Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat zijn eigenlijk de nuttige stoffen uit vis? eiwit, vet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, dat zeggen mensen. Ik weet ook niet of het waar is. ![]() Maar net als met kikkers, die worden ook levend opgegeten zegmaar. Als je het vergelijkt met varkens, die worden zonder verdoving geslacht (gillen en rondrennen) omdat moslims het anders niet kopen omdat het onrein is. ![]() ![]() Tja, vissen hebben dan geen keus, maar ik denk dat varkens wel wat intelligenter zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en verder... varkens worden niet onverdoofd geslacht in nederland. bovendien wordt varkensvlees nooit niet onrein, dus hele commentaar slaat nergens op. wat bedoel je met de laatste zin... hebben varkens wel een keus dan? en slakken? en de spinnen die je doodslaat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben zelf ook zo'n alle beetjes helpen-nepvegetarier. ik eet weinig vlees, en zo veel mogelijk biologisch. wat ik vooral bedoelde is dat vegetariers geen dood beest eten, om verschillende redenen. als je dus wel vis eet, val je toch gewoon buiten het hokje vegetarier? maar daar ging het hier niet om... ben nog steeds erg benieuwd waarom TS nu per sé vis moet gaan eten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
+ wat een rare beredenering dat het voor een vis minder erg is omdat hij alleen kan spartelen en niet rondrennen en gillen ![]()
||
Citaat:
Gekweekte vis is vaak ook niet mileuvriendelijk, omdat die kweekvissen andere zeevissen eten. Maar er zijn ook plekken waar ze ze duivelstaarten oid geven, en dan is het natuurlijk top voor de overbevissing.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is he-le-maal niet nodig voor mij om vlees te eten, dus daar begin ik ook niet aan. Koeien in de wei ja, heel mooi plaatje, zo ken ik er nog wel een paar hoor. @ Yana: zo ga ik het dus ook maar doen denk ik. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2) Dat de mens een omnivoor zou zijn is een geen reden om grootschalige dierenmishandeling te relativeren.
||
Citaat:
2) Relativeer ik dat dan door mijn uitspraak? Nee. Lees geen dingen die er niet staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een omnivoor is een allesetend dier. Mensen hebben genoeg verstand om zelf te kiezen wat ze eten en wat niet, en dus ook te kiezen of ze omnivoor zijn of niet. Vlees eten omdat de meeste mensen 'nu eenmaal omnivoren zijn' is het ontkennen van een fundamenteel menselijke eigenschap. Onzinnige trouw aan natuurwetten, terwijl je zelf na kunt denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
huidverzorging kleding meubels (kap van het oerwoud) huisdieren supermarkten die wel vlees verkopen en andere dierlijke producten het is toch nooit goed! ik ga gewoon lekker voor de alle beetjes helpen mentaliteit... anders kan je namelijk niets meer doen zonder je schuldig te voelen en de mens is toch echt een omnivoor in de zin dat hij én dierlijk én plantaardig materiaal kan verteren. dat valt moeilijk te ontkennen |
![]() |
||
Citaat:
Wij hebben doorheen de evolutie zowel "planten" als "dieren" gegeten. Kiezen voor een vegetarische of veganistische levenswijze is een min of meer recent fenomeen in de Westerse wereld. Wanneer wij het echter niet zo goed zouden hebben zoals nu, dan zouden wij een stuk vlees niet versmaden. Denk maar aan de 19e eeuw. Ook toen hadden die mensen een keuze. Laatst gewijzigd op 19-01-2007 om 15:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu kan jij nog zo veel zwammen over keuze enzo, maar dat doet niets af aan het feit dat de mens biologisch gezien een omnivoor is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
probeer jij maar een panther in leven te houden door het laten eten van gras en een koe door het eten van vlees. Deze dieren kunnen dat niet, en zullen spoedig sterven. Om bepaalde soorten voedsel te kunnen eten zijn bepaalde aanpassingen nodig aan het verteriningssysteem. De mens is in pricipe in staat om zowel plantaardige als dierlijke voeding te verteren. Met dien verstande dat cellulose niet wordt verteerd, de bouwstof van de meeste planten. Ik wil me verder niet mengen in het vega- niet vega discussie, maar mijn enige motivatie om weinig vlees te eten is het wereldvoedselprobleem.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13 blauw engeltje | 500 | 14-01-2011 08:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #9 Bloem | 500 | 03-01-2006 14:11 | |
Eten & Drinken |
veganisten? Verwijderd | 35 | 25-10-2004 19:58 | |
Eten & Drinken |
waarom eten sommige vegetatiërs wel vis? Verwijderd | 143 | 27-04-2004 14:27 | |
Flora & Fauna |
**Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2] [DFU]DutchGirllie | 135 | 19-07-2002 21:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vegetarisch eten....... Lady Ann White | 62 | 14-10-2001 19:16 |