mee te nemen in je overweging.

Verder denk ik dat het wel logisch is dat je vriend het niet leuk vindt, maar ik denk ook wel dat hij je de mogelijkheid moet gunnen en kijken of er manieren zijn om jou je zin te geven en het draagbaarder te maken voor zichzelf. Vliegtickets zijn niet goedkoop maar last minute waarschijnlijk wel haalbaar. En jij kunt misschien tussendoor ook nog wel een weekje naar huis komen. Als hij op die manier denkt lijkt het misschien wel veel leuker.
Oud 23-01-2007, 22:35
__
__ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-01-2007 @ 23:27 :
Ik zou het niet doen, maar alleen omdat ik mijn vriendje te veel zou missen en ik vind hem twee weken missen al een ramp. Heb jij dat gevoel niet of een stuk minder hoef je dat natuurlijk minder mee te nemen in je overweging.

Verder denk ik dat het wel logisch is dat je vriend het niet leuk vindt, maar ik denk ook wel dat hij je de mogelijkheid moet gunnen en kijken of er manieren zijn om jou je zin te geven en het draagbaarder te maken voor zichzelf. Vliegtickets zijn niet goedkoop maar last minute waarschijnlijk wel haalbaar. En jij kunt misschien tussendoor ook nog wel een weekje naar huis komen. Als hij op die manier denkt lijkt het misschien wel veel leuker.
ja maar volgens mij is twee weken missen juist ook veel kutter. ofja, dat wil ik niet zeggen, maar het blijft natuurlijk niet een half jaar lang zo rot als in die twee weken.. het went ook wel enigszins. niet dat ik uit ervaring spreek maar dat kan ik me zo voorstellen, dat merk ik ook wat betreft het op kamers gaan / weekendrelatie gedoe.. ik heb er nu gewoon stukken minder moeite mee om hem doordeweeks niet te zien dan in het begin.

ik zou het iig zeker doen, als dit iets is dat jij graag wil. ik had het er gister nog over met een vriendin wiens vriendje nu een jaar in Engeland zit. dat gaat allemaal wel goed, maar hij wil nog enkele jaren daar blijven of zelfs naar ergens in Amerika en dan wil zij er dus mee kappen. dus er zijn natuurlijk ook grenzen. maar een halfjaartje moet sowieso gaan lijkt me. en ik snap dat ie dat rot vindt, maar wel beetje lullig van hem om je niet hierin te steunen. vind ik.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 00:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Voor jouw situatie zeg ik absoluut, en zonder enige twijfel: DOEN! Realiseer je namelijk wel dat het in een volgende levensfase van je leven het er naar alle waarschijnlijkheid niet meer van komt; Door kinderen, een vaste baan of wat voor factoren dan ook. Dus profiteer van je vrijheden nu het nog kan...

Zelf laat ik eigenlijk maar weinig dingen omwille van hem, al bleef ik vroeger zeer regelmatig bij vrienden of vriendinnen slapen, en dat laat ik nu eigenlijk wel achterwege puur omdat ik het zelf niet vind kunnen. Wel zijn er nog ontzettend veel reizen die ik dolgraag wil maken, mijn vriend is hier echter heel anders in (hij behoudt bij voorkeur al zijn vastigheid, en het speelt denk ik ook een grote rol dat hij (nog) nooit heeft kunnen proeven van het reis-gevoel als het ware)... Momenteel schuif ik het nog wat voor me uit, hoewel ik steeds meer concrete plannen krijg.
Ik zou eventuele bezwaren van mijn vriend best begrijpen, maar voor mij is het toch absoluut geen reden om mezelf in het waar maken van mijn dromen te beperken. Het is gewoon een wereldervaring waar ik mijn levenlang profijt van kan hebben, dus waarom niet?

