Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2007, 19:46
blepblap
blepblap is offline
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem.. ik ken een heel leuk meisje, en ik zou dr graag een keer uit vragen, om wat met dr te gaan drinken oid. maarr voordat ik dat kan doen moet ik eerst een heel stom probleem overbruggen...

Ik spreek dr redelijk vaak op msn, groet dr altijd op school, maar elke keer als ik dr zie, tijdens de pauzes, of in de disco ofzo, en ik al mn moed bij elkaar heb geraapt om op dr af te stappen en ff te met dr te gaan praten, dan kom ik niet verder dan de altijd standaard zinnetjes als "hee, hoe is je wiskunde proefwerk gegaan?" of, "jeetje wat een vies weer hé!" want plots weet ik niét meer waarover ik t moet hebben!!!

En dan krijg je van die enorm lange rotte stiltes en dan verzin ik maar snel een excuus dat ik weg moet oid.... Heeft er iemand de sleutel naar de oplossing van dit stomme probleem? Soms word ik echt gek van mezelf, en geen van mn vrienden snappen me maar niet -_- ( ik zelf nl. ook niet....)

Sander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2007, 19:57
hermanf
hermanf is offline
Gewoon jezelf blijven voeg kots smiley in.

Het probleem van zo'n situatie is dat er nogal een druk op ligt om een gesprek op gang te houden, daar wordt het niet echt spontaan van en dat werkt dus blijkbaar niet voor jou. Ik weet daar ook weinig zinnigs op te zeggen, behalve dat het misschien in een andere setting wel goed loopt. Misschien kun je haar gewoon to the point eens vragen of ze met je mee gaat wat leuks doen, dan heb je kans dat als je dat dan aan het doen bent dat het beter loopt.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 21:20
blepblap
blepblap is offline
hmm tja, ben bang dat t daar ook op aan gaat komen.... mja hopen dat het beter loopt dan. Wat je zegt is inderdaad wel waar.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 21:33
Verwijderd
wat hermanf zegt..

met meisjes praten is gewoon effe wennen, zeker als ze relatief 'onbekend' zijn..

ik kan me voorstellen dat er op school een beetje veel druk op zit, aangezien alle vrienden en vriendinnen staan te kijken wat jij er van bakt.

Daarom is het inderdaad verstandig om haar te vragen of ze een keer meegaat wat drinken (geheel buiten school dus) en misschien dat je daar een beetje losser komt en wat meer van jezelf kan laten zien..

t vergt gewoon wat oefening

practise makes perfect!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 21:37
Verwijderd
als je samen wat gaat drinken moet je ook een gesprek voeren. bios misschien handiger?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:02
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 30-01-2007 @ 22:33 :
wat hermanf zegt..
t vergt gewoon wat oefening

practise makes perfect!
Wat ook helpt is gewoon veel met mooie meisjes praten zonder dat je verder ergens op uit bent. Ik zeg niet dat het fout is om ergens op uit te zijn, in tegendeel, dat is gezond en ook gewoon de bedoeling. Alleen ter oefening kan het handig zijn om gewoon eens met aantrekkelijke meisjes te praten zodat je hier gewend aan raakt. Ik ben zelf bijvoorbeeld goed bevriend met een woest aantrekkelijk vrouwpersoon (ja en dan ook echt bevriend, dat je vertelt over seks met andere meisjes enzo en zij over haar uitspattingen, dus niet een of andere schijnvertoning) en deze heeft ook weer een schare aan dito vriendinnen. Dit helpt echt

Overigens zou ik me als ik jou was voorlopig even niet zo druk maken over je doelwit, dit kan misschien moeilijk zijn maar een beetje desinteresse tonen kan ook zeker geen kwaad na een paar keer het geprobeerd te hebben. Als ze het niet meer zo snel verwacht kun je misschien nog eens toeslaan.

