Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2007, 15:33
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Waarom wil iedereen die wil gaan backpacken altijd naar Australië? Is het simpelweg de afstand of weet men iets wat ik niet weet?
Oud 23-02-2007, 15:50
Ieke
Ieke is offline
---> Verre bestemingen.
Oud 23-02-2007, 16:50
Nonaj
Nonaj is offline
Australie is meer ingesteld op backpackers dan andere landen. Er zijn veel backpackerhostels en backpackers kunnen ook makkelijk werk krijgen enzo.
Oud 23-02-2007, 18:21
Breg
Breg is offline
Misschien gedeeltelijk de afstand, maar je merkt nou niet echt het verschil of je 10.000km of 20.000km bij je huis vandaan bent.

Het is anders, maar niet te anders. Je zit in een ander land, andere mensen, andere taal, ander eten, andere cultuur. Maar het is nog steeds Westers, de taal is (zolang ze niet te veel slang gebruiken) goed te verstaan, en het eten toont veel gelijkenissen met het eten hier. Dat waren ook grotendeels de redenen dat ik er op mn 18e naar toe ging. Ik wilde ook graag naar Zuid-Amerika, maar vond dat nog een te grote stap voor een 18 jarig meisje dat voor het eerst alleen op reis gaat.
En het land is op backpackers ingesteld. Het is makkelijk om aan een visum te komen om er legaal te werken, de lonen zijn redelijk normaal en hostels zijn een stuk goedkoper dan hier in Europa.

Daarnaast is de levensstijl er relaxt, zon schijnt vaak, strand is bijna altijd in de buurt, enz.
En omdat het zo groot is kan je ontzettend veel verschillende dingen in 1 land zien. Je kan duiken op het Great Barrier Reef, regenwouden bezoeken in het noorden van het land, de woestijn in het midden van het land, snowboarden in de bergen, surfen langs zo'n beetje de gehele kust, het is dus gewoon heel divers.
Oud 24-02-2007, 13:53
Femic
Femic is offline
Ik kan niet anders dan me volledig bij Breg aansluiten:
het landschap, de mensen, de cultuur, de sfeer, het klimaat, het ontzettend op backpackers ingericht zijn, het internationale (je komt er mensen van over de hele wereld tegen).
Oud 24-02-2007, 14:50
potraviny
potraviny is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-02-2007 @ 14:53 :
Ik kan niet anders dan me volledig bij Breg aansluiten:
het landschap, de mensen, de cultuur, de sfeer, het klimaat, het ontzettend op backpackers ingericht zijn, het internationale (je komt er mensen van over de hele wereld tegen).
Dan zou ik toch liever naar ZO Azie gaan. Het merendeel van Australië is gewoon woestijn.
Oud 25-02-2007, 18:50
Breg
Breg is offline
Citaat:
potraviny schreef op 24-02-2007 @ 15:50 :
Dan zou ik toch liever naar ZO Azie gaan. Het merendeel van Australië is gewoon woestijn.
Alsof er niks van het land overblijft . Ik heb er een jaar gezeten en alsnog zijn er tientallen, zo niet honderden interessante plekken die ik graag had gezien, maar niet genoeg geld/tijd had om er heen te gaan.
Oud 25-02-2007, 21:21
Femic
Femic is offline
Citaat:
potraviny schreef op 24-02-2007 @ 15:50 :
Dan moet je daar dus niet heen gaan heh. Er zijn zoveel delen van Oz die wel de moeite waard zijn.
Oud 25-02-2007, 21:23
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Hmm... Dit was niet zo'n slim plan want nu krijg ik er helemaal zin in.
Oud 26-02-2007, 16:01
Porcelain
Porcelain is offline
Denk ook aan Nieuw-Zeeland!
Oud 26-02-2007, 22:37
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben het nog van plan, maar of het er ooit van gaat komen weet ik niet. Een reis richting Australië iig, maar backpacken weet ik dus niet.

Mijn ouders hebben er 2 jaar gewoond en hebben er erg positieve verhalen over verteld, de manier van leven trekt me aan en verder heb ik met de Australiërs die ik tot dusver heb ontmoet goede ervaringen.
Oud 27-02-2007, 10:33
Fiorellina
Fiorellina is offline
Ik ben inmiddels twee maal in Oz geweest, ik vond juist de Outback de meest fantastische ervaring ooit. Je voelt je zo ontzettend nietig als je daar onder de sterrenhemel ligt en je weet dat er in miles & miles niets of niemand anders in de buurt is. Heb dat ook een beetje kunnen ervaren in de States, maar toch niet zoals in Oz. Heb de westkust nog niet gezien, hopelijk komt dat er ooit nog van.

Nieuw Zeeland ben ik ook geweest, maar een totaal ander land weer, veel kleiner, dus je kan ook veel meer van het land zien. Voordeel: geen enge creepy crawlies. Ook zeer zeker de moeite waard. Bay of Islands een van mijn favoriete plekjes & Milford Sound.

Beide geschikt om te backpacken.
Oud 27-02-2007, 21:19
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Fiorellina schreef op 27-02-2007 @ 11:33 :

Nieuw Zeeland ben ik ook geweest, maar een totaal ander land weer, veel kleiner, dus je kan ook veel meer van het land zien. Voordeel: geen enge creepy crawlies.
Naast het gebrek aan een reisgenoot moet ik bekennen dat mijn angst voor creepy crawlies (vergeet verkrachters, drugsplanters, moordenaars en natuurrampen; slangen en torren, die doen het hem!) nog altijd op de tweede plaats staat van redenen om niet naar Australië/ Azië/ Verwegistan-Allerlei te reizen...

So thats good news.
Oud 01-03-2007, 14:44
Signy
Signy is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 27-02-2007 @ 22:19 :
Naast het gebrek aan een reisgenoot moet ik bekennen dat mijn angst voor creepy crawlies (vergeet verkrachters, drugsplanters, moordenaars en natuurrampen; slangen en torren, die doen het hem!) nog altijd op de tweede plaats staat van redenen om niet naar Australië/ Azië/ Verwegistan-Allerlei te reizen...

So thats good news.
Je kan gerust naar Oz reizen hoor. Ik ben persoonlijk doodsbang van spinnen en die heb je ook genoeg in Australië, schijnt... Maar ik ben 6 mnd daar geweest en trust me niks te zien!
Ja oke, 1 slang.
Oud 01-03-2007, 22:28
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Ghehe, het zijn juist de slangen...
Oud 01-03-2007, 22:53
Femic
Femic is offline
Slangen kom je alleen tegen als je ze opzoekt..
Oud 03-03-2007, 10:42
Fiorellina
Fiorellina is offline
Citaat:
Femic schreef op 01-03-2007 @ 23:53 :
dat is niet helemaal waar, is Oz ben ik er inderdaad maar een tegengekomen, maar tijdens onze reis door Amerika zijn we er best wel veel tegen gekomen, en eigenlijk altijd als het iets kouder is omdat ze zich dan opwarmen op de weg of op een hiking trail. Ik verscheidene malen bijna op een slang gestapt, maar ze schieten eigenlijk altijd weg voordat je goed en wel in de gaten hebt dat het een slang was en niet een dorre tak op het pad.
Oud 03-03-2007, 11:29
Breg
Breg is offline
Citaat:
Femic schreef op 01-03-2007 @ 23:53 :
ze zullen je alleen aanvallen als je het opzoekt, maar ik ben ook een paar keer een slang op het fietspad aan de rand van een dorp tegengekomen.

Regels voor berichten