Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 17:46
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb de wii zaterdag gekocht, en mijn oom wou er vandaag mee spelen. Maar de wii controler reageert niet. Je moet eerst op a klikken, dat doet hij maar ik krijg voor de rest geen muis op het beeld scherm.

Ligt het nu aan de wii zelf of aan de controleren ?
Oud 23-01-2007, 17:59
Verwijderd
misschien is je batterij op, misschien ligt je sensorbalk scheef.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:22
freakinaround
freakinaround is offline
kan zijn dat je hem iets hoger moet richten zeg maar, dus niet helemaal precies op de tv richten, moet je dan later ff configureren..
Oud 23-01-2007, 18:42
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb soms wel eens dat de controller opeens even niet reageert op de wii. Dan kan hij even geen contact maken.
Ik denk dat het aan de verschillende andere (draadloze) apparatuur ligt die hier rondslingert. Als ik dat uitzet heb ik vaak weer contact.

Ik neem aan dat de controller wel gesynchroniseerd is?
Dan zijn er een paar mogelijkheden:

- De instelling van de synchronisatiebalk is verkeerd.
Richt hoger/lager dan normaal (afhankelijk van de situatie) en stel de juiste hoogte van de balk in.

- "Mijn" probleem.
Dit kan je zien doordat de indicatoren (blauwe lampjes van je afstandsbediening) allemaal uit staan. Als je de afstandsbediening probeert aan te zetten knipperen ze een tijdje en gaan dan allemaal weer uit.

Dit is op te lossen door de wii ergens anders te plaatsen of even te kijken welke (draadloze) apparatuur voor storingen kunnen zorgen.
Oud 23-01-2007, 18:56
T_ID
T_ID is offline
Offtopic:
Citaat:
SilverBlue schreef op 23-01-2007 @ 18:46 :
Ik heb de wii gekocht,
Ah, daar is het probleem al.
Oud 23-01-2007, 19:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 23-01-2007 @ 18:59 :
misschien ligt je sensorbalk scheef.
Als je geen idee hebt waar je het over hebt kun je ook gewoon niets zeggen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 19:49
Reynaert
Reynaert is offline
Ik heb dat ook gehad, volgens mij zat het stekkertje van de sensorbalk toen niet goed achterin de Wii. Probeer het nog eens stevig (maar met beleid) aan te drukken, zodat het stekkertje er helemaal inzit. Het is een klein grijs stekkertje, volgens mij is de kop rood gekleurd.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 22:42
SilverBlue
SilverBlue is offline
Erg vreemd maar de wii even echt uit gezet ( niet standby) en hij deed het weer.

Gelukkig maar.

Bedankt allemaal voor de handige tips
Oud 24-01-2007, 07:59
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 23-01-2007 @ 20:08 :
Als je geen idee hebt waar je het over hebt kun je ook gewoon niets zeggen
Beter zelf niet moeilijk doen want ik heb zelf ook een wii en ik heb ook een paar keer gezeik gehad naar bleek later omdat m'n sensorbalk scheef lag aangezien ik die plakkertjes onderop niet gebruik. Kan verdomd lastig zijn.

en @ TS, heel veel licht in je kamer kan ook een belemmering vormen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 08:15
SilverBlue
SilverBlue is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 24-01-2007 @ 08:59 :
een paar keer gezeik gehad naar bleek later omdat m'n sensorbalk scheef lag aangezien ik die plakkertjes onderop niet gebruik. Kan verdomd lastig zijn.
uhm welke plakkertjes die heb ik ook nog niet gebruikt nog maals bedankt voor de tip
Oud 24-01-2007, 09:20
Verwijderd
Ik heb zelf met de kerstdagen gehad dat we (logisch) allemaal kaarsjes hadden branden, en die stonden dan ook op tafel, tussen mij en de tv(sensorbalk) in..
Nou dat ding werd helemaal gek, begon ineens uit het neits te aimen met zelda, of ik honkbalde compleet de andere kant op etc..

Dus lichtbronnen zijn inderdaad een flinke stoorzender, maar denk niet dat dat bij jou een probleem zal zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 11:16
Verwijderd
Als er wel gewoon een lampje op de remote brandt, maar je ziet niets, dan ligt het aan de sensorbalk; hij ligt scheef of je richt niet goed.

Als er geen lampje continu brandt, maar alleen even de lampjes (afhankelijk van hoe vol je batterijen zijn) knipperen om vervolgens weer uit de gaan, dan is hij niet goed geconnect met de wii. Probeer opnieuw te syncen en anders even de wii uitzetten, tijdje uit laten, en weer aanzetten. Je kan de synchronisatie ook compleet reseten, hoe dat moet staat in de handleiding (ik geloof dat je dan bij het health & safety scherm de sync-knop op de wii in moet drukken, gevolgd door die op de afstandsbediening, dan synct hij ze compleet opnieuw).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:22
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 24-01-2007 @ 08:59 :
Beter zelf niet moeilijk doen want ik heb zelf ook een wii en ik heb ook een paar keer gezeik gehad naar bleek later omdat m'n sensorbalk scheef lag aangezien ik die plakkertjes onderop niet gebruik. Kan verdomd lastig zijn.
WTF, voor sommige games heb je niet eens een sensor balk nodig, in ieder geval voor de pointer niet
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:28
Verwijderd
Het gaat toch over een muis op het scherm?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 26-01-2007 @ 21:22 :
WTF, voor sommige games heb je niet eens een sensor balk nodig, in ieder geval voor de pointer niet
Je kan hem ook door iets vervangen, maar als je dat niet doet, dan zal je gewoon geen handje ofzo op je scherm zien en kan je dus niets (geen spel opstarten bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten