Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht trouwens dat reukzin een nogal mysterieus iets was in de wetenschap, maar dat valt wel mee. Hoelang ik schrijf? Tja, eigenlijk een jaar. Ik was gestopt met m'n MBO opleiding en begon toen een groot verhaal te schrijven, omdat ik dat al heel lang heb willen doen. (Maar jemig wat is dat moeilijk) Tussendoor schrijf ik dingen waar ik me geïnspireerd toe voel, maar ook dingen die ik moet doen voor mijn thuiscursus korte verhalen en romans schrijven. Naar Kryptonite: Eigenlijk wil ik zeggen dat je niet te veel waarde moet hechten aan concepten, hetzij geloof, theoriën of zelfs toetsbare feiten. Ook wil ik zeggen dat het leven niet is wat je denkt, maar wat je ervaart. Mensen denken als enige van de diersoorten echt na, en dat denken hebben we nodig om te overleven. Maar we moeten niet denken dat ons leven door onze denkbeelden getekend wordt. Kort gezegd vind ik dat we vaak teveel waarde hechten aan denkbeelden. Als je de dingen leert ervaren voor je ze probeert te verklaren, ervaar je ze echter en helderder. Dan worden "gewone" dingen waar je aan gewend bent geraakt weer bijzonder. Alsof je een kind op een camping bent, waar je gewoon weet dat je het er heel leuk gaat hebben, veel vriendjes gaat maken, en alle zorgen achter je laat. Verheugenis is het juiste woord. Trouwens, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jij zoal schrijft Kryptonite, omdat je zegt dat je vaak over het zelfde onderwerp schrijft (HSP toevallig?). Misschien kunnen we eens wat uitwisselen. Of je kunt het hier eens posten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De wetenschappelijke wonderen van de Heilige Koran. Verwijderd | 444 | 24-04-2005 09:57 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) Het zware studiehuis Ieke | 4 | 06-10-2002 09:18 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |