Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2007, 12:24
Periodiek
Periodiek is offline
1. Spaarlampen uiteraard
2. Een trui éven wat langer aanhouden (scheelt was)
3. De afwas niet voorspoelen (scheelt water)
4. Auto: in plaats van gas loslaten, de versnelling in z'n vrij zetten (scheelt benzine)
5. Auto: minder vol tanken (benzine=gewicht=minder zuinig rijden=aangetoond)
6. Geen onnodige reclame in de brievenbus laten gooien (scheelt papier)
7. Verwarming graadje lager

Plaats hier je tips, sites en suggesties!
Oud 02-02-2007, 12:28
Verwijderd
-als het kan helemaal geen auto kopen
-standby knopjes uitschakelen
-tijdschakelaars
-minder lang douchen
-als de douche tijd nodig heeft om op temperatuur te komen: water opvangen en dat hergebruiken
-oplaadbare batterijen gebruiken

Ik heb er nog wel meer denk ik, even bedenken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 12:31
Balance
Balance is offline
Hmm wat een aantal puntjes betreft trek ik toch mijn twijfels..

2. Niet echt fris. Tenzij je je trui al na een halve dag dragen in de was gooit. Maar als het goed is gooi je iets in de was op het moment dat het vuil of onfris is, dus het lijkt me niet slim om hem dan nog wat langer aan te doen.
3. Als ik niet voorspoel dan wordt m'n water zó vuil dat ik op den duur wel het water kan verversen. Dat is dan meer water dan als ik het even af had gespoeld van te voren.
4. Die snap ik niet. Leg eens uit?
6. Je kan niet echt kiezen welke reclame je wel en niet wil ontvangen he? Als je een Nee-sticker op je bus doet, dan krijg je meteen helemaal geen reclame meer; ook de nodige reclame niet.
Oud 02-02-2007, 12:32
PV
PV is offline
verwarming uitlaten en dikkere trui aantrekken
gordijnen dicht
extra deken op je bed
op school/werk naar de wc gaan ipv thuis
papier, glas enz gescheiden weggooien
voedsel in grotere hoeveelheden kopen, scheelt afval
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 12:45
Kitten
Kitten is offline
- Geen auto kopen, maar fiets/OV gebruiken
- Verwarming niet aan, en als je em wel aan doet per kamer individueel, niet het hele huis. Beter nog: gaskachels.
- Alleen een was draaien als de trommel VOL is.
- Computer scherm, tv e.d. uitzetten als je er niet bent.
- Niet overdadig leven (veel kleren kopen bijvoorbeeld, i.p.d.v. (in plaats daarvan) net zo veel kleren kopen als je nodig hebt)
Oud 02-02-2007, 12:48
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 13:31 :

2. Niet echt fris. Tenzij je je trui al na een halve dag dragen in de was gooit. Maar als het goed is gooi je iets in de was op het moment dat het vuil of onfris is, dus het lijkt me niet slim om hem dan nog wat langer aan te doen.
3. Als ik niet voorspoel dan wordt m'n water zó vuil dat ik op den duur wel het water kan verversen. Dat is dan meer water dan als ik het even af had gespoeld van te voren.
6. Je kan niet echt kiezen welke reclame je wel en niet wil ontvangen he? Als je een Nee-sticker op je bus doet, dan krijg je meteen helemaal geen reclame meer; ook de nodige reclame niet.
2. Tenzij je je kapot zweet, kan je meestal wel 3-4 dagen met een trui doen zonder dat ie gaat stinken.
3. Je kan met heel vies water nog goed afwassen. Bij ons thuis (5 man) kan/kon de middag EN avond afwas met 1.5 tijl (halverwege beetje uitgooien en bijvullen). Gewoon zorgen dat het goed heet is.
6. Ik ken niet zo iets als nodige reclame om eerlijk te zijn.
Oud 02-02-2007, 13:00
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 13:31 :