Je bent slechts een jaartje weg, van die lange tijd die jullie hopelijk nog samen mogen zijn. Dus och...
Oud 24-01-2007, 00:24
moschino
moschino is offline
ik vind je vriendje bezitterig! en als reizen of studeren in het buitelnland belangrijk voor je is, dan moet je je daar niet in laten belemmeren! Wat zal het nou zijn als je later fulltime zou willen werken? or whatever
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 00:37
Verwijderd
Je vriendje moet niet whinen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 06:40
Verwijderd
doen

anders krijg je gruwlijke spijt, ga je hem dat later toch kwalijk nemen, en gaat het ook uit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-01-2007 @ 07:40 :
doen

anders krijg je gruwlijke spijt, ga je hem dat later toch kwalijk nemen, en gaat het ook uit
Dat dus.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 08:03
zeep007
zeep007 is offline
Ik zou het niet kunnen, een jaar zonder mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 08:30
WolterB
WolterB is offline
Ik zou het zelf ws niet kunnen. Denk dat ik mn vrienden, familie en vrienden teveel zal missen als ik een paar maanden van huis weg ga.

Als mijn vriendin dat zou willen, houd ik haar echt niet tegen want het is iets wat zij zou willen en als zoiet sje droom is, moet je die laten uitkomen als je daar de mogelijkheid voor hebt. Neemt niet weg dat ik haar dan ontzettend zou missen

En als ik andere dingen bekijk, denk ik niet dat ik heel veel dingen zal laten. Het is binnen een relatie belijkgijk dat je ook je eigen leven blijft houden en dit zal ik in een relatie ook zo vele mogelijk in stand willen houden.
Oud 24-01-2007, 09:22
Verwijderd
Als je een mooie gelegenheid krijgt om een jaar weg te gaan naar een ver buitenland, dan moet je dat doen, want je geeft aan dat je dat graag wilt. Ik zou zoiets ook niet laten omdat mijn vriendin het niet wilde. Ik zou het er wel moeilijk mee hebben en me schuldig voelen tegenover haar.

Als mijn vriendin dit zou willen, zou ik haar laten gaan. Ik zou haar laten merken dat ik haar verschrikkelijk ga missen, maar dat ik trots op haar ben dat ze zoiets doet.

Meer in het algemeen: ach, ik laat wel eens echt kleine dingetjes als niet naar een bepaald tv-programma kijken, dat ik wellicht wel had gekeken als ik alleen thuis was geweest, maar dat is echt totaal geen probleem. Er is niets dat ik graag wil of doe, dat ik structureel moet laten. Of dat ik van haar verwacht dat ze dingen nu opeens niet meer doet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 09:31
Verwijderd
Trouwens, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ga twijfelen of ik het zelf wel zou kunnen. Ik was nog helemaal niet verder dan fantaseren en me afvragen wat mijn vriend daar van vond.
Maar als ik zelf al twijfel of ik het wel kan, hem zo lang missen, dan is het ook niet lief dat ik hem dat dan wél aandoe. Ik kan het zelf kiezen, maar hem wordt het dan opgedrongen.

Aan de andere kant maakt juist het gevoel dat het zo goed zit tussen ons dat ik het idee heb dat het wel zou moeten kunnen. We kunnen nog zoveel jaar samenzijn, dan maakt dat ene (half) jaartje toch minder uit? En inderdaad, dan moet het wel binnen een jaar of 3/4, daarna zal ik toch echt moeten gaan werken en dan weet ik dat het er niet meer van komt.

Misschien moet ik uiteindelijk maar een 'compromis' sluiten en bijvoorbeeld een maand of twee gaan.

Citaat:
Roos schreef op 23-01-2007 @ 23:03 :
Natuurlijk vind je vriend dat niet leuk Als hij een half jaar vertrok, zou je ook flink balen, en hem mischien subtiel proberen over te halen om hier te blijven
Daarom ben je een koppel toch Maar dat houdt ook in dat je elkaars wensen en dromen steunt, klinkt weer lekker cheesy, maar het is wel zo toch?
Ja, ik denk dat je daar heel erg gelijk in hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:21
juno
juno is offline
Een jaar is lang, maar duitsland is niet onoverkomelijk ver.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:24
Crimson
Crimson is offline
Haha, woonde mijn vriendje maar in Duitsland, woonde 'ie een stuk dichterbij dan nu.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2007 @ 11:21 :
Een jaar is lang, maar duitsland is niet onoverkomelijk ver.
Citaat:
Thoughtful schreef op 23-01-2007 @ 22:57 :
En dan niet zomaar Duitsland, maar echt bijvoorbeeld Afrika.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 11:05
Verwijderd
Het zou niet in me opkomen om hem te verbieden naar het buitenland te gaan, en bij hem ook niet. Ik wil wel graag een paar maanden naar de VS, maar als ik een half jaar zou gaan, zou hij er ook niet om zeuren. Dat ik het niet wil, heeft zeker deels wel met hem te maken, maar niet omdat ik niet zou 'mogen'. Ik vind het gewoon zelf niet echt leuk om hem zo ontzettend lang niet te zien.

Maar goed, hij wil dus wel graag een paar maanden door Australië trekken en co-schappen gaan lopen in het buitenland. En ik vind ook dat hij dat moet doen, juist omdat hij het zo belangrijk vindt en het zo graag wil. Niet dat ik het leuk vind, maar een paar maanden zijn echt wel door te komen. Die twee keer dat we elkaar langere tijd niet hebben gezien (een maand door vakanties en anderhalve maand toen het uit was) zijn we elkaar ook niet bepaald vergeten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:58
Poepkind
Poepkind is offline
Hoelang duurt je relatie al eigenlijk en heb je plannen om met hem in de toekomst door te gaan? (samenwonen, trouwen kindertjes jeweetwel)
Als dat helemaal niet aan de orde is zou ik gewoon gaan, als je al aan het kijken bent voor een huis en hij zou het dan uitmaken zou ik niet gaan.
Maar volgens mij studeren jullie beiden nog en dan moet het echt wel kunnen, dat halfjaartje overleeft ie echt wel. En dan weet je ook meteen of het de "ware" is of niet
Oud 24-01-2007, 13:11
Verwijderd
Ik doe wat ik wil en hij ook, dat past prima in onze relatie. Hij gaat eens per twee jaar 2 maanden naar de VS om daar te werken, dan skypen we iedere ochtend even, geen probleem. Natuurlijk moet je soms een compromis sluiten, dat hoort er bij.
Een paar maanden naar Afrika in plaats van een jaar is bijvoorbeeld misschien een oplossing. En leg goed uit dat het iets is wat je écht wil, dat je het ook moeilijk vindt om hem zo lang niet te zien, maar dat dit een kans is die je nu wil grijpen omdat je er anders spijt van gaat krijgen. Als hij dat niet begrijpt, dan is hij egoďstisch bezig, niet jij.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:00
Scatterheart
Scatterheart is offline
Mijn vriend zou me zoiets nooit verbieden. Ik hem (uiteindelijk, zou er wel van balen) ook niet. Maar bepaalde dingen waarvan ik weet dat hij (en ik zelf andersom ook niet) ze niet fijn zou vinden, laat ik automatisch. Geen probleem. Iets van water-bij-de-wijn.

Mijn vriend heeft een internationale baan in de vliegtuigindustrie en moet voor z'n werk dus ook de wereld over. Vaak Frankrijk, Engeland of Duitsland, maar ook Amerika. Ik weet dat hij dat prachtig vindt dus ik steun hem daarin. Het liefst zou hij in het buitenland willen wonen. Ik in theorie ook, maar hij weet dat ik dat niet kan, dus gaat dat plan niet door.
Oud 24-01-2007, 15:02
Verwijderd
Ik zo gewoon gaan, dan vindt m'n vriend het maar egoďstisch. Natuurlijk is het niet leuk, maar je hoort je vriend(in) toch te steunen in zijn/haar beslissingen? En sowieso is het iets waar je op langere termijn iets aan hebt, dus ik zou me in zo'n geval niet zoveel van mijn vriend aantrekken.

Mijn vriend wil volgend jaar misschien in Utrecht gaan wonen, als ik studeer in Groningen. Ik ga hem daarin ook niet tegenhouden, want hij moet doen wat HIJ wil. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij tegen mij zou zeggen dat ik niet naar Groningen zou mogen ofzo Dan zou ik het waarschijnlijk uitmaken, omdat ik me beperkt voel in m'n vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:20
Verwijderd
ik vind je (ons) te jong om echt dingen te laten voor je relatie (en dan heb ik het natuurlijk niet over bijv. flirten met anderen).

Dingen als lang naar het buitenland moet je nu doen, op latere leeftijd begin je daar meestal niet meer aan...
Natuurlijk ga je je vriendje missen en hij jou, maar met een beetje geluk zijn jullie er over 6 maanden nog steeds voor elkaar .. Zo niet dan is dat heel jammer, was het niet 'meant to be', maar ben je wel een hele ervaring rijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 16:47
Optima
Optima is offline
jouw verhaal: als jij naar het buitenland wilt en je dit een belangrijke ervaring vindt: gaan. Als hij echt om je geeft is dit kut voor hem, maar gunt hij het je ook

mijn verhaal: ik drink zelf geen alcohol meer, ga niet meer alleen op stap en ga ook niet meer flirten met andere mannen, voor mijn vriend en voor mezelf.
Oud 24-01-2007, 18:10
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Optima schreef op 24-01-2007 @ 17:47 :
mijn verhaal: ik drink zelf geen alcohol meer, ga niet meer alleen op stap en ga ook niet meer flirten met andere mannen, voor mijn vriend en voor mezelf.
Bedoel je dan nooit meer op stap zonder hem? Dus ook niet enkel met vriendinnen? Dat zou ik niet kunnen laten Als hij mee kan, mag ie mee, maar als hij niet mee kan, ga ik wel zonder hem...
Oud 24-01-2007, 18:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 24-01-2007 @ 19:10 :
Bedoel je dan nooit meer op stap zonder hem? Dus ook niet enkel met vriendinnen? Dat zou ik niet kunnen laten Als hij mee kan, mag ie mee, maar als hij niet mee kan, ga ik wel zonder hem...
inderdaad...
Oud 24-01-2007, 19:42
Optima
Optima is offline
neeeeheeeee

ik bedoel alleen alleen, in mn uppie, want mijn vriendinnen zijn allemaal couch potato's die in het weekend liever bij hun schoonouders zitten dan op een gezellig feestje
Oud 24-01-2007, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 24-01-2007 @ 20:42 :
neeeeheeeee

ik bedoel alleen alleen, in mn uppie, want mijn vriendinnen zijn allemaal couch potato's die in het weekend liever bij hun schoonouders zitten dan op een gezellig feestje
OEWH zitten wij in dezelfde vriendengroep?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:23
Verwijderd
Gaan! Dit is zo'n typisch iets waar je later 'als je oud en grijs bent' spijt van gaat krijgen als je het niet gedaan hebt.

Hij kan toch ook langskomen? En het is niet zo dat je daar voor altijd wilt blijven. In de tussentijd zijn er veel manieren om contact te houden. Niet hetzelfde als thuis blijven natuurlijk, maar het is niet een onmogelijke situatie.

Er zijn geen activiteiten ofzo die ik nu niet meer doe. Wel overleg ik vaak even of hij geen plannen had samen ofzo, maar dat vind ik logisch.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 23:33
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties!

Een jaar is ook wel érg lang, een paar maanden klinkt voor mij en voor hem al een stuk fijner denk ik.

Citaat:
Poepkind schreef op 24-01-2007 @ 13:58 :
Hoelang duurt je relatie al eigenlijk en heb je plannen om met hem in de toekomst door te gaan? (samenwonen, trouwen kindertjes jeweetwel)
Als dat helemaal niet aan de orde is zou ik gewoon gaan, als je al aan het kijken bent voor een huis en hij zou het dan uitmaken zou ik niet gaan.
Maar volgens mij studeren jullie beiden nog en dan moet het echt wel kunnen, dat halfjaartje overleeft ie echt wel. En dan weet je ook meteen of het de "ware" is of niet
Anderhalf jaar, en die plannen zijn er wel maar niet per se in de nabije toekomst. En ik zou niet nu gaan, maar over een jaar of 2/3/4, net na mijn studie misschien. Dat lijkt me wel weer onhandig en raar, als je al samenwoont, en eentje gaat dan ineens een paar maanden weg. Maar dat moet misschien ook niet uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 08:26
zeep007
zeep007 is offline
ja, dat lijkt me ook vreemd. Ik woon samen en heb er zelf weleens over nagedacht, maar dan voor een stage van 2 maanden. Dat maakt mij en hem niet zoveel uit. Maar als ik een jaar wegga, terwijl ik samenwoon, dan weet ik dat ik het niet zou kunnen, maar hij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 24-01-2007 @ 17:47 :

Sorry, ik ga ook nog even op jouw verhaal in. Waarom drink je geen alcohol meer? Dat zou voor mij een behoorlijk grote stap zijn

