Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2007, 19:00
bladertje
bladertje is offline
Hee mensen! Ik woon sinds begin dit schooljaar op kamers in een best wel gezellig huis. In het begin had ik nogal moeite met op mezelf wonen, maar gelukkig was er een huisgenoot die me steunde en veel met me praatte enzo. Op een gegeven moment liep dit voor mijn gevoel uit de hand, hij zat me te dicht op de huid (ik heb overigens al anderhalf jaar een vriend). Ik heb gevraagd om wat meer afstand. Sindsdien gaat het beter, maar ik vind het soms wel té afstandelijk: ook niet meer kletsen over koetjes en kalfjes. Dat vind ik dus wel jammer.

Nu is het geval dat we een nieuwe huisgenoot hebben. Hij is nu helemaal into haar, zitten altijd gearmd op de bank, praten snachts tot 2 uur, en best wel klef dus. Zij heeft inmiddels haar relatie beeindigd (geen id of het verband met elkaar heeft). Ik heb het gevoel dat zij mn plaats in heeft genomen en voel me af en toe best jaloers. Eigenlijk is dit niet terecht, want ik wilde immers afstand, maar goed.

Mijn probleem is nu: kan ik zeggen dat ik het vervelend vind dat ze zo klef zijn, en dat ze tot zo laat snachts praten? (zijn kamer is naast die van mij: ik kan er dus niet door slapen) Of laat ik me dan teveel door jaloezie leiden en moet ik me er niets van aantrekken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2007, 19:11
Lente
Lente is offline
als je er niet door kan slapen kun je vragen of ze wat zachter willen doen of dat ze op haar kamer gaan zitten ofzo. Verder is het denk ik jouw probleem, en niet dat van hen. jij bent jaloers en jij wilde afstand dus daar kan je niks aan veranderen lijkt me. tenzij je gewoon weer wat meer met die jongen omgaat omdat je dat contact mist.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 19:51
Verwijderd
Je kunt er zeker wat van zeggen, maar kijk dat niet raar op als je voor jaloers wordt uitgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 20:15
Metal
Metal is offline
Haha, belachelijk. Sommige vrouwen...
Oud 03-02-2007, 21:12
Poepkind
Poepkind is offline
tsja ze moeten wel zachtjes doen
Oud 04-02-2007, 00:21
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
probeer het in de trant van: hey, jongens, ik moet morgen weer vroeg op om naar school te gaan en ik moet nog leren en een hele zooi inhalen, zou het iets zachter mogen? En verder het zoveel mogelijk over school, studie, tentamens hebben en een gehaaste of vermoeide indruk maken (gapen enz). Dan haal je de aandacht van de mogelijkheid af, dat ze zouden kunnen gaan denken dat je jaloers bent..

Verders.. waarom ben je jaloers? Loopt het niet lekker in je relatie? Of mis je gewoon de aandacht van deze jongen?
Oud 04-02-2007, 10:47
mara18
mara18 is offline
Je hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt volgens mij...

Weet je zeker dat je niets voor die jongen voelt? Eerst om afstand vragen (wat ik persoonlijk al raar vind, dat doe je toch pas als je vindt dat je relatie echt bedreigd wordt ) en dan nog jaloers worden op een ander meisje...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 11:15
Verwijderd
Vind je jezelf niet een klein beetje belachelijk? Anyways, deal with it. Ongeschreven studentenregel is dat je nooit met je huisgenoten neukt, 2x raden waarom.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 12:13
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Vaal schreef op 04-02-2007 @ 12:15 :
Vind je jezelf niet een klein beetje belachelijk? Anyways, deal with it. Ongeschreven studentenregel is dat je nooit met je huisgenoten neukt, 2x raden waarom.
Ongeschreven regels zijn er om te breken, al was het maar omdat meestal mensen die het hardst roepen dat dergelijke regels bestaan ze zelf het hardst overtreden. Wat is er mis met gewoon eens lekker onverstandig doen?