2. Als je trui vies is gooi je 'm inderdaad in de was. Maar je hebt mensen die een trui maar een avondje dragen
3. Je kan ook met één keukenpapiertje zoveel mogelijk afvegen.
4. I.p.v. dat je de auto uit laat rollen ín z'n versnelling, zet je 'm úit de versnelling. In principe draait je auto dan voor eventjes stationair (is zuiniger). Bovendien is het gas los laten slecht voor het milieu omdat de motor gas nodig heeft om te blijven draaien; daarbij wordt weinig zuurstof verbruikt.
6. Of je reclame überhaupt nódig hebt is aan jou.
Oud 02-02-2007, 13:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 02-02-2007 @ 14:00 :
2. Als je trui vies is gooi je 'm inderdaad in de was. Maar je hebt mensen die een trui maar een avondje dragen
3. Je kan ook met één keukenpapiertje zoveel mogelijk afvegen.
4. I.p.v. dat je de auto uit laat rollen ín z'n versnelling, zet je 'm úit de versnelling. In principe draait je auto dan voor eventjes stationair (is zuiniger). Bovendien is het gas los laten slecht voor het milieu omdat de motor gas nodig heeft om te blijven draaien; daarbij wordt weinig zuurstof verbruikt.
6. Of je reclame überhaupt nódig hebt is aan jou.
2. Oh zo. Oke, dat kan ik begrijpen. Maar wat Kitten '85 voorstelt (3 a 4 dagen met een trui) vind ik echt niet fris hoor.
3. True, doe ik ook. Maar dan alsnog spoel ik ze van te voren nog wel een beetje af.
4. Oke wist ik niet, maar als ik m'n koppeling op laat komen terwijl ie in z'n vrij staat maakt ie altijd een hard geluid, dus ik dacht dat dat helemaal niet mag/kan. Zal het eens een keer uitproberen dan. (al moet je voor hem in z'n vrij zetten toch ook je gas loslaten )
6. Je hebt het in je titel ook over geld besparen.. Dat kan je júist met aanbiedingen
Oud 02-02-2007, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 14:08 :
2. Oh zo. Oke, dat kan ik begrijpen. Maar wat Kitten '85 voorstelt (3 a 4 dagen met een trui) vind ik echt niet fris hoor.
Dat valt echt wel mee hoor. Het is meer te wijten aan de pure aanstellerij van mensen dat sommigen al na een dag een andere trui aandoen. Als je niet overmatig zweet kun je mákkelijk drie dagen een trui aanhouden, zonder dat het gaat stinken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 13:39
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-02-2007 @ 14:31 :
Dat valt echt wel mee hoor. Het is meer te wijten aan de pure aanstellerij van mensen dat sommigen al na een dag een andere trui aandoen. Als je niet overmatig zweet kun je mákkelijk drie dagen een trui aanhouden, zonder dat het gaat stinken.
Het interessante is dat als je het er over hebt dat mensen het allemaal maar vies vinden, maar dat NIEMAND het merkt aan de geur. Ik heb wel eens mensen die vragen: "Heb je die trui nu nog steeds aan?" Omdat ze em herkennen.

Bovendien is 'vies' maar een relatief begrip. Ik ga wel eens op kamp en dan douche je 1 keer in de week en dan ben je wel een beetje stoffig, maar echt vies voel je je nooit. Het is gewoon dat mensen tegenwoordig 1 keer per dag moeten douchen volgens de wetten der fatsoenlijkheid en alles wat afwijkt maar vies is volgens hen.

Ik vind 1 keer per 2 dagen douchen bijv. ook wel genoeg. Zo'n smerige oude man ben ik nog niet.
Oud 02-02-2007, 13:40
Verwijderd
Ik douche wel zelf elke dag, omdat ik me anders vies voel.

Ja, heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 13:42
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Sylph schreef op 02-02-2007 @ 14:40 :
Ik douche wel zelf elke dag, omdat ik me anders vies voel.

Ja, heel slecht.
Ik zeg ook niet dat iedereen zich gewoon nog goed voelt na 1 dag, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof je in een riool bent gesprongen volgens mensen als je niet helemaal geurt naar je laatste deodorant-mode.

Bovendien is niet zo vaak douchen goed voor je.
Oud 02-02-2007, 13:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 02-02-2007 @ 14:39 :
Het interessante is dat als je het er over hebt dat mensen het allemaal maar vies vinden, maar dat NIEMAND het merkt aan de geur. Ik heb wel eens mensen die vragen: "Heb je die trui nu nog steeds aan?" Omdat ze em herkennen.

