Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 13:24
Elisabethike
Elisabethike is offline
Wij moeten een praktische opdracht maken van wiskunde met de naam puntentelling bij Ateltiek.
Het gaat over de vijfkamp de zevenkamp en de 10kamp en we moeten grafieken maken. Wij weten totaal niks over atletiek laat staan de puntentelling.
Dus we hebben geen idee hoe we hier aan moeten beginnen. Want we zijn niet zo goed in wiskunde. Heeft iemand enig idee?, misschien een paar sites waar we informatie kunnen vinden?
Alles kan helpen!

Groetjes..
Oud 25-01-2007, 13:33
niekjuh
niekjuh is offline
Met het wiskundige gedeelte kan ik je niet helpen, maar kijk voor het wedstrijdreglement eens op knau.nl of atletiek.nl.
Daar kun je vast wel het een en ander vinden
Oud 25-01-2007, 16:18
ILUsion
ILUsion is offline
Zoek inderdaad gewoon informatie op over 5/7/10-kamp, welke onderdelen daarin zitten en waarschijnlijk zal er ook wel bijstaan hoe je de punten moet tellen.

Daarna moet je gewoon echt stapje per stapje redeneren, kleine problemen eerst oplossen en dan zo naar het grote geheel toewerken. Kom je ergens niet uit, vraag dan gerust iets, maar post dan ook wat je exact wilt doen en hoe je daaraan begonnen bent. (bv. we willen gemiddelde nemen van score A, B en C, waarbij A voor 20%, B voor 30% en C voor 50% telt).

bij die berekeningen kan het soms ook handig zijn als je wat met Excel kan werken, zo hoef je niet manueel alles uit te tellen en kan je gemakkelijk verschillende 'atleten' vergelijken, grafiekjes maken en dergelijke; maar zonder Excel lukt het natuurlijk ook :-)
Oud 25-01-2007, 21:57
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Mocht je besluiten om met excel te gaan werken, pas dan goed op bij de loopnummers.

Bij het invoeren van tijden in excel worden veel fouten gemaakt (zelfs door mensen die vanwege hun beroep continu achter de computer zitten).
Mocht je er niet uitkomen, dan kun je er altijd voor kiezen de minuten in een andere cel in te voeren dan de seconden.

-----------------------

Voor het geval je overweegt de berekeningen met de hand uit te voeren, citeer ik alvast regel 6:
Citaat:
(Zie bladzijde 3 van het boekje over de puntentelling dat je inmiddels ongetwijfeld gevonden hebt)
Voor een juiste berekening is het noodzakelijk in tenminste 9 cijfers te rekenen. Zonodig moet in dubbele precisie worden gewerkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten