Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2007, 04:47
Verwijderd
hey kan iemand mij uitleggen wat het nut is van het volgen van een NTI cursis of LOI cursus in je eigen huis, als er op de arbeidsmarkt, altijd wel WERKERVARING gevraagd word voor functies, waarin ook het NTI of LOI lesgeeft.
zo'n thuisstudie geeft toch helemaal geen garantie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2007, 06:43
Verwijderd
Geen enkele studie geeft een garantie?

Bovendien heb je over het algemeen na geen enkele studie werkervaring, alleen soms stage-ervaring en dat vinden lang niet alle bedrijven voldoende. Het voordeel van een cursus van de NTI/LOI/ed is dat je het in je eigen tijd kunt doen, dus bv. naast kinderen, werk, een andere studie, wat dan ook. En het is een uitkomst voor mensen die ziek zijn en waarvoor een 'gewone studie' geen optie is.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 08:52
Verwijderd
Je kan bij zo'n thuisstudie ook gewoon stage lopen hoor. Dus je doet net zoveel werkervaring op als bij een niet-thuisstudie. Het grootste verschil is dat je álles zelf doet. Je hebt verder wel gewoon tentamens.

En inderdaad, je krijgt nergens baangarantie.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 12:36
Lorelei
Lorelei is offline
Leonoor en Andijvie geven al antwoord op je vraag.

Daarnaast kan je bij het NTI en LOI ook bijvoorbeeld deelcertificaten en diploma's voor je middelbare school halen en nog een aantal certificaten voor dingen waar niet per se werkervaring voor vereist is.
Oud 16-03-2007, 14:39
Poepkind
Poepkind is offline
Wat ik me dus afvroeg hoe het zit met de praktijkervaring van een NTI studie? Als je het in je eigen tijd doet, kan je het dus fucking snel doen, maar de praktijk dan? Ze geven namelijk ook basisopleiding dokstersassistente en verzorgende.
Een meisje van de vereniging had een NTI ding gedaan voor een baantje op schiphol, en heeft nu een zeer rlxte betaalde bijbaan. Ik wil dat eigenlijk ook wel doen.
Oud 16-03-2007, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 16-03-2007 @ 15:39 :
Wat ik me dus afvroeg hoe het zit met de praktijkervaring van een NTI studie? Als je het in je eigen tijd doet, kan je het dus fucking snel doen, maar de praktijk dan? Ze geven namelijk ook basisopleiding dokstersassistente en verzorgende.
Een meisje van de vereniging had een NTI ding gedaan voor een baantje op schiphol, en heeft nu een zeer rlxte betaalde bijbaan. Ik wil dat eigenlijk ook wel doen.
Je moet natuurlijk een bepaald aantal uur stage lopen, tenminste, dat neem ik aan. Misschien is dat bij een niet-thuisstudie een dag in de week, maar als je 't thuis doet en veel tijd hebt, kan je best 3 of 4 dagen in de week stage gaan lopen. Dan ben je er dus veel sneller mee klaar. (Mijn zus doet dat nu ook met de Pabo, zo krijgt ze 1 schooljaar telkens in zes maanden gepropt, maar dat is geen pure thuisstudie; ze heeft ook één avond per week les.)

Bij sommige richtingen zal 't moeilijk zijn om een stageplek te vinden waar je zovaak terrecht kan, maar bij andere opleidingen is 't juist heel goed te doen. (Ik geloof dat 't met kinderopvang ook heel makkelijk is, daar kan je gewoon 5 dagen per week stage lopen, als je wil, omdat ze vaak staan te springen voor wat hulp.)

MBO opleidingen kun je zeker wel verkort doen via 't NTI. Opleiding tot doktersassistente duurt via een instelling een jaar of 3, toch? Als je genoeg tijd hebt om stage te lopen moet je dat ook wel eerder af kunnen ronden. (Waarschijnlijk kan dat ook wel via een ROC als je een geschikte vooropleiding hebt; 't liefst hoger dan wat ze vragen.)

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 18:30
amor
amor is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-03-2007 @ 09:52 :
Je kan bij zo'n thuisstudie ook gewoon stage lopen hoor. Dus je doet net zoveel werkervaring op als bij een niet-thuisstudie. Het grootste verschil is dat je álles zelf doet. Je hebt verder wel gewoon tentamens.

En inderdaad, je krijgt nergens baangarantie.
Ik doe de hbo opleiding communicatie bij de NTI. Bij de meeste Hbo opleidingen van NTI moet je gewoon een aantal maanden stage lopen en daarna je eindscriptie maken. Ik ben net begonnen en tot nu toe bevalt het me goed. Ik kan mijn tentamens zelf plannen en zelf mijn studietempo bepalen. Ik vind het niveau trouwens heel vergelijkbaar met andere 'gewone'scholen. Ik heb communicatie namelijk hiervoor voltijd gedaan en daardoor vergelijkingsmateriaal.
Reageren

Regels voor berichten