Bovendien is 'vies' maar een relatief begrip. Ik ga wel eens op kamp en dan douche je 1 keer in de week en dan ben je wel een beetje stoffig, maar echt vies voel je je nooit. Het is gewoon dat mensen tegenwoordig 1 keer per dag moeten douchen volgens de wetten der fatsoenlijkheid en alles wat afwijkt maar vies is volgens hen.

Ik vind 1 keer per 2 dagen douchen bijv. ook wel genoeg. Zo'n smerige oude man ben ik nog niet.
Ik zweet niet overmatig, maar ik ruik het toch echt wel als ik een trui 3, laat staan 4, dagen aan heb. En als ik m'n eigen geur al ruik, dan ruiken anderen dat al helemaal, want in principe ben je toch gewend aan je eigen geur.

En ik ga ook op kamp, maar ik voel me wél vies als ik na 4 dagen geen douche thuis kom. Ook al heb ik me dan gewoon gewassen. En 1x in de 2 dagen douchen is zelfs beter dan elke dag, dus dat maakt je geen smerige oude man nee. Maar 1x in de week zoals op kamp is niet iets wat je in de dagelijkse praktijk ook zou moeten volhouden.
Oud 02-02-2007, 13:52
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 14:44 :
Ik zweet niet overmatig, maar ik ruik het toch echt wel als ik een trui 3, laat staan 4, dagen aan heb. En als ik m'n eigen geur al ruik, dan ruiken anderen dat al helemaal, want in principe ben je toch gewend aan je eigen geur.

En ik ga ook op kamp, maar ik voel me wél vies als ik na 4 dagen geen douche thuis kom. Ook al heb ik me dan gewoon gewassen. En 1x in de 2 dagen douchen is zelfs beter dan elke dag, dus dat maakt je geen smerige oude man nee. Maar 1x in de week zoals op kamp is niet iets wat je in de dagelijkse praktijk ook zou moeten volhouden.
het hangt er ook van af wat voor trui het is. Als je een normale losse trui aan hebt dan is dat heel wat anders dan van die strakke truien die tegenwoordig in de mode zijn. Ik draag zelf bijvoorbeeld meestal losse flease (sp?) truien.
Oud 02-02-2007, 13:52
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 14:08 :

4. Oke wist ik niet, maar als ik m'n koppeling op laat komen terwijl ie in z'n vrij staat maakt ie altijd een hard geluid, dus ik dacht dat dat helemaal niet mag/kan. Zal het eens een keer uitproberen dan. (al moet je voor hem in z'n vrij zetten toch ook je gas loslaten )
Nee, dat is niet wat ik bedoel Ik besef nu dat het moeilijk is uit te leggen, dus lees m'n post nog een keer

[WIT VLAGGETJE]Ik geef het op[/WIT VLAGGETJE]
Oud 02-02-2007, 14:18
Verwijderd
een nee-nee sticker scheelt 40 kg papier per jaar.
verder scheid ik afval, in gft, papier en normaal.
ik heb groene stroom
spaarlampen

als je het echt bont wilt maken kan je heel ver gaan.
als je de douche aanzet, is het water nog koud. dat water kan je gebruiken om groente of aardappels in te koken. Maar dat doe ik niet dat gaat wat ver. maar het is een tip.

Tochtstrips helpen ook en je hebt het geld er snel uit (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 15:09
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
Naojan schreef op 02-02-2007 @ 15:18 :
een nee-nee sticker scheelt 40 kg papier per jaar.
verder scheid ik afval, in gft, papier en normaal.
ik heb groene stroom
spaarlampen

als je het echt bont wilt maken kan je heel ver gaan.
als je de douche aanzet, is het water nog koud. dat water kan je gebruiken om groente of aardappels in te koken. Maar dat doe ik niet dat gaat wat ver. maar het is een tip.

Tochtstrips helpen ook en je hebt het geld er snel uit (denk ik)
de tip van Sylph en jou vind ik toch de meest originele praktijktip!