In eerste instantie dacht ik dat het wel met het geloof van je partner te maken zou hebben, ofzoiets, maar er staat "ik drink ZELF geen alcohol meer", dat klinkt alsof hij wel alcohol drinkt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 09:43
pcv
pcv is offline
leuk om te lezen hoe alle vrouwen meteen defensief reageren en het harste roepen: "Gaan gaan gaan!!!, je krijgt er spijt van!! laat je niet tegenhouden, GAAN GAAN!!!"

ik heb zelf namelijk precies hetzelfde probleem, alleen is het nu de man (ik dus) die graag in de toekomst nog (voor 4 tot maximaal 6 maanden) naar het buitenland wil voor zijn studie.

ik heb nu ruim 4 jaar een relatie
ik weet nog dat ik er 2 jaar geleden voor het eerst over begon en hoe daar nog zowat een fikse ruzie door is onstaan.
Mijn vriendin wil het dus ABSOLUUT niet hebben, en roept als argumentatie dat het onze relatie kapot zou maken, dat het vaker gebeurd dat relatie's daar niet tegen bestand zijn, etc etc.

Ikzelf ben het nuchtere type, bekijk alles rustig, denk na, maak beslissingen... houd me niet bezig met dingen als "wat nou als" of "stel dat". mijn vriendin is het tegenovergestelde.

En ik zou er ook nog graag bij willen vermelden dat ik al jaren geleden plannen had gemaakt om nog een keer een dik jaar de wereld rond te reizen met een goede vriend van me, deze plaats is ondertussen al door mijn vriendin zelf overgenomen (soort van compromie, en mannen... jullie kunnen je denk ik wel inbeelden wat voor gebaar dit is geweest, om mijn beste vriend in te ruilen voor mijn vriendin)

Maar het probleem is dus nu nog steeds dat ik dus niet eens over stage kan beginnen zonder al dat preventieve "gezeur" van mijn vriendin. en begrijp me niet verkeerd, ik heb uren lang gepraat hierover, geprobeerd uit te leggen dat ze zich nergens druk over hoeft te maken, dat er duizenden vrouwen op me af kunnen komen (want daar gaat het uiteindelijk om) en ik zal ze alle duizend van me af slaan.

Het probleem is nu dat het iets is wat nu bij ons beiden een beetje begraven ligt, maar ik ben er ondertussen nog steeds mee bezig, en heb me nog steeds voorgenomen om toch te gaan, hoe ze ook reageerd. erover praat gaat haast niet omdat het alleen maar uitloopt op een doodlopend spoor...

dus voor al jullie vrouwen hier... wat voor advies zouden jullie aan de man geven om hiermee om te gaan?

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 09:51
Anika
Citaat:
pcv schreef op 25-01-2007 @ 10:43 :
dus voor al jullie vrouwen hier... wat voor advies zouden jullie aan de man geven om hiermee om te gaan?
Wat bij mij het beste zou werken is dat m'n vriend duidelijk zou maken dat ie toch wel gaat, ongeacht wat ik ervan vindt. En dat ie daarbij ook heel duidelijk laat merken dat ie bereid is om compromissen te sluiten om er zo het beste van te maken. Dus bijvoorbeeld dat ie soms eens een weekend naar huis komt, of dat ik naar daar zou kunnen oid..
Als hij niet zou zeggen dat hij gewoon gaat zou ik namelijk blijven proberen hem over te halen om te blijven en niet proberen om het te accepteren, als ik echt niet zou willen dat ie weg zou gaan.
Maargoed, misschien werkt dat voor jouw vriendin wel helemaal niet, die is natuurlijk weer helemaal anders.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 10:14
Verwijderd
Lekker voor die beste vriend.

Jij hebt eigenlijk al besloten dat je gaat, maar je vriendin weet dit nog niet, daar komt het op neer? Gewoon nu eens heel duidelijk zeggen dat je sowieso wel gaat, en dat ze net zoals jou eens mee kan gaan denken aan structurele manieren om het zo draaglijk mogelijk te maken ipv haar eigen handeltje te verdedigen en geen rekening te houden met jouw wensen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:04
gurl19
gurl19 is offline
Ik zou het absoluut niet leuk vinden. Maar gelukkig wil mijn vriend dat ook niet. Maar het argument van nu kan het nog is wel zeker waar. Als je het nu niet doet, doe je het nooit. Dat is gewoon ook ontzettend jammer

Op je vraag wat doe je niet vanwegme je partner kan ik niets verzinnen. Maar mijn vriend is gestopt (nouja 1 of 2 sigaretten per dag) met het kettingroken voor mij. Maar hij wou het wel, maar ik was het laatste duwtje.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:20
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-01-2007 @ 07:40 :
doen

gedeeltelijk mee eens. ik zou t echt niet trekken om nu n half jaar 'm te smeren naar n ander land. ik word al gek als ik haar langer dan n week niet zie. een half jaar is dan echt een hel. of ze moet mee kunnen, en die kans is zeer klein.

als ik t al n jaar, anderhalf jaar, 2 jaar, met haar heb, dan is t denk ik een ander verhaal. t zou alsnog moeilijk zijn, maar ik weet zeker dat ze me dan gewoon zal laten gaan (en ik zal mijn bankrekening plunderen om die retourtjes voor haar te kunnen kopen), en ik weet ook dat ik haar een half jaar zal laten gaan. maar als ZIJ gaat, ga ik waarschijnlijk mee mijn studie en leven is wel zo flexibel.
Oud 25-01-2007, 13:49
Verwijderd
Ik zou het wel doen denk ik. Je mist hem dan een half jaar, en hij jou, maar sowieso, als je voor elkaar gaat dan red je dat wel. (Kijk nu bijv. naar Leeuwtje en Obi Wan, zij zit jaar in Amerika maar hun relatie lijkt me nog vrij sterk, van wat je meekrijgt via hier en blog enzo)
En ja, ik heb zoiets, als mijn vriend dat niet kan accepteren, dan zou ik er nog even iets dieper over nadenken maar wss zou ik dan gewoon gaan. Als hij het zo makkelijk op wil geven dan is dat zijn keus. Wie weet wat het dan is als je terug komt.

Tis wat Nala zegt, als je oud en grijs bent dan heb je er misschien spijt van. En ja, wie kan je nu al toezeggen dat je met hem oud en grijs wordt? Alles is vergankelijk.

Ik zou gewoon gaan, mja, wie ben ik

Enne, ik laat niet echt dingen voor mijn vriend. Ja, ik drink minder dan dat ik deed voor dat ik hem kende, en ik ga minder vaak stappen. Verder valt het wel mee denk ik. Hij is (o.a. voor mij) gestopt met roken. Hij wilde het al wel, maar ik heb hem over de streep getrokken schijnbaar.
Denk ook niet dat je teveel moet laten voor een ander, je kan je aanpassen maar tot op zekere hoogte.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 14:15
Flip!
Flip! is offline
We hebben een afspraak gemaakt, die meer voor mij bedoelt is dan voor hem. We blowen niet meer zonder elkaar. Eerst kwam het nog wel eens voor dat ik op school een jointje rookte. Hij vond dit niet zo'n goed idee, omdat ik dan meer naar jongens toe trek. Maar dit doe ik toch wel, of ik nou stoned of nuchter ben.
Maar goed, als hij zich er beter bij voelt, dan doe ik dat. Maar ik merk goed aan hem dat hij me daarin helemaal niet vertrouwt. Ik hoef maar een beetje slaperige ogen te hebben en hij verdenkt me al. Ik zou graag willen dat hij me gelooft wanneer ik zeg dat ik zonder hem niet meer blow.
Dit is eigelijk de enigste afspraak voor ons allebei.

Ik heb ook nog een ex vriendin waarmee ik ruzie heb gehad, en nu spreken we elkaar nooit meer. Mijn vriend heeft er nooit ruzie mee gehad, en praat dus nog wel es met haar als we haar tegenkomen (en dat is zeer zelden).
Ik heb liever dat ie dat niet doet. Zij praat en beweegt altijd op zo'n flirterige manier, en aangezien mijn vriend verliefd op haar is geweest, hou ik hem liever in mijn buurt. Niet dat ik hem niet vertrouw, maar ik vertrouw haar niet meer. Ik kan het gewoon niet lijen als hij met haar praat en ik sta er maar zo bij van ; Ja dus..

En qua school en naar het buitenland. Hij gaat na zijn school waarschijnlijk verder studeren en misschien gaat ie dan voor een half jaar naar het buitenland. Ik zie dit echt niet zitten, maar ik weet ergens toch wel dat ik hem niet kan tegenhouden als ie wil gaan. Ik hoop alleen dat hij gewoon niet gaat. Ik kan hem geen half jaar missen. En daarvoor ga ik me ook niet verontschuldigen.
Maar goed, hij verwacht dus wel dat ik hem naar China etc. laat gaan, maar hij vind het wel kut dat ik in Eindhoven op school zit.
De reden was dat hij me dan niet in de gaten kan houden, omdat ik 'zo ver weg ben'.
Confusion.
Oud 25-01-2007, 14:39
Verwijderd
Ik geloof dat ik echt nooit een relatie zou kunnen hebben waarin mij dingen verboden werden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 17:56
pcv
pcv is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-01-2007 @ 15:39 :
Ik geloof dat ik echt nooit een relatie zou kunnen hebben waarin mij dingen verboden werden.
Daar kom ik over 9 jaar nog wel is op terug
Oud 25-01-2007, 23:20
Verwijderd
ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. ik denk dat ik niet zou gaan, omdat ik dan de relatie met mijn vriend belangrijker vind dan naar het buitenland gaan. ik zou het omgekeerd namelijk ook niet willen. een maand zou nog kunnen. twee maanden, okeej... maar als je in termen van een half jaar gaat spreken dan denk ik niet dat ik zou willen dat hij ging. verbieden is natuulijk nooit een goede optie, maar er is ook zoiets als emotionele chantage. "als jij gaat dan..." heel fout, maar ik denk dat ik gewoon geen zin heb in een relatie waarin je zolang zonder elkaar wilt zijn. dan zou ik toch het idee hebben dat er iets mis zit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 08:45
Verwijderd
Citaat:
pcv schreef op 25-01-2007 @ 18:56 :
Daar kom ik over 9 jaar nog wel is op terug
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 09:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ertur schreef op 25-01-2007 @ 14:39 :
Ik ook niet
Oud 27-01-2007, 17:21
juudjuh
juudjuh is offline
ik zou het gewoon doen. en hij ook.
ww maken wel onze eigen plannen en komen die overeen dan doen we eht samen.
Dat is bij alles zo. Dat is soms heeeeeeel erg lastig maar opzich wel goed denk ik. Ik mis hem daarom heel erg, weet ik te minste dat ik van hem hou. En het weer zien is alleen maar heel speciaal.
Misschien is het wel zo omdat we allebij zo ontzettend koppig zijn! achja voor elk probleem een oplossing. En misschien is het wel de oplossing om relatie dan te beeindigen ik zou er niet tegen kunnen om tegengehouden te worden.
Oud 27-01-2007, 17:25
Experiment
Experiment is offline
Als mijn vriend iets echt niet zou willen dan zou ik het niet zo snel doen. Maar eigenlijk zijn er heel erg weinig dingen die we niet willen dat de ander doet... alleen roken en vreemdgaan eigenlijk haha. We hebben bijvoorbeeld ook allebei buitenland-plannen (hij drie maanden Nieuw-Zeeland, ik een half jaar ??), leuk toch?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 20:08
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 25-01-2007 @ 00:33 :
Bedankt voor alle reacties!

Anderhalf jaar, en die plannen zijn er wel maar niet per se in de nabije toekomst. En ik zou niet nu gaan, maar over een jaar of 2/3/4, net na mijn studie misschien. Dat lijkt me wel weer onhandig en raar, als je al samenwoont, en eentje gaat dan ineens een paar maanden weg. Maar dat moet misschien ook niet uitmaken.
als je zo'n serieuze relatie hebt dat je echt toekomstplannen hebt moet het zeker kunnen dat je naar het buitenland gaat. Het zou dom zijn om te denken dat je daar je toekomst gaat veruilen voor een one stand met een of andere aboriginal. Je hebt voor elkaar gekozen, dan moet je relatie dat halve jaar kunnen doorstaan, zoniet dan was je toch niet voor elkaar bestemd.
Oud 07-02-2007, 13:43
charlieangel
charlieangel is offline
Ik vind dat een relatie iets moet toevoegen aan je leven en niet iets moet afnemen. Dus je moet naar mijn mening zeker gaan naar Afrika, als dat jóuw droom is moet híj dat accepteren!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten