Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 14:17
CSN
CSN is offline
Het is weer landelijke gedichtendag! Ik weet, dit topic komt een beetje laat, maar zelf kwam ik er ook pas een paar dagen geleden achter. Gaat iemand nog deelnemen aan een van de 200 activiteiten rond poëzie die er de komende dagen (en dan met name vandaag) georganiseerd worden?

Zelf ben ik gisteravond naar het begin van gedichtendag geweest, het gedichtenbal in amsterdam, welke verschrikkelijk gaaf was met voordrachten van o.a. Anneke Brassinga, Leonard Nolens en Rutger Kopland.
Oud 25-01-2007, 15:16
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
CSN schreef op 25-01-2007 @ 15:17 :
Het is weer landelijke gedichtendag! Ik weet, dit topic komt een beetje laat, maar zelf kwam ik er ook pas een paar dagen geleden achter. Gaat iemand nog deelnemen aan een van de 200 activiteiten rond poëzie die er de komende dagen (en dan met name vandaag) georganiseerd worden?

Zelf ben ik gisteravond naar het begin van gedichtendag geweest, het gedichtenbal in amsterdam, welke verschrikkelijk gaaf was met voordrachten van o.a. Anneke Brassinga, Leonard Nolens en Rutger Kopland.
Gaaf dat je daar heen bent geweest! Ik ben vandaag nog wel in de bibliotheek geweest en ik had verwacht dat er nog wel wat mee gedaan zou worden, Enschede heeft overal affiches hangen over week van de poëzie ed. Maar ik zag/zie nergens iets. Jammer .
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 15:58
Elfe
Elfe is offline
Ik ga niet naar 1 of meer van de 200 landelijke activiteiten. Ik heb vandaag wel een gedicht van mezelf op een t-shirt geschreven. Verder heb ik niet veel tijd om iets te doen. Jammer. In elk geval ben ik er mee bezig voor mezelf.
Oud 25-01-2007, 16:07
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oja! Wat ik wel weet is dat de bovenbouwklassen naar Atak mochten om hun gedichten voor te dragen (in het kader van CKV) maar dat niemand dat echt leuk vond en dat de gedichten ook niet echt denderend waren ofzo.

Edit: zelf heb ik KCV dus ik mocht niet mee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 16:14
Verwijderd
ik ben net toevallig in de bieb geweest. Er stonden gedichten -volgens mij van een wedstrijd van doe maar dicht maar - en ik vond ze slecht.

Verder doe ik er niks mee, ik wist niet eens dat het vandaag was!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 16:49
Anoniem
ik ga straks 'n gedicht voorlezen en ik moet nog even bedenken welke
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:30
Lavender
Lavender is offline
Ik ben naar de bib gegaan waar er gedichten voorgedragen werden, en er over gedichten en bundels tentoongesteld waren. Verder kreeg iedere bezoeker ook een poëtische bezoeker maar dat stelde niet veel voor.

Zaterdag nog even naar de boekhandel om een poster op de kop te tikken. Weet iemand van wie het dit jaar is?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:32
AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Ik heb er hélemaal niks van gemerkt, en kwam er pas achter dat het vandaag was toen ik het net op het nieuws hoorde. Jammer.
Oud 25-01-2007, 20:47
Verwijderd
Ik weet dat soort dingen altijd te laat
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 15:38
Porcelain
Porcelain is offline
Ik ook en dan lees ik de dag erna in de krant dat ze in de treinen gedichten hebben voorgedragen .

Volgend jaar moet dit topic een week vantevoren komen. Ik ga het opzoeken en in mijn agenda zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 15:48
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik wist het ook pas 2 dagen van te voren, ik vind ook niet dat er echt veel over aangekondigd was ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 18:08
apocrief
apocrief is offline
De bundel van Nolend heb ik vandaag gekocht. Van het juffie achter de kassa kreeg ik ook nog een zakdoek met gedicht. 'Cadeautje'.

De zakdoek ziet er na wat gesnotter niet mooi uit, maar het gedicht wil ik jullie niet onthouden:

hoesten

zittend in
een hoek
van
een kamer
van de bibliotheek

houd ik me in

totdat
iemand een boek
(geschiedenis)
op de grond laat vallen

(Shang Ch'in)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:05
Anoniem
ik heb me prima vermaakt, werd bestormd door oudjes die nog nét niet mijn handtekening op hun kont gingen vragen maar die me wel tof vonden. en ik ben gevraagd voor een poëzieroute, ergens in mei, hier in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Zepp schreef op 26-01-2007 @ 21:05 :
ik heb me prima vermaakt, werd bestormd door oudjes die nog nét niet mijn handtekening op hun kont gingen vragen maar die me wel tof vonden. en ik ben gevraagd voor een poëzieroute, ergens in mei, hier in de buurt.
Welk gedicht heb je uiteindelijk van jezelf voor gelezen? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Ik heb zelf niet gedaan. Behalve dan mijn wekker eerder zetten om op 3fm naar Ingmar Heytze te luisteren. Maar dat was uiteindelijk ook niet het eerder opstaan waard.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 10:56
Anoniem
Ik heb twee gedichten voorgelezen die ik hier nooit heb gepost.
Een recente, over de nacht, en eentje van een jaar geleden die ik bij een masterclass geschreven heb. Ik had pas een kwartier voordat ik er heen ging besloten dat ik die twee ging voorlezen eigenlijk

en toen ik daar aankwam leken ze me zelfs ongepast; het publiek bestond voornamelijk uit 50+-ers met dito gedichten. hahaha nee trouwens, er was één man, heel zielig, die heel eenzaam was en net verlaten door zijn vrouw, een boer (ik dacht nog: oh god, wat voor gedichten krijgen we nu??), en hij las een vreselijk dramatisch gedicht voor met dood, sterven, bloed, achtervolgd en verscheurd worden door een panter. Zo zie je maar weer zelfs de burgemeester vond het "enig" dat ik de jeugd van wijk en aalburg kwam vertegenwoordigen. ik heb het leuk gehad, volgend jaar weer!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:38
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 26-01-2007 @ 16:38 :
Ik ook en dan lees ik de dag erna in de krant dat ze in de treinen gedichten hebben voorgedragen .

Volgend jaar moet dit topic een week vantevoren komen. Ik ga het opzoeken en in mijn agenda zetten.
Goed punt
Oud 31-01-2007, 09:25
4cecilia4
4cecilia4 is offline
Bij ons wordt er altijd een gedichtenwedstrijd georganiseert waar leerlingen van de drie middelbare scholen in onze stad aan mee doen. Dit jaar ook weer, maar aan onze klas was er niets over verteld. Erg stom natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten