![]() |
|
Titel: De Marathon
Originele titel: The Long Walk Auteur: Stephen King Jaartal eerste uitgave: 1979 Korte samenvatting van het boek: DE MARATHON: de af te leggen afstand is 700 kilometer. DE REGELS: meedogenloos eenvoudig. Er mag niet langzamer dan 6 kilometer per uur gelopen worden; men moet blijven bewegen; er zal slechts één winnaar zijn. Bij overtreding krijgen de deelnemers drie waarschuwingen. De vierde is de laatste, en definitief: de kogel. DE SCHEIDSRECHTER: de majoor, geholpen door zijn trouwe soldaten. DE DEELNEMERS: honderd zorgvuldig geselecteerde jongeren, onder wie de zestienjarige Ray Garraty. De race kan beginnen... [bron: www.stephenking.nl] On topic: Heb het verhaal net gelezen, niet zo lang (300 pgs ofzo). Gruwelijk, en gruwelijk goed gewoon. Ik heb nu al meer dan 10 boeken van King gelezen en deze zal door zijn realiteit toch wel even bij blijven. Zijn er mensen die dit boek ook gelezen hebben, of dat het leuk lijkt ![]() Ben het zelf nogal eens met wat op wiki gezegd wordt over het thema met de link met de Vietnamese oorlog. Jonge jongens de dood in sturen voor een lost cause zegmaar en het publiek (volk) dat hun maar toe juicht terwijl ze helemaal kapot gaan. Als ik aan het verhaal terugdenk zorgt het op een bepaalde manier nog steeds wel voor rillingen ![]() ![]() Zo kan een verhaal toch nog gruwlijk zijn zonder monsters of bovennatuurlijke dingen. Ode aan S King ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het kan ook dat-ie als los boek te krijgen is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ... Vooral bij SK boeken is het me al een paar keer opgevallen dat er tekst soms nogal krampachtig vertaald is, erg jammer (maar ja, de beste stuurlui etc). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar een boek digitaal krijgen is gewoon lastiger, lijkt me. Tenzij je de boel omzet naar pdf moet je het overtypen oid, dus geen hond die het doet. Bovendien moet je het toch uitprinten als je een beetje relaxt wil lezen, wat je meer aan papier en inkt en moeite kost dan gewoon het boek kopen. Heb je er nog een leuke kaft bij ook. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil ook heel graag Mobiel nog lezen, want die lijkt me erg gaaf.
|
![]() |
|
|