Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 20:09
Poepkind
Poepkind is offline
Nu is er op mijn kamer iets ontzettend vreemds gebeurd. De internetshitzooi bevind zich daar. Doordat ik stage loop ben ik niet op mijn kamer en woon ik bij mijn vriend. Mijn kamerdeur is op slot gedurende de tijd dat ik weg ben. De huisbaas heeft me al lang geleden een nieuw raam beloofd en uiteindelijk is dat afgelopen vrijdag geplaatst. Hij is dus met werklui enzo in de kamer geweest en hij heeft de sleutel.
Toen ik de woensdag erop weer in mn kamer was deed het internet het niet. Nadat ik alles had gechekt bleek dat de kabel die van het modem naar de router loopt door de helft is. Het ziet eruit alsof het met een mesje ofzo is doorgesneden. Het is een kabel van 20 meter die in een kluwen on mn bank ligt, daar kom je eigenlijk niet zomaar bij. Maar de bank was weggeschoven geweest, want die stond niet meer tegen de muur. Ik denk dat het tijdens de werkzaamheden van het raam is gebeurd, want ik kan me niet voorstellen dat de huisbaas dat express zou doen
Nu wil ik die kabel gefikst, is hij daar verantwoordelijk voor, of die werklui? Ik ken die werklui niet, en hij heeft alles met hun geregeld. Ik vind dat hij het moet doen, maar hoe zit het?
Oud 15-02-2007, 20:24
Verwijderd
Ik gok dat die nog geen tien euro die een stuk UTP-kabel kost voor jou voordeliger is dan op een confrontatie met je huisbaas laten aankomen, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Wie iets stuk maakt moet betalen en als zij dat stuk hebben gemaakt moeten zij het dus betalen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 20:37
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2007 @ 21:24 :
Ik gok dat die nog geen tien euro die een stuk UTP-kabel kost voor jou voordeliger is dan op een confrontatie met je huisbaas laten aankomen, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Wie iets stuk maakt moet betalen en als zij dat stuk hebben gemaakt moeten zij het dus betalen.
mijn huisbaas is erg redelijk, dus als ik hem rustig uitleg dat hij aansprakelijk is, zal hij het wel fiksen. (maar ik denk dat ik bij zn vrouw minder kans maak) Maar moet die huisbaas mij nu betalen en die werklui de huisbaas. Of moet ik verhaal gaan halen bij die werklui? Ik heb daar namelijk geen trek in.(die werklui) En hey, van 10 euro kan ik bijna een week eten ja!
Oud 16-02-2007, 09:28
Verwijderd
Je huisbaas moet het aan jou vergoeden in eerste instantie. Dan moet hij vervolgens maar regelen dat hij het vergoed krijgt van die 'werklui'.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 10:06
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-02-2007 @ 21:37 :
mijn huisbaas is erg redelijk, dus als ik hem rustig uitleg dat hij aansprakelijk is, zal hij het wel fiksen. (maar ik denk dat ik bij zn vrouw minder kans maak) Maar moet die huisbaas mij nu betalen en die werklui de huisbaas. Of moet ik verhaal gaan halen bij die werklui? Ik heb daar namelijk geen trek in.(die werklui) En hey, van 10 euro kan ik bijna een week eten ja!
Dan zou ik t m gewoon voorleggen. En als ie niet wil, kun je altijd nog zelf betalen...
Oud 19-02-2007, 12:13
Poepkind
Poepkind is offline
Ik ben weer terug op mn kamer, en er ligt een nieuwe kabel Die huisbaas heeft dat dus netjes gedaan, maar ik weet vrijwel zeker dat hij het niet op die werklui gaat verhalen.
Oud 19-02-2007, 12:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2007 @ 21:24 :
Ik gok dat die nog geen tien euro die een stuk UTP-kabel kost voor jou voordeliger is dan op een confrontatie met je huisbaas laten aankomen,
NRC Next van vanmorgen: die opvatting is de sleutel van de exploitatie van studenten door malafide huisjesmelkers.
Oud 19-02-2007, 14:18
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-02-2007 @ 13:14 :
NRC Next van vanmorgen: die opvatting is de sleutel van de exploitatie van studenten door malafide huisjesmelkers.
idd
Reageren

Regels voor berichten