Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 19:40
gothicje
gothicje is offline
hey,
stel je gaat op school trefbal spelen dan moeten er natuurlijk eerst 2 teams worden gemaakt.
hoe ging dat dan bij jullie op school, gewoon aftellen 1,2 of 2 mensen naar voor schuiven en die dan teams laten kiezen?
hebben jullie nog leuke creatieve ideeen over hoe het anders zou kunnen? ik hoop het wel want dan zouden jullie mij daar echt bij helpen. alvast thx
groetjes mij
Oud 23-11-2005, 19:41
rare
rare is offline
wij moeten altijd zelf teams maken, maar dat lukt nooit, en dan gaat hij aftellen
waarom wil je dat eigenlijk weten?
Oud 23-11-2005, 19:44
gothicje
gothicje is offline
ik moet voor mijn studie zo veel mogelijk manieren bedenken... maar het wil niet echt lukken
Oud 23-11-2005, 19:47
rare
rare is offline
Citaat:
gothicje schreef op 23-11-2005 @ 20:44 :
ik moet voor mijn studie zo veel mogelijk manieren bedenken... maar het wil niet echt lukken
veel succes ermee dan! ik weet het zelf ook niet. srry
Oud 23-11-2005, 19:49
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
rare schreef op 23-11-2005 @ 19:47 :
veel succes ermee dan! ik weet het zelf ook niet. srry
toch bedankt... en als je toch niet iets bedenkt, laat het me maar weten
Oud 23-11-2005, 20:16
Miracle
Miracle is offline
>>Overige Vakken
Oud 23-11-2005, 20:17
Miracle
Miracle is offline
Wij deden altijd, twee mensen laten kiezen. Of mensen gewoon een nummer geven. Een andere manier ken ik niet geloof ik.
Oud 23-11-2005, 20:31
MB
MB is offline
Wij maakten altijd zelf teams, is het leukst voor het meerendeel van de groep en het vervelendst voor de losers en de nerds.
Oud 23-11-2005, 21:51
Verwijderd
Wij zijn altijd met 15 of 16 personen bij gym dus we maken altijd 2 teams van 8 of 7. We bepalen het aantal meisjes wat in elk team moet (1 of 2) en de rest vechten de jongens onderling uit.

Maar naast aftellen weet ik ook geen manier. Misschien vragen of de groep zich in tweeën wil splitsen en op 2 lijnen wil staan die tegen over elkaar liggen. Dan gaan de meisjes die altijd bij elkaar staan altijd tegen over elkaar staan en heb je die niet in 1 team.

Misschien zoiets.
Oud 24-11-2005, 07:41
Missy
Missy is offline
Op de bassischool, mogen twee mensen kiezen; de een kiest een jongen, de ander ook, de ander weer een meisje, de andere ook etc.. En inderdaad aftellen. Je krijgt een nummer en bij dat groepje hoorje. Als ik nu gym heb, mag je zelf kiezen.
Oud 24-11-2005, 12:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heej,
inderdaad gewoon tellen.. (groep 1, groep 2, groep 1, groep 2..)
Of anders gewoon groep in tweeen delen...
Maar laten kiezen vind ik eigenlijk geen goed idee! Degene die niet zo goed zijn in gym of die gepest worden worden dan altijd als laatste gekozen. En das ook niej leuk!
Oud 25-11-2005, 14:45
MB
MB is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 24-11-2005 @ 13:02 :

Maar laten kiezen vind ik eigenlijk geen goed idee! Degene die niet zo goed zijn in gym of die gepest worden worden dan altijd als laatste gekozen. En das ook niej leuk!
Zo krijg je wel teams die aan elkaar gewaagd zijn en enig niveau in je spel. Behalve als het maar om 2 of 3 teams gaat dan.
Oud 28-11-2005, 16:40
Verwijderd
Je kunt ze nummers laten trekken, nummers geven, vestjes laten pakken. Als je groepen zelf laat kiezen, krijg je altijd van die voortrekkerij of giechelgroepjes enzo. Je kunt zelf ook oordelen wat de sterksten zijn en zelf op voorhand groepen maken en verdelen. Of indelen naar klassenummers (Wij hadden een nummer in de klas. Groep die en die, nummer 4).
Oud 01-12-2005, 18:54
Go active!
Go active! is offline
Bij ons is het telkens verschillend, soms doe ze ook eerst de meisjes aftellen en dan de jongens. Dan zijn de teams gemengt en niet alleen met jongens. Met kiezen doen we dat vaak ook eerst allen meisjes kiezen dan de jongens, maar meestal doen we gewoon aftellen.
Oud 12-12-2005, 09:30
Mara
Mara is offline
Een eerlijk iemand teams laten maken die ongeveer even sterk zijn. Met eerlijk bedoel ik iemand die niet vriendjes bij elkaar stopt, of toch alle sterken in 1 team enz.
Oud 19-01-2006, 19:21
Srn
Srn is offline
Meestal doen we een soort estafette-race Dan heb je 4 groepen die dan een soort wedstrijd hardlopen doen. De groep die het snelst is, is groep 1 samen met de groep die als laatste was. De 2e en 3e zijn dus groep 2. Of het eerlijk is weet ik niet.. Het duurt iig wel lang voordat de groepen zijn uitgekozen.
Oud 22-01-2006, 12:57
Anno2007
Anno2007 is offline
bij ons werd ook wel is gnummert op de manier van 12344321 en af en toe van die andere maniertjes (bijv 1324), zodat mensen die op vorhand al op zon manier uit mekaar gaan staan, zodat ze bij mekaar zouden komen, toch niet bij mekaar komen.
inmiddels is t trouwes bij onze lo nie meer nodig or
Oud 31-01-2006, 20:51
Bart
Bart is offline
Bij mij op de opleiding ( PABO ) wordt benadrukt dat je kinderen/scholieren nooit zelf moet laten kiezen door er 2 om de beurt eentje te laten kiezen. Zo hou je altijd weer keesje of pietje over die nooit gekozen wordt en dat is natuurlijk ook niet leuk.

Je kunt idd gaan nummeren, of zelf de groepen samenstellen. Zo haal je ook de vaste groepjes wat uit elkaar en leren ze ook met anderen omgaan.
Oud 02-02-2006, 14:44
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Bij ons werd ook wel eens een rij van groot naar klein gemaakt en dan telkens om en om de grootste en de kleinste in teams verdelen. Wel handig als je de kleinste bent en er iemand van 1.90 in je team zit
Oud 05-03-2006, 11:52
??
je kunt tot 5 aftellen en steeds weer opnieuw.
En wie allemaal bijvoorbeeld 5 hebben vormen een groepje.
XXX__??
Oud 20-01-2007, 16:37
gymleraar
heeft er iemand basketbaloefeningen voor mij. ik wil jongens leren basketballen.
Oud 20-01-2007, 16:55
Trass
Trass is offline
Op de basisschool maakte de leraar soms twee groepen door iedereen met een zwart/donker shirt aan in een groep te zetten en de rest in een andere groep. Wat hij ook wel eens deed was de sterksten verdelen en daar dan degenen die minder goed waren over verdelen (of andersom). Verder groepjes laten kiezen of gewoon aftellen. Veel meer is er ook niet te bedenken, of je moet gaan loten maar dat is ook weer zo raar en het kost veel tijd.

@ gymleraar: je kunt ze laten dribbelen, schietoefeningen doen ed.
Oud 20-01-2007, 20:25
Missy
Missy is offline
Je moeten even een nieuw topic aanmaken, deze is al een jaar oud.
Advertentie

Regels voor berichten