Allereerst, bedankt voor de reacties!
Ik vind dat Faerie eigenlijk wel gelijk heeft, en dat ik er maar aan moet denken dat ik het was die afstand wilde, maar ik vind het wel heel moeilijk. (ik ben gewoon een jaloers kreng

). Het is gewoon zo vervelend dat je in je eigen huis niet kunt slapen omdat zij zo lang zitten praten - en ja, dat komt ook door jaloezie dat ik daardoor niet slaap. Mijn vraag is: wat kan ik aan die jaloezie doen?
Ik ben overigens echt niet verliefd op hem, vind hem niet aantrekkelijk. Alleen zijn aandacht (hij is heel goed in aandacht geven en belangstellend doen) trekt me aan. Het is een heel verhaal waarom ik liever afstand wilde, en het heeft te weinig met dit onderwerp te maken, dus hier laat ik het bij. Omdat ik er tegenop zie om hun twee samen klef te zien en horen doen ga ik vaak bij mn vriend slapen, maar eigenlijk vind ik dat best vervelend: niet goed voor de zelfstandigheid enzo.
Tsja, misschien is mijn reactie wel belachelijk, en het is inderdaad zo dat 'schaarste aantrekkelijk maakt', maar wat doe ik aan dat vervelende gevoel? Dat ik geen zin meer heb om in mijn eigen huis te zijn en slapen?