Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2007, 14:01
Sanctus
Sanctus is offline
Kan iemand die in Groningen GLTC studeert mij wat over die flexibele bachelor vertellen? Ik heb dat verhaal toen wel gehoord, maar kan me er niet erg veel meer van herinneren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2007, 08:53
Belgarath
Belgarath is offline
Ik weet niets van flexibele bachelors. Mijn bachelor ziet er als volgt uit:
1e jaar, Propedeuse: Twee semesters vol verplichte vakken, goed voor 60 ects.
2e jaar: Twee semesters met 40 ects aan verplichte vakken, 20 ects mag je naar eigen keuze invullen (1e semester 20/10, 2e semester 20/10): ofwel je gebruikt je 20 ects vrije ruimte voor vrije vakken uit welke faculteit die je maar wilt, of je gebruikt ze voor je minor.
3e jaar: Zie tweede jaar

Kortom, je kiest aan het eind van jaar 1 of je het volgende jaar de minor gaat doen of vrije vakken. Ik doe in mijn tweede jaar vrije vakken en ga in mijn derde jaar de minor doen. In mijn klas doet iedereen dat geloof ik.
Oud 01-02-2007, 13:02
Neiu
Neiu is offline
Dit gaat niet in het bijzonder over GLTC, maar over de flexibele bachelor.
Alle bachelors in Groningen aan de letterenfaculteit en die van de Talen & Culturen studies in het bijzonder gaan op de schop, waardoor er minder een vast curriculum komt en meer ruimte voor zelf samengestelde programma's uit minoren, met keuze uit majorbachelors van 120, 100 en 80 ECTS en dan de laatste zonder scriptie, dus als tweede bachelor. De minoren worden samengesteld uit nu bestaande vakken en zo kun je bij de meeste T&C studies kiezen uit minoren van 20 of 30 ECTS.
De meerderheid van de voorstellen voor de minoren zijn nu rond aan het komen, de majorstructuur ligt voor de meeste studies al vast. Als je hier meer over wilt weten voor GLTC kun je denk ik het beste contact opnemen met de studie-adviseur.

Afhankelijk van de studie verschilt de indeling van de jaren, maar de meeste studies zal in alle semesters (met uitzondering van het eerste semester van het eerste jaar) een derde tot de helft van de punten vrij te besteden zijn aan minoren. De minoren waar je uit kunt kiezen zijn gedeeltelijk faculteitsbreed, dat zijn de minoren van 20 ECTS die nu ook al bestaan, en gedeeltelijk van een opleiding, zoals bijvoorbeeld Nederlandse Letterkunde of Russische Cultuurkunde. Deze minoren kunnen 20 of 30 ECTS zijn.

Dat was het geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 19:13
Sanctus
Sanctus is offline
Ik vind Grieks en Latijn alleen té klassiek ben ik bang. RTC-Frans vind ik te modern. Als ik deze twee nou wil combineren, en dan niet voltijd naast elkaar, hoe moet ik dat dan doen?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 13:30
Neiu
Neiu is offline
Er moet hoe dan ook een major gekozen worden die je zoveel mogelijk kunt opvullen met de andere richting. Wat je dan het beste kunt doen is een major kiezen van 100 ECTS en dan een tweede major zonder scriptie van 80 ECTS (Bachelor = 180 ECTS). Dan vul je alle minorruimte in door de tweede major en zit je op het normale aantal punten per jaar en heb je twee bachelors. Je kunt altijd nog wat extra vakken erbij doen maar zo doe je qua punten één studie en heb je het bijna 50/50 verdeeld. 90 ECTS per studie kan niet omdat de ingangseis van een master en dus de uitgangseis van de hoofdbachelor 100 ECTS is. Ik zou de keuze voor de major dan ook laten afhangen van de master die je zou willen doen of van de keuzemogelijkheden als je dat nog niet weet.
Oud 09-02-2007, 14:59
Sanctus
Sanctus is offline
Die topictitel moet natuurlijk minor/major zijn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 15:25
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 09-02-2007 @ 15:59 :
Die topictitel moet natuurlijk minor/major zijn
Reageren