Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooralsnog ziet het er naar uit dat we richting Berlijn, Warschau, Praag, Bratislava, Boedapest en Zagreb gaan. Hoe lang e.d. is nog niet duidelijk, maar wat wél duidelijk is dat als we op de planning flink wat tijd over hebben, we ook gaan kijken of we misschien via de Oekraïne (Tsjernobyl) naar huis kunnen.
|
![]() |
Ik heb in de zomer van 2005 ge-interraild door Oost-Europa.
We hebben een weblog bijgehouden, interrail.ikneemmee.nl, maar daar staat een hoop tekst op. Dus hier een beknopte versie. Berlijn: De reis erheen was erg goed, we hadden van te voren de trein gereserveerd. Volgens mij was dat verplicht voor die trein. Berlijn was erg leuk, we hebben natuurlijk de hoogtepunten gezien en een paar musea op het museumeiland. We zaten in het Pegasus Hostel, www.pegasushostel.de, was erg netjes en leuk. Leuke tuin en zitjes binnen en dichtbij metro, winkel aan de overkant. Warschau: Prima reis vanaf Berlijn, blijkbaar was er veel moois te zien, ik heb alleen liggen slapen :$. Warschau vond ik een hele leuke stad met een hele gezellig knusse sfeer. Stadscentrum erg leuk. Maar ik denk niet dat er super veel te doen is, we hebben het Royal Castle beken en nog wat van die toeristen dingen. Het hostel was super, www.okidoki.pl, het lag erg centraal en het zag er super mooi uit. Elke kamer is in een eigen sfeer ingericht en dat maakt het heel leuk. Ook de gezamelijke ruimte is leuk. Volgens mij wel een duurder hostel. Krakow: Ik vond de stad zelf tegenvallen qua sfeer ed. Wel zijn er hele leuke eetbarretjes waar je zelf je maaltijd kan samenstellen door kleine hapjes te selecteren. De grote handelsgebouw in het midden van het centrum stelt niet zo vel voor vond ik. We zaten ook in een cheap-ass hostel, www.strawberryhostels.com, maar het was erg goedkoop. Je loopt in 20 min naar het centrum. Maar kunt ook de tram pakken. Koop geen kaartje met studentenkorting, want dat mogen alleen de Poolse studenten. (Wij hadden een boete gekregen..pff) De kathedraal en kerk zijn wel leuk om heen te gaan, ook de Drakentunnel, stelt niet zo veel voor maar het verhaal erachter geeft het wel wat leuks. Maar waarom Krakow: om naar Auswitz te gaan. Ontzettend indrukwekkend. Ook de zoutmijnen zou ik aandoen, Wieliczka, Ondergrondse zoutmijnen waar ze een hele kerk, beelden etc in hebben uitgehakt. Boedapest: Met de slaaptrein vanaf Krakow, het was bij ons echt een ramp. We zaten met 2 Oostenrijkers, een Chinese vrouw en een dronken Pool. En die laatste was echt erg, hij wou alle meisjes steeds aanraken en aan het eind beschuldigde hij ons ervan dat we zn geld hadden gejat, terwijl hij het om de 10 minuten ergens anders had liggen en wss gewoonj verloren is ofzo. Na een halve nacht geen rust hebben we de deur opslot gedaan toen hij weg was met zn spullen en konden we een beetje slapen. Maar verders was het prima te doen, weinig ruimte voor je spullen zelf maar het bedje was best aardig! We zaten in een wat alternatiever hostel, www.backpackbudapest.hr maar ook wel weer erg netjes en behulpzame mensen. We hebben veel leuke dingen gedaan, oa Hungarian National Museum. Ik heb in mijn aantekeningen geschreven dat het echt een aanrader is. Ga ook naar een badhuis, wij hebben het niet gedaan en ik het er spijt van! Siofok: Heeeerlijk een dagje aan het meer, vanaf Budapest ongeveer 1,5 uur in de trein tussen alle opa's en oma's die met hun klein kinderen gaan. Lekker om even te zonnen/zwemmen na al 2 weken druk steden bezoeken Bratislava: Geen aanrader, het stadscentrum is niet echt bijzonder. Je kunt er wel ontzettend goedkoop eten en drinken. We zijn wel naar Devin geweest, een kasteel net wat buiten Bratislava, was wel erg mooi. Vooral het uitzicht, je zit rivieren en aan de overkant is Oostenrijk. Als je van wandelen houdt is dit denk wel een ideaal gebied. Wenen: Het hostel was erg leuk, www.hostelruthensteiner.com. Na het goedkope Bratislava is Wenen meteen erg duur, we zijn niet veel bezienswaardigheden in geweest. Wel naar Slot Schonbrun met veel mooie tuinen, en het natuurhistorisch museum. Dat wou ik graag als bioloog zijnde, maar was ook erg leuk. Praag: Hostel was erg centraal aan de kant van het kasteel, maar vlakbij de brug. Het is normaal een school en dat zie je ook aan alle tekeningen enzo. De mannen hadden geen douche, dat waren 2 partytenten met tuinslangen als douchekop. De dames hadden wel douches ![]() Alles was leuk, maar na bijna 3 weken reizen hadden we het wel een beetje gehad. En ook minder zin in alles echt bekijken. Terugweg. We konden alleen naar Berlijn reserveren (1 euro) en vaanf Berlijn hebben we paar keer van plaats verwisseld omdat die dan gereserveerd bleek te zijn. Conclusie: Treinen rijden goed optijd en zijn erg comfortabel. De hostel zijn erg goed te vinden en naar mijn mening ook netjes en betaalbaar. De mensen zijn allemaal erg gastvrij en aardig. Het was een van mijn leukste vakanties! ps, ik was met mijn vriendje en we hebben s avonds zeker in cafeetjes gezeten. Maar over het echte uitgaansleven kan ik je niet veel vertellen. Nog best een lang stuk geworden, maar korter lukt niet ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Bucket List TopDrop | 20 | 06-01-2011 22:56 | |
De Kantine |
Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs! Verwijderd | 16 | 18-10-2008 00:39 | |
Lifestyle |
Wat ga jij in de toekomst doen? kuik | 136 | 18-07-2007 12:09 | |
Liefde & Relatie |
Jouw relationeel hoogte- en dieptepunt van 2005 Thee Muts | 130 | 17-01-2006 10:50 | |
VWO |
Aardrijkskunde Gadje | 500 | 26-05-2005 21:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Taizé sextinction | 14 | 24-03-2004 16:09 |