Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 20:22
Verwijderd
Hoi,

ik heb sinds vandaag een raar probleem als ik vensters verschuif (btw niet alleen bij windows explorer, maar ook msn vensters enzo). Als ik normaal een venster verschuif dan verschuif ik ook daadwerkelijk het hele venster.
Alleen nu is het zo dat ik alleen de "omlijning" verschuif (zie plaatje)

het venster blijft dus op z'n plek en die grijze strepen geven dan de nieuwe plek aan zeg maar..
Hoe kan ik dit weer uitzetten? want ik heb geen idee hoe ik het uberhaupt heb aangezet

Alvast bedankt!
Arjen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2007, 20:59
ILUsion
ILUsion is offline
Je verschuift wel degelijk het hele venster hoo, gewoon loslaten en hij komt waar dat kadertje staat. Je kan dit uitzetten ergens in het configuratiescherm, ik gok bij systeem > Prestaties ofwel bij beeldscherminstellingen en daar iets van grafische hoogstandjes ofwel prestaties.
Oud 09-01-2007, 21:12
Verwijderd
jah dat snap ik

maar ik vind het gewoon irritant zeg maar.. ik wil gewoon met het hele venster slepen..
Bij configuratiescherm kan ik het niet zo 1,2,3 vinden btw..

toch bedankt !
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 21:17
ILUsion
ILUsion is offline
Configuration Panel > System > Advanced > Performance (Settings)
en daar staat hij bij als "Show window contents while dragging"
Oud 09-01-2007, 21:30
Verwijderd
hmm die staat aangevinkt.. en als ik hem opnieuw aanvink werkt het ook niet..

EDIT ik heb het gefixt met system restore

Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 08:30
phoxetis
phoxetis is offline
jemig, zo erg is het niet, vorige versies van windows deden dat standaard...
nou kom ik nog uit de tijd dat computers nog niet snel genoeg waren om hele vensters zo maar te gaan verschuiven.
Oud 10-01-2007, 08:40
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 10-01-2007 @ 09:30 :
jemig, zo erg is het niet, vorige versies van windows deden dat standaard...
nou kom ik nog uit de tijd dat computers nog niet snel genoeg waren om hele vensters zo maar te gaan verschuiven.
Tja, ik vind zoiets ook niet zo'n groot probleem, maar ja, de jeugd is het blijkbaar gewoon dat de hun venster bij het tekenen mee verschuiven (terwijl de iets ouderen het meestal toch zonder venstertjes hebben geleerd hoor, DOS enzo), waar gaat het toch naartoe met de jeugd van tegenwoordig?

(Maar soms is wat eye-candy toch wel leuk hoor, voor Linux'ers XGL/Compiz/Beryl is zo veel mooier dan om het even wat Windows uit de duim weet te zuigen).
Oud 10-01-2007, 08:48
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 10-01-2007 @ 09:40 :
Tja, ik vind zoiets ook niet zo'n groot probleem, maar ja, de jeugd is het blijkbaar gewoon dat de hun venster bij het tekenen mee verschuiven (terwijl de iets ouderen het meestal toch zonder venstertjes hebben geleerd hoor, DOS enzo), waar gaat het toch naartoe met de jeugd van tegenwoordig?

(Maar soms is wat eye-candy toch wel leuk hoor, voor Linux'ers XGL/Compiz/Beryl is zo veel mooier dan om het even wat Windows uit de duim weet te zuigen).
De iets ouderen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 08:53
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
perfectme schreef op 10-01-2007 @ 09:48 :
De iets ouderen
Deze jongen heeft in ieder geval met DOS leren werken toen hij jong was, hoor... Oud moet je zien als 'al lang bezig met computers', ik geloof niet dat er veel mensen van 16 zijn die nog weten wat DOS is en zelfs mensen die van leeftijd iets ouder zijn dan mij zullen er meer dan genoeg zijn die nooit met een CLI gewerkt hebben.
Oud 10-01-2007, 09:34
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 10-01-2007 @ 09:53 :
Deze jongen heeft in ieder geval met DOS leren werken toen hij jong was, hoor... Oud moet je zien als 'al lang bezig met computers', ik geloof niet dat er veel mensen van 16 zijn die nog weten wat DOS is en zelfs mensen die van leeftijd iets ouder zijn dan mij zullen er meer dan genoeg zijn die nooit met een CLI gewerkt hebben.
Het verste dat ik me herinner is 3.11 en Wolf3D
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:51
Verwijderd
Ik heb nog met de 3.0 gewerkt en heb thuis nog een commodore64 staan. Daar kan ik perfect mee werken, en das dus nog iets meer basic dan DOS Heeft nix te maken met leeftijd, maar met waar je je in interesseert. Als je niet moet weten van oude programmeertalen, dan kijk je daar ook niet naar e.

En gezien ik zelf graag al eens uitpluis hoe een computertaal werkt, was de stap naar DOS snel gezet.

Maar om terug te komen op die 16-jarigen, ik kan je genoeg voorbeelden geven van wizkids als het op DOS of andere basic verwerkingsprogramma's gaat. Heeft enkel te maken met wat je er van wilt weten, als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 11:48
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
utterdown schreef op 10-01-2007 @ 10:51 :
Ik heb nog met de 3.0 gewerkt en heb thuis nog een commodore64 staan. Daar kan ik perfect mee werken, en das dus nog iets meer basic dan DOS Heeft nix te maken met leeftijd, maar met waar je je in interesseert. Als je niet moet weten van oude programmeertalen, dan kijk je daar ook niet naar e.

En gezien ik zelf graag al eens uitpluis hoe een computertaal werkt, was de stap naar DOS snel gezet.

Maar om terug te komen op die 16-jarigen, ik kan je genoeg voorbeelden geven van wizkids als het op DOS of andere basic verwerkingsprogramma's gaat. Heeft enkel te maken met wat je er van wilt weten, als je het mij vraagt.
Natuurlijk gaat het tegenwoordig om interesse als je nog met DOS werkt, en ik zeg ook niet dat niemand van 16 met DOS vertrouwd is, maar dat de jeugd van tegenwoordig te verwend is met grafische snufjes (terwijl een meer basic systeem op bepaalde gebieden veel beter presteert dan die grafische toeters: probeer in Windows maar eens honderden bestanden snel een andere naam te geven, in DOS is dat op een minuutje gebeurd, in Windows ben je daar (met de standaard uitrusting) een half uur mee kwijt). Ik zeg niet dat iedereen met DOS zou moeten kunnen werken, maar enkel dat het heel vaak handig is met een command line interface vertrouwd te zijn omdat er dan een grote wereld van mogelijkheden opengaat die met een grafische user interface niet bestaat (of als ze in de GUI al bestaan, zeer omslachtig werken).
Reageren

Regels voor berichten