Bij mijn schoonouders is de volgende situatie op dit moment het geval:
Ze maken gebruik van KPB IPB, geen idee welk abonnementstype.
Ze hebben 3 pc's (2 desktop, 1 laptop), waarvan alleen de desktops bedraad aangesloten zijn op het KPN Livebox-gebeuren. Daarnaast heb ik nog een laptop, waarmee ik normaal gesproken ook op het netwerk zou moeten kunnen. Echter: het modem/router ding kan niet meer dan 1 draadloze cliënt stabiel bedienen.
Erg vervelend dus.
Omdat ik toch nog een router over heb (Linksys WRT54G) en mijn schoonouders een van de desktops willen vervangen door een laptop en daarmee ook draadloos willen internetten, is het natuurlijk in theorie erg simpel om die router erbij te pluggen.
Echter, het probleem waar ik mee zit is dat iedere pc voordat die internettoegang krijgt, een KPN cd moet draaien waarmee de verbinding wordt geactiveerd.
Mijn vraag is dus ook of ik 'ongestraft' de router erbij kan zetten in het netwerk, daarin de DHCP server uitzet (want dat doet het modem/router bakkie al)en dus effectief enkel als WiFi-AP laat functioneren, of dat dat problemen gaat geven (gelet op het verplicht moeten draaien van die KPN cd).
Hoe ik dit wil doen is te zien in onderstaand plaatje (klik voor grotere versie):
Alvast bedankt!