Nog even over die setting: Op een gegeven moment krijg je door wat werkt en dan krijg je ook vertrouwen. Als ik een meisje meeneem naar een kroeg waar ik me op mijn gemak voel (in mijn geval: met veel ballen, polo's en kraagjes ) en aan de drank ga dan komt het vrijwel gegarandeerd goed met de sfeer.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
hermanf schreef op 30-01-2007 @ 23:02 :
en aan de drank ga
hehe ik wou het niet zeggen, maar dat werkt vaak ook wel ja
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 22:16
SilverBlue
SilverBlue is offline
Vraag het op msn, ze kan niet je gezicht zien of aan de telefoon. Dat heeft zijn voordelen. Je schaamt je minder snel omdat de persoon met wie je praat je gezicht niet kan zien. Dus wordt maar lekker rood.

Deze tip is dan wel voor als je je echt schaamt of dat je erg verlegen bent. Ik wordt ook altijd zo rood als een biet, en mijn woorden en zinnen gaan helemaal uit een lopen.

Ik ben nu zo ver dat ik ben een rood hoofd voor de klas durf te staan. Maar dat is mede gekomen door msn. Omdat ik daar wel mijn woord kon doen.

Dit heeft mij geholpen en mischien helpt het nu jou.

veel suc6
Oud 31-01-2007, 13:31
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Begin gewoon niet eerst met een standaard zinnetje, maar begin gelijk met; 'Heb je zin om met mij een keertje wat te gaan drinken?' of 'Zin om met mij een keer een broodje te halen/Bagels?/croissantje?/koffie?'.

Afspreken kan daarna mooi op msn.
Oud 31-01-2007, 15:17
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
Hug_The_Hippo schreef op 31-01-2007 @ 12:13 :
Vertel haar gewoon dat je wat verlegen van haar wordt, en daarom niet zo goed weet wat te zeggen? Omdat je haar zo'n ontzettend leuk meisje vind.
Heel schattig als een meisje zo'n uitwerking op een jongen heeft.
Mijn ervaring is juist dat een meisje beter in het ongewisse kunt laten over wat je over haar denkt, tot ze er gek van wordt en het zelf gaat vragen, en dan blijf je nog steeds vaag. Een beetje spanning opbouwen hoor. En dan grijpen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:19
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
blepblap schreef op 30-01-2007 @ 20:46 :
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem.. ik ken een heel leuk meisje, en ik zou dr graag een keer uit vragen, om wat met dr te gaan drinken oid. maarr voordat ik dat kan doen moet ik eerst een heel stom probleem overbruggen...

Ik spreek dr redelijk vaak op msn, groet dr altijd op school, maar elke keer als ik dr zie, tijdens de pauzes, of in de disco ofzo, en ik al mn moed bij elkaar heb geraapt om op dr af te stappen en ff te met dr te gaan praten, dan kom ik niet verder dan de altijd standaard zinnetjes als "hee, hoe is je wiskunde proefwerk gegaan?" of, "jeetje wat een vies weer hé!" want plots weet ik niét meer waarover ik t moet hebben!!!

En dan krijg je van die enorm lange rotte stiltes en dan verzin ik maar snel een excuus dat ik weg moet oid.... Heeft er iemand de sleutel naar de oplossing van dit stomme probleem? Soms word ik echt gek van mezelf, en geen van mn vrienden snappen me maar niet -_- ( ik zelf nl. ook niet....)

Sander
Hoe kan je haar nou heel leuk vinden als je haar niet zo goed kent? Ze is natuulijk erg knap en heeft een lief gezicht, maar dat is geen reden om haar zo op een voetstuk te plaatsen. De reden dat het zo moeilijk is om normaal met haar te praten bevind zich in het feit dat je haar hebt geidealiseerd. Je vind haar 'heel' leuk maar misschien moet je dat oordeel even bewaren voor nadat je wat met haar gedronken hebt.

Anyway. Wat je ook niet moet doen is je druk maken..je moet rustig blijven en bedenken dat mooie meisjes heel gewoon zijn. jij bent de bijzondere gast, en jij wil kijken of zij voldoet aan jou eisen. Jij praat met haar om uit te zoeken of ze uberhaupt een kans bij je maakt, niet of jij een kans bij haar maakt. Dat klinkt arrogant maar het is een gevoel dat je niet hoeft uit te dragen als je met haar praat, maar waar je jezelf van moet overtuigen. Daarnaast zou ik haar niet standaardzinnetjes vragen maar haar op een 'plagerige' manier aanspreken. Stel je ziet haar in de disco.. zeg dan iets als: "he X.. wat is dit nou..jij hier en met drank.. ik dacht dat je heel braaf en netjes was.." Dit is maar een voorbeeld en niet een heel goed voorbeeld maar wat ik probeer aan te geven is dat je een meisje, zeker een knap meisje, enigzins moet uitdagen. Belangrijk is dat je zulke dingen rustig en op laconieke wijze uitspreekt met in het geval van bovenstaande een overdreven bezorgde en geschokte toon. Ze snapt dan dat je een grapje maakt maar haar tegelijk een beetje voor gek zet. Zo kan je heel veel manieren bedenken om haar uit te dagen en een beetje uit de tent te lokken. Het verschilt qua type wat voor benadering het beste werkt, maar jij kent haar dus daar kom je wel uit.

Afspreken mag nooit op msn en ook niet via sms. Een complete loserbenadering waar leuke meisjes doorgaans niet warm voor lopen. Indrukwekkender is het om krachtig en zelfverzekerd uit de hoek te komen door haar in real life mee uit te vragen. Dat kan je namelijk haar reactie zien,haar lichaamstaal bekijken, en daarmee veel te weten komen over wat ze van je vind.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:22
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Hug_The_Hippo schreef op 31-01-2007 @ 12:13 :
Vertel haar gewoon dat je wat verlegen van haar wordt, en daarom niet zo goed weet wat te zeggen? Omdat je haar zo'n ontzettend leuk meisje vind.
Heel schattig als een meisje zo'n uitwerking op een jongen heeft.
Als je al je kansen om zeep wil helpen moet je dit doen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik durf geeneens gedag te zeggen. Wel met jongens waar ik niks voor voel.
Oud 31-01-2007, 18:50
Chasin'
Chasin' is offline
ey sander waar woon jij?? want ik ken namelik een sander die zo'n precies hetzelfde probleem heeft.. je kunt me ook ff prive bericht sturen als je neit openbaarlijk wilt bekend maken..

maar to-the-point.. bij een afspraak loopt het vanzelf los.. je moet wel iets zeggen dat.. en je hebt geen druk van andere om je heen, vrienden etc.. dus spreek gerust eens met dr af.. en het komt vanzelf goed, je zult 't wel zien
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 18:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Word socialer, ga studeren en bezoek alle borrels en dergelijke. Op een gegeven moment stap je op iedere malloot af.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 20:40
blepblap
blepblap is offline
Bedankt allemaal voor de vele reacties , woon zelf in montfoort, wie ben jij dan chasin' ^_^? hmm denk dat k as. weekend dan maar 's op dr af ga maar, wel eerst 3 biertjes drinken . hm, aan de ene kant, lijkt drinken me wel chiller dan bios oid, maarja, moet je natuurlijk inderdaad wel gewoon leuk gesprek kunnen blijven voeren. of zal ik toch maar bios doen dan, óf zal ik t haar laten beslissen ^^. hm naja ben erg blij met alle tips tot nu toe! Ik ga vanaf vanaaf maar alle moed bij elkaar sprokkelen .

Tnx allemaal !
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 20:43
Signy
Signy is offline
Citaat:
blepblap schreef op 31-01-2007 @ 21:40 :
hm, aan de ene kant, lijkt drinken me wel chiller dan bios oid, maarja, moet je natuurlijk inderdaad wel gewoon leuk gesprek kunnen blijven voeren. of zal ik toch maar bios doen dan, óf zal ik t haar laten beslissen ^^.
Je kan óók eerst een filmpje pakken en naderhand nog ff wat drinken (heb je meteen gespreksstof: de film )
Oud 05-02-2007, 06:26
darknessboy
darknessboy is offline
Probeer haar op msn mee uit te vragen.
Soms gaan dat soort dingen makkelijker als je die persoon niet recht in zijn/haar gezicht hoefd aan te kijken.

sucses
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 10:12
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
blepblap schreef op 31-01-2007 @ 21:40 :
aan de ene kant, lijkt drinken me wel chiller dan bios oid, maarja, moet je natuurlijk inderdaad wel gewoon leuk gesprek kunnen blijven voeren
Bios is niet chill op een eerste afspraakje. Als je je aandacht op de film richt doe je haar tekort (zou je net zogoed alleen kunnen gaan), maar je kan in het donker (en in de 'stilte') niet goed oordelen wat je haar kant op kan doen. Ik weet nog wel dat ik vroeger na pas een half uur moed verzamelen haar hand durfde vast te pakken toen ik voor het eerst met een meisje naar de film was. Dan zit je dus een half uur ongemakkelijk niet te genieten.

Iets drinken stelt je ook in staat - mocht het helemaal niet goed uitpakken - om weg te gaan wanneer je wilt. Je hebt geen verplichtingen. Daarnaast; op MSN kan je toch ook goed met haar praten? Het is de ideale kans om elkaar beter te leren kennen!
Oud 07-02-2007, 19:33
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
ja gewoon van tevoren een paar onderwerpen verzinnen waar je in ieder geval over kan praten als het gesprek stilvalt (en die niet zo stom zijn als het slechte weer oid) en gewoon veeeeel vragen aan haar stellen, want mensen praten het liefst over zichzelf!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:35
Verwijderd
schrijf voor jezelf een paar dingen op waar je het over kan hebben met haar. kunnen hele simpele dingen zijn, bijv. lievelingsfilms etc. Als er dan zo'n stomme stilte valt kun je even bedenken wat je ook alweer op dat blaadje had staan en daar over beginnen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 13:59
wushuman
wushuman is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 31-01-2007 @ 16:19 :
Hoe kan je haar nou heel leuk vinden als je haar niet zo goed kent? Ze is natuulijk erg knap en heeft een lief gezicht, maar dat is geen reden om haar zo op een voetstuk te plaatsen. De reden dat het zo moeilijk is om normaal met haar te praten bevind zich in het feit dat je haar hebt geidealiseerd. Je vind haar 'heel' leuk maar misschien moet je dat oordeel even bewaren voor nadat je wat met haar gedronken hebt.

Anyway. Wat je ook niet moet doen is je druk maken..je moet rustig blijven en bedenken dat mooie meisjes heel gewoon zijn. jij bent de bijzondere gast, en jij wil kijken of zij voldoet aan jou eisen. Jij praat met haar om uit te zoeken of ze uberhaupt een kans bij je maakt, niet of jij een kans bij haar maakt. Dat klinkt arrogant maar het is een gevoel dat je niet hoeft uit te dragen als je met haar praat, maar waar je jezelf van moet overtuigen. Daarnaast zou ik haar niet standaardzinnetjes vragen maar haar op een 'plagerige' manier aanspreken. Stel je ziet haar in de disco.. zeg dan iets als: "he X.. wat is dit nou..jij hier en met drank.. ik dacht dat je heel braaf en netjes was.." Dit is maar een voorbeeld en niet een heel goed voorbeeld maar wat ik probeer aan te geven is dat je een meisje, zeker een knap meisje, enigzins moet uitdagen. Belangrijk is dat je zulke dingen rustig en op laconieke wijze uitspreekt met in het geval van bovenstaande een overdreven bezorgde en geschokte toon. Ze snapt dan dat je een grapje maakt maar haar tegelijk een beetje voor gek zet. Zo kan je heel veel manieren bedenken om haar uit te dagen en een beetje uit de tent te lokken. Het verschilt qua type wat voor benadering het beste werkt, maar jij kent haar dus daar kom je wel uit.

Afspreken mag nooit op msn en ook niet via sms. Een complete loserbenadering waar leuke meisjes doorgaans niet warm voor lopen. Indrukwekkender is het om krachtig en zelfverzekerd uit de hoek te komen door haar in real life mee uit te vragen. Dat kan je namelijk haar reactie zien,haar lichaamstaal bekijken, en daarmee veel te weten komen over wat ze van je vind.

Volg dit advies alsjeblieft op... het zal je helpen en is het enige
nuttige advies van deze hele topic.

Wat je ook kunt doen om je comfortabel te voelen bij mooie meiden is
het uitvoeren van een "sarge". Dat betekent dat je op één avond met
zoveel mogelijk vrouwen gaat praten.

greets,
the flirtmaster =]

Laatst gewijzigd op 16-02-2007 om 14:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten