Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2006, 09:28
xxxliz
xxxliz is offline
steeds meer mensen sturen sms'jes om 'emoties' te tonen. Ruziën via sms, als je problemen hebt in je relatie via sms en zelfs uitmaken via sms (!). Wat vinden jullie daarvan?? Want het is ofcourse wel makkelijk om iemand te dumpen via de telefoon, maar wel lullig. En ik heb zelfs gehoord dat een vrouw een sms'je naar haar man had gestuurd met de mededeling: ik ben zwanger! Het is toch veel leuker om zoiets gewoon recht in het gezicht te vertellen, of niet??
Advertentie
Oud 19-10-2006, 09:41
wutang
wutang is offline
Het ligt aan de afstand die tussen mensen zit.

Als iets belangrijks verteld moet worden vind ik wel dat, indien mogelijk, het van persoon tegen persoon verteld moet worden
Oud 19-10-2006, 16:20
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Past dit niet beter op het Liefde en Relatie forum?
Oud 20-10-2006, 03:53
n.
n. is offline
Ik vind het allemaal een beetje ver gaan ja. Maarja, welcome to the 21st century
Oud 20-10-2006, 10:47
Verwijderd
Het gaat hier over veranderingen in de contacten die mensen met elkaar hebben. Lijkt mij meer wat voor psychologie.
Oud 20-10-2006, 11:00
Roosje
Roosje is offline
Crosspost!
Oud 20-10-2006, 12:32
Nona
Nona is offline
Ik vind dat hij hier hoort.

Ik denk niet dat het een goede ontwikkeling is om meer te gaan sms'en over belangrijke dingen. Mensen moeten juist meer leren dingen op een normale manier uit te praten, gevoelens op gepaste manier te uiten en communicatie op een correcte manier te laten verlopen. Ruzie maken per sms zal je nooit helpen in je relatie, met wie dan ook, omdat je dan de mogelijkheid mist om communicatievaardigheden te ontwikkelen.
Oud 20-10-2006, 15:31
Verwijderd
tuurlijk zeg je zulke dingen tegen een iemand persoonlijk en niet via sms of zoiets
mensen kunnen zich dan beter af gaan vragen hoe belangrijk die persoon voor je is! en al zit er een grote afstand tussen kan je altijd nog bellen, iedereen heeft toch een mobiel...?
Oud 20-10-2006, 15:45
Chimera
Chimera is offline
Hoe kom je erbij dat mensen steeds meer SMSen? Is daar een onderzoek naar geweest of is dat een gevoel dat je hebt?
Oud 20-10-2006, 16:29
dwight88
dwight88 is offline
smsjes met gevoelige, persoonlijke of belangrijke dingen krijg ik liever niet. Sms dan dat je even wilt praten (of bel of kom gewoon langs).
Oud 20-10-2006, 20:22
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 20-10-2006 @ 17:29 :
smsjes met gevoelige, persoonlijke of belangrijke dingen krijg ik liever niet. Sms dan dat je even wilt praten (of bel of kom gewoon langs).
Vind ik ook.
Je kunt toch niet echt emoties via sms overbrengen.
Oud 20-10-2006, 21:09
Verwijderd
Het is wel het ultieme medium om mee te flirten.
Oud 20-10-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 20-10-2006 @ 13:32 :
Ik vind dat hij hier hoort.

Ik denk niet dat het een goede ontwikkeling is om meer te gaan sms'en over belangrijke dingen. Mensen moeten juist meer leren dingen op een normale manier uit te praten, gevoelens op gepaste manier te uiten en communicatie op een correcte manier te laten verlopen. Ruzie maken per sms zal je nooit helpen in je relatie, met wie dan ook, omdat je dan de mogelijkheid mist om communicatievaardigheden te ontwikkelen.
Wat is een gepaste manier om je gevoelens te uiten? Is een brief goed genoeg? Je ziet dat de grens behoorlijk arbitrair is.
Oud 21-10-2006, 10:27
Verwijderd
Zulke onthullingen zou ik zeker gewoon een op een laten. Gewoon mededelingen of complimentjes kunnen wel op zulke snellere manieren. Maar ergens vind ik dat je je er te makkelijk van af maakt als je het even sms't of mailt.
Oud 21-10-2006, 11:56
Verwijderd
Nouja, sms'en is natuurlijk wel makkelijk. Je hebt veel langer de tijd om na te denken over wat je zegt. ;o
Oud 21-10-2006, 12:12
Ann
Ann is offline
Bij ons in het dorp heeft een jongen twee weken geleden zelfmoord gepleegd, hij heeft zijn ouders via sms verteld wat hij ging doen... het fungeert dus ook al als afscheidsbrief. Het gaat wel ver het smsen.. maar het is hetzelfde effect als mailen.
Oud 21-10-2006, 13:33
Verwijderd
760 Karakters (3 volzinnen?) is vrij weinig om te vertellen waarom je er genoeg van hebt, lijkt mij dan.
Oud 21-10-2006, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 21-10-2006 @ 13:12 :
Bij ons in het dorp heeft een jongen twee weken geleden zelfmoord gepleegd, hij heeft zijn ouders via sms verteld wat hij ging doen... het fungeert dus ook al als afscheidsbrief. Het gaat wel ver het smsen.. maar het is hetzelfde effect als mailen.
Wat een eikel. Dat doe je je ouders toch niet aan. Via een sms te horen krijgen dat je zoon zelfmoord gaat plegen of heeft gepleegd
Oud 22-10-2006, 01:57
Maurice
Maurice is offline
het op die manier aankondigen is wel wat cru. maar toch.
Oud 22-10-2006, 13:25
Ann
Ann is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-10-2006 @ 14:33 :
760 Karakters (3 volzinnen?) is vrij weinig om te vertellen waarom je er genoeg van hebt, lijkt mij dan.
Maar dat hoeft er ook niet altijd bij.
Als je zoiets zegt van: het is genoeg geweest ik hou van jullie... dan heb je ook weinig ruimte nodig.
Oud 24-10-2006, 19:04
madelief21
madelief21 is offline
Het is vooral verwarrend. Je neemt het tot je zoals je denkt dat die persoon het bedoelt, de persoon kan het héél anders bedoelen dan je denkt. Beter face to face of iig aan de telefoon.
Oud 22-01-2007, 14:26
Verwijderd
Citaat:
xxxliz schreef op 19-10-2006 @ 10:28 :
steeds meer mensen sturen sms'jes om 'emoties' te tonen. Ruziën via sms, als je problemen hebt in je relatie via sms en zelfs uitmaken via sms (!). Wat vinden jullie daarvan?? Want het is ofcourse wel makkelijk om iemand te dumpen via de telefoon, maar wel lullig. En ik heb zelfs gehoord dat een vrouw een sms'je naar haar man had gestuurd met de mededeling: ik ben zwanger! Het is toch veel leuker om zoiets gewoon recht in het gezicht te vertellen, of niet??
Ik denk dat mensen het moeilijker vinden om dingen met elkaar te bespreken. Dan gaan mensen dat via SMS doen, omdat ze te lui zijn om wat moed te verzamelen. Ze grijpen sneller naar een alternatief dat makkelijker voor hun is dan dat ze het op de gebruikelijke manier oplossen/vertellen whatever.
Ik vind het best laf soms om het uit te maken via SMS. Maar dat bewijst des te meer dat mensen tegenwoordig minder met gevoelens kunnen omgaan.
En je man smsen dat je zwanger bent.. kom op nou zeg..
Oud 22-01-2007, 14:33
GeleBloem
GeleBloem is offline
Best een up van drie maand..
Oud 22-01-2007, 14:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
GeleBloem schreef op 22-01-2007 @ 15:33 :
Best een up van drie maand..
Ik zat al te overwegen, maar als iemand het dan toch met me eens is...

*klik*

Regels voor berichten