Ontopic, tja schaarste maakt aantrekkelijk he, tis zowat een natuurwet. Alleen je hebt natuurlijk niks te zeggen over wat hij uitvreet met andere meisjes zolang jullie geen relatie hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 17:50
Optima
Optima is offline
Citaat:
Vaal schreef op 04-02-2007 @ 12:15 :
Ongeschreven studentenregel is dat je nooit met je huisgenoten neukt, 2x raden waarom.
AMEN! en de redenen zijn er genoeg: als het goed gaat woon je paktisch samen en op zo'n jonge leeftijd is dat in mijn ogen een belemmering voor je ontwikkeling.
En als het fout gaat, tja, zie dan maar nog met elkaar door een deur te kunnen...letterlijk
Oud 04-02-2007, 17:55
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
bladertje schreef op 03-02-2007 @ 20:00 :
Hee mensen! Ik woon sinds begin dit schooljaar op kamers in een best wel gezellig huis. In het begin had ik nogal moeite met op mezelf wonen, maar gelukkig was er een huisgenoot die me steunde en veel met me praatte enzo. Op een gegeven moment liep dit voor mijn gevoel uit de hand, hij zat me te dicht op de huid (ik heb overigens al anderhalf jaar een vriend). Ik heb gevraagd om wat meer afstand. Sindsdien gaat het beter, maar ik vind het soms wel té afstandelijk: ook niet meer kletsen over koetjes en kalfjes. Dat vind ik dus wel jammer.

Nu is het geval dat we een nieuwe huisgenoot hebben. Hij is nu helemaal into haar, zitten altijd gearmd op de bank, praten snachts tot 2 uur, en best wel klef dus. Zij heeft inmiddels haar relatie beeindigd (geen id of het verband met elkaar heeft). Ik heb het gevoel dat zij mn plaats in heeft genomen en voel me af en toe best jaloers. Eigenlijk is dit niet terecht, want ik wilde immers afstand, maar goed.

Mijn probleem is nu: kan ik zeggen dat ik het vervelend vind dat ze zo klef zijn, en dat ze tot zo laat snachts praten? (zijn kamer is naast die van mij: ik kan er dus niet door slapen) Of laat ik me dan teveel door jaloezie leiden en moet ik me er niets van aantrekken?
Niets van aan trekken. Zolang ze jou niet ernstig lastigvallen, is het prima toch?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 18:36
Faerie
Faerie is offline
Ik vind absoluut niet dat je er iets van kunt zeggen. Omdat jij jaloers wordt mogen hun niet meer zo klef doen? Je moet je er dus inderdaad niks van aantrekken. Je hebt hem niet voor niks gevraagd om afstand te nemen, denk daar maar aan. Dus ook helemaal geen reden om jaloers te zijn, jij bent gelukkig met je vriend en hij reageert er zo raar op als iemand hem gewoon vraagt om een beetje afstand te nemen, best wel stom vind ik.

Als ze heel vaak luidruchtig doen en jij er steeds niet door kan slapen dan vind ik dat je er wel iets van kan zeggen, maar dan wel allemaal om het feit dat jij er niet door kunt slapen, en niet omdat ze zo klef doen en jij er jaloers van wordt..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:00
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Faerie schreef op 04-02-2007 @ 19:36 :
Ik vind absoluut niet dat je er iets van kunt zeggen. Omdat jij jaloers wordt mogen hun niet meer zo klef doen? Je moet je er dus inderdaad niks van aantrekken. Je hebt hem niet voor niks gevraagd om afstand te nemen, denk daar maar aan. Dus ook helemaal geen reden om jaloers te zijn, jij bent gelukkig met je vriend en hij reageert er zo raar op als iemand hem gewoon vraagt om een beetje afstand te nemen, best wel stom vind ik.

Als ze heel vaak luidruchtig doen en jij er steeds niet door kan slapen dan vind ik dat je er wel iets van kan zeggen, maar dan wel allemaal om het feit dat jij er niet door kunt slapen, en niet omdat ze zo klef doen en jij er jaloers van wordt..
Ik ben het helemaal met je eens!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:11
bladertje
bladertje is offline
Allereerst, bedankt voor de reacties!

Ik vind dat Faerie eigenlijk wel gelijk heeft, en dat ik er maar aan moet denken dat ik het was die afstand wilde, maar ik vind het wel heel moeilijk. (ik ben gewoon een jaloers kreng ). Het is gewoon zo vervelend dat je in je eigen huis niet kunt slapen omdat zij zo lang zitten praten - en ja, dat komt ook door jaloezie dat ik daardoor niet slaap. Mijn vraag is: wat kan ik aan die jaloezie doen?

Ik ben overigens echt niet verliefd op hem, vind hem niet aantrekkelijk. Alleen zijn aandacht (hij is heel goed in aandacht geven en belangstellend doen) trekt me aan. Het is een heel verhaal waarom ik liever afstand wilde, en het heeft te weinig met dit onderwerp te maken, dus hier laat ik het bij. Omdat ik er tegenop zie om hun twee samen klef te zien en horen doen ga ik vaak bij mn vriend slapen, maar eigenlijk vind ik dat best vervelend: niet goed voor de zelfstandigheid enzo.

Tsja, misschien is mijn reactie wel belachelijk, en het is inderdaad zo dat 'schaarste aantrekkelijk maakt', maar wat doe ik aan dat vervelende gevoel? Dat ik geen zin meer heb om in mijn eigen huis te zijn en slapen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 21:31
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
bladertje schreef op 04-02-2007 @ 22:11 :
Allereerst, bedankt voor de reacties!

Ik vind dat Faerie eigenlijk wel gelijk heeft, en dat ik er maar aan moet denken dat ik het was die afstand wilde, maar ik vind het wel heel moeilijk. (ik ben gewoon een jaloers kreng ). Het is gewoon zo vervelend dat je in je eigen huis niet kunt slapen omdat zij zo lang zitten praten - en ja, dat komt ook door jaloezie dat ik daardoor niet slaap. Mijn vraag is: wat kan ik aan die jaloezie doen?

Ik ben overigens echt niet verliefd op hem, vind hem niet aantrekkelijk. Alleen zijn aandacht (hij is heel goed in aandacht geven en belangstellend doen) trekt me aan. Het is een heel verhaal waarom ik liever afstand wilde, en het heeft te weinig met dit onderwerp te maken, dus hier laat ik het bij. Omdat ik er tegenop zie om hun twee samen klef te zien en horen doen ga ik vaak bij mn vriend slapen, maar eigenlijk vind ik dat best vervelend: niet goed voor de zelfstandigheid enzo.

Tsja, misschien is mijn reactie wel belachelijk, en het is inderdaad zo dat 'schaarste aantrekkelijk maakt', maar wat doe ik aan dat vervelende gevoel? Dat ik geen zin meer heb om in mijn eigen huis te zijn en slapen?
Je kan gewoon zeggen dat ze wat stiller moeten doen. Na circa 22u ofzo wordt er sowieso van je verwacht dat je een beetje rustig doet, daar moeten ze rekening mee houden. Als ze je dan een zeikerd vinden komt dat door hun, niet door jou. Mijn ene huisgenoot vindt mij ook een zeikerd wanneer ik klaag als hij met zijn deur open muziek draait en fluit om 0.15 uur, nou dan ben ik maar een zeikerd. Verder zou ik me niet zoveel aantrekken van die knakker, leef gewoon je eigen leven en neem wat afstand.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 12:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Inderdaad gewoon zeggen dat ze wat stiller mogen doen. Ik ben altijd wel voor openheid en eerlijkheid, maar misschien is het niet echt goed voor de sfeer als je je jaloersheid zo op tafel legt

Overigens heb ik wel een relatie met een huisgenoot en ja, natuurlijk zitten daar nadelen aan. Maar we doen niet openlijk klef. En sowieso, als je toch allebei verliefd bent, kun je wel geen relatie beginnen, maar dan zijn er minstens zoveel spanningen.
Oud 05-02-2007, 13:56
pimsalden
pimsalden is offline
Ik ben niet erg enthousiast over relaties met huisgenoten. In de tijd dat ik op kamer woon heb ik het twee keer meegemaakt. De ene keer wat serieuzer dan de andere, maar uiteindelijk geeft het over en weer spanningen (ik denk wel dat het kán werken, maar voor mij werkt het gewoon niet).
Het is zaak om de jaloezie te laten slijten en na te gaan wat er tegenover staat. Probeer vooral niet afstandelijk te doen en als jij vind dat hij afstandelijk doet kun je daar absoluut iets van zeggen.
Voor de rest is het lastig om er iets mee te doen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 14:03
Luki
Luki is offline
Jaloezie is een keuzezonder meer.. dus kies en blijf strak of verzwak en pleur neer.

Dit is niet mijn phraze, maar hij omschrijft het gevoel wel een beetje.
Oud 05-02-2007, 16:06
Maija
Maija is offline
je kan er niet tegen dat je niet meer alle aandacht krijgt, waarschijnlijk is dit een actie die hij bij iedereen flikt..

zeg gewoon dat ze wat stiller moeten zijn ivm slaaptekort en hou je mond.. of dump je vriend en maak er wat van

Regels voor berichten