Koud water uit de douche kun je bijvoorbeeld ook opvangen in de waterkoker en/of later gebruiken als afwaswater
Oud 02-02-2007, 15:17
Verwijderd
Gewoon rukken als je het koud hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 15:20
vtxm
vtxm is offline
Iedere dag gewoon zuinig zijn met water.
Douche niet langer dan 15 minuten en zet de verwarming op maximaal 22 graden.
Oud 02-02-2007, 15:23
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
PV schreef op 02-02-2007 @ 13:32 :
verwarming uitlaten en dikkere trui aantrekken
gordijnen dicht
extra deken op je bed
op school/werk naar de wc gaan ipv thuis
papier, glas enz gescheiden weggooien
voedsel in grotere hoeveelheden kopen, scheelt afval
Onmogelijk PV, hoe moet je dan in het weekend naar de wc?
Oud 02-02-2007, 15:28
PV
PV is offline
Citaat:
vtxm schreef op 02-02-2007 @ 16:23 :
Onmogelijk PV, hoe moet je dan in het weekend naar de wc?
achter een boom
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 15:52
mueslireep
mueslireep is offline
Koop nooit kersjes van haribo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd op 02-02-2007 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 16:04
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
BirdsNest schreef op 02-02-2007 @ 16:52 :
Koop nooit kersjes van haribo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat heeft dat hiermee te maken?
Oud 02-02-2007, 16:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 02-02-2007 @ 14:52 :
Nee, dat is niet wat ik bedoel Ik besef nu dat het moeilijk is uit te leggen, dus lees m'n post nog een keer

[WIT VLAGGETJE]Ik geef het op[/WIT VLAGGETJE]
Hehe ik ben niet in de aanval hoor. Wil best het een en ander doen voor het milieu (en vooral voor m'n eigen portemonnee). Ik scheid m'n afval, laat de kraan niet onnodig lopen, zet m'n apparatuur uit (en van standby) als ik wegga, doe lichten uit als ik niet in de kamer ben, doe als ik weg ben de kachel omlaag, etc.
Maar ik vind wel dat het haalbaar en leefbaar moet blijven. Mijn buren vangen dus echt hun douchewater op en hebben nog veel meer bespaar-trucjes. Maar als het besparen gaat overheersen vind ik het niet echt leefbaar meer.

En wat betreft de auto ben ik nog steeds nieuwsgierig maar ik snap het ook na een 2e keer lezen nog niet
Oud 02-02-2007, 16:31
PV
PV is offline
In de Telegraaf stond ook nog een mooie. Neem geen kinderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2007, 16:41
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2007 @ 17:30 :
Hehe ik ben niet in de aanval hoor. Wil best het een en ander doen voor het milieu (en vooral voor m'n eigen portemonnee). Ik scheid m'n afval, laat de kraan niet onnodig lopen, zet m'n apparatuur uit (en van standby) als ik wegga, doe lichten uit als ik niet in de kamer ben, doe als ik weg ben de kachel omlaag, etc.
Maar ik vind wel dat het haalbaar en leefbaar moet blijven. Mijn buren vangen dus echt hun douchewater op en hebben nog veel meer bespaar-trucjes. Maar als het besparen gaat overheersen vind ik het niet echt leefbaar meer.

En wat betreft de auto ben ik nog steeds nieuwsgierig maar ik snap het ook na een 2e keer lezen nog niet
Deed ik dat maar, ik vergeet altijd de lichten in ons huis uit te doen...
in de toekomst waarschijnlijk ook op mijn nieuwe kamer want ik heb daar 9 lampen.
Oud 02-02-2007, 16:51
mepsteen
mepsteen is offline
-alles en iedereen uitmoorden.
Oud 02-02-2007, 21:22
mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
vtxm schreef op 02-02-2007 @ 17:04 :
wat heeft dat hiermee te maken?
omda die heel verslavend zijn (ervaring vandaag weer zak op) en als heel nederland aan de kersjes gaat dan zijn de gevolgen voor het milieu niet te overzien
Oud 02-02-2007, 23:20
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 02-02-2007 @ 17:51 :
-alles en iedereen uitmoorden.
Da's in dezelfde categorie als

End poverty, eat the poor
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 07:21
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
BirdsNest schreef op 02-02-2007 @ 22:22 :
omda die heel verslavend zijn (ervaring vandaag weer zak op) en als heel nederland aan de kersjes gaat dan zijn de gevolgen voor het milieu niet te overzien
Dan planten ze toch weer nieuwe kersenbomen?
Reageren

Regels voor berichten