Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2007, 15:51
Charlien
Charlien is offline
Hallo, ik zit met een probleem en wil jullie graag vragen voor hulp. Ik ben een meisje van 17 jaar. Ik zit op een theaterschool richting managment... ik heb vorig jaar heel erg me best gedaan om op deze school te komen. Ik heb toen voor managment gekozen omdat ik dacht dat ik niet aangenomen zou worden voor de opleiding acteur. Nou ben ik erachter gekomen dat managment helemaal niets voor mij is tenminste niet op deze school want we worden alleen maar gezien als de mensen die de taken voor de werknemers wel even opknappen. Nou wil ik dus gaan stoppen met deze opleiding meerdere zijn me al voorgegaan maar ik heb 1 probleem... mijn moeder werkt me heel erg tegen:volgend jaar wil ik verder gaan met een andere opleiding maar van mn moeder mag dit niet.. maar zelf wil ik geen 4 jaar vast zitten aan een school die ik niet leuk vind en waarschijnlijk met een opleiding waar ik later toch niets mee ga doen. Hebben jullie misschien een idee om tegen mn moeder te zeggen om haar toch over te halen?

Alvast bedankt!
Oud 28-01-2007, 15:54
Verwijderd
Heb je haar al uitgelegd waarom je precies wil stoppen (en dan bedoel ik dus meer dan 'ik vind het niet leuk', maar echt argumenten ed)? En heb je haar al gevraagd waarom het van haar niet mag?

Weet je ook al wat je dan wel wilt gaan doen? Dat kan ook helpen met 'overhalen'.

En anders gewoon doen wat je zelf wilt...maar dan riskeer je natuurlijk wel ruzie ed...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 15:59
Charlien
Charlien is offline
dankje, ik heb meerdere malen precies mijn moeder uitgelegd waarom ik dit niet wil.. maar mijn moeder is zoo dat als ze een doel voor ogen heeft ze zich er niet meer vanaf kan halen. Ik ben nu aan het kijken voor verschillende opleidingen... en ben me zonder haar bewust zijn ook al aanhet in schrijven voor audities op scholen... maar toch omdat mn moeder en ik voor de rest best close zijn wil ik gewoon dat ze achter me staat als ik in sep met een nieuwe opleiding begin!
Oud 28-01-2007, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Charlien schreef op 28-01-2007 @ 16:59 :
maar toch omdat mn moeder en ik voor de rest best close zijn wil ik gewoon dat ze achter me staat als ik in sep met een nieuwe opleiding begin!
Dat is natuurlijk ook de meest ideale situatie...maar je kunt haar dat niet verplichten. Ik zou er met haar over blijven praten, maar uiteindelijk toch doen wat jou zelf het beste lijkt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:24
Verwijderd
Je kunt zeggen dat veel mensen wel eens van opleiding wisselen, en dat dit vaak een keuze blijkt voor hen. Een jaar studie is namelijk nooit zomaar weggegooid, je houdt er altijd ervaringen aan over. Mensen wisselen vaak van studie omdat ze er niet gelukkig van worden, of omdat er op de arbeidsmarkt misschien te weinig mogelijkheden zijn. Een studie kiezen is wel haast voor het leven, omdat je er naast meestal ook op de arbeidsmarkt in verder moet gaan. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Vertel je moeder dat je op deze manier niet gelukkig bent, en dat je met een andere studie, waar je hart en ziel wèl ligt, meer kans hebt om een later verder te schoppen.

Verder snap ik wel dat je moeder twijfels heeft bij de acteurschool, omdat er zoveel jonge mensen zijn die acteur willen worden, maar dat er weinig echt doorbreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten