Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 12:27
Distinguish
Distinguish is offline
Ik ben van plan om binnenkort met een psycholoog te praten en heb al een verwijzing gekregen van m'n huisarts.Een eis om me aan te kunnen melden is dat ik een motivatiebrief moet schrijven. Nu is mijn vraag of je bij alle psychologen zo'n brief moet schrijven? Het is niet zo dat ik het absoluut niet wil maken ofzo, maar ik vind het best lastig en weet niet hoe ik moet beginnen. Hoe lang moet het zijn en wat moet er precies in komen te staan?

Ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 12:47
Yana
Yana is offline
Ik heb dat nog nooit gehoeven, bij welke psycholoog ik kwam.. Je krijgt meestal wel intakegesprekken en/of vragenlijsten, om je probleem helder te krijgen. Maar daar hangt niet vanaf of je wel wordt "aangenomen", of je wel hulp mag krijgen.
Oud 24-01-2007, 12:48
Nona
Nona is offline
Dat is zeker niet bij alle psychologen zo. Het klinkt mij in de oren als een wat alternatieve manier om alvast wat intake-informatie te verzamelen. Zet er gewoon in wat je problemen zijn en hoe je tot het besluit bent gekomen een psycholoog te gaan bezoeken.
Oud 24-01-2007, 14:24
Verwijderd
ik heb alleen een motivatiebrief geschreven voor een psychotherapeutische opname.. vreesde heel hard dat het niet goed genoeg was, maar was het uiteindelijk wel..
verder heb ik nooit een motivatiebrief hoeven schrijven, alleen gesprekken gehad..

wat ik erin moest zetten was wat m'n problemen waren, m'n motivatie hier iets aan te doen etc..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:36
Verwijderd
Ik heb dat ook alleen hoeven doen voor een intake bij de Viersprong.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:31
Fantôme
Fantôme is offline
het is zeker niet bij alle psychologen dat je een motivatiebrief moet schrijven. Ik denk ook niet dat je het moet zien als soort sollicitatie oid. Ik weet niet waarvoor ze het precies gebruikt, maar wat ik me kan voorstellen is dat therapieen e.d. zwaar kunnen zijn en dat jouw schriftelijke motivatie een goed middel is voor jou om terug te lezen als je het zwaar hebt, zo van 'daar doe ik het dus voor'.
maar ik gis ook maar wat ;-)
Oud 24-01-2007, 17:47
Verwijderd
Ik sluit me bij de rest aan. Ik heb er alleen van gehoord bij opname, dat je een motivatiebrief moet schrijven.
Maar wat Kruimel al zegt, zet er in wat je problemen zijn en waarom je graag met een psych wil praten en dan zal t vast wel goed komen.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 21:41
XsharonX
XsharonX is offline
Ik heb ook een vraag over psycoloog. Dus ik stel hem hier even. Als je van jeugd na volwassene wordt over geplaats kom je dan opnieuw op de wachtlijst het is wel dezelfde instelling!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 22:08
Verwijderd
Lijkt me niet.
Ben je ouder dan 21?
Ik zou sowieso ff navragen bij welke leeftijd je naar volwassenzorg moet, want volgens mij is da nie overal t zelfde. Maar bij de meeste op je 21ste.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 09:00
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
fiepje schreef op 26-01-2007 @ 23:08 :
Lijkt me niet.
Ben je ouder dan 21?
Ik zou sowieso ff navragen bij welke leeftijd je naar volwassenzorg moet, want volgens mij is da nie overal t zelfde. Maar bij de meeste op je 21ste.
je moet meestal met je 18de naar volwassenenzorg ingeval van ambulante hulpverlening. Je komt waarschijnlijk niet op een wachtlijst.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:28
Verwijderd
nee hoor.. Ik heb namelijk nooit een motivatiebrief moeten schrijven. en als jij dat niet wilt kun je dat geloof ik wel aangeven. En anders zou ik erin zetten wat jij voelt, wat je problemen zijn, en dat proberen duidelijk te verwoorden.
Succes iig
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:48
XsharonX
XsharonX is offline
Ik moet naar volwassene zorg omdat ik nog langer in behandeling blijf. Maar als je bijv. 18 bent en je moet nog een half jaar ofzo dan blijf je gewoon daar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten