Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik post de enquete overwegend op fora voor meisjes/vrouwen, vandaar dat ik de nadruk op vrouwen heb gelegd. Bij deze mijn excuus voor de mannen. Het is wel zo dat overwegend vrouwen kiezen voor cosmetische chirurgie. Naar schatting is 90% van de mensen die kiezen voor cosmetische chirurgie vrouw. Als je niet wil antwoorden, dan begrijp ik dat. Ik had echter gehoopt dat een paar forumbezoekers wel hun mening zouden willen geven. Maar nogmaals, voel je nergens toe verplicht. Vriendelijke groeten, Marjolein |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
1. Hoe oud ben je?
22 2. Kijk je vaak naar programma’s over cosmetische chirurgie? Hoe vaak (per week)? nope 3. Vind je het leuk om naar te kijken? Waarom wel / niet? als ik er langs zap, ja 4. Hebben de vrouwen in die programma’s echt hulp nodig? nope 5. Lijkt zo’n operatie op tv gemakkelijk? nee, mensen die 6 weken rondlopen met 2 blauwe ogen en een plastic geval op hun neus daarna... 6. Vind je de vrouwen/meisjes mooier geworden? vaak wel, maar niet zozeer door de chirurgie 7. Wat vind je van het MTV-programma ‘I want a famous face’? waanzin 8. Gaan die meisjes (+ een enkele jongen) te ver? Waar ligt de grens? imho wel, de grens ligt voor mij wat er algemeen noodzakelijk wordt bevonden en wat dus ook in je zorgverzekering terugkomt (denk aan flaporen corrigeren) 9. Ga je ook nadenken over cosmetische chirurgie bij jezelf door die tv-programma’s? nope 10. Zou je wat laten veranderen? Waarom wel / niet? Zo ja, wat zou je anders willen? nee, ik ben niet miss perfect maar niet ontevreden genoeg om er iets aan te veranderen. 11. Wat weet je van de risico’s? ik lees de krant. 12. Denk je dat cosmetische chirurgie gelukkiger maakt? Of komt daar meer bij kijken? Wat dan? nee, mensen die persé hun hoofd willen verbouwen kunnen beter een cursusje zelfvertrouwen nemen. 13. Ken je meisjes in je omgeving (school / studie, werk, sport, vriendenkring) die cosmetische chirurgie cadeau hebben gekregen? Zo ja, wat kregen ze van wie? Wat vind je daar van? ken ik niet, en lijkt me niks. zo van: ik vind je tieten niet groot genoeg, dus je krijgt van mij een borstvergroting! 14. In welke gevallen kan je het begrijpen dat meisjes cosmetische chirurgie toepassen? Wanneer niet? als je écht, maar dan ook écht onooglijk bent. Als iedereen van je schrikt als je binnenkomt, ruiten barsten waar jij loopt, enz. enz.
|
1. Hoe oud ben je?
17 2. Kijk je vaak naar programma’s over cosmetische chirurgie? Hoe vaak (per week)? Nee niet vaak, zo rond de 0,5 keer per week. 3. Vind je het leuk om naar te kijken? Waarom wel / niet? Ik vind het wel leuk om te zien ja. Ik vind het leuk om te zien hoe de mensen die het ondergaan weer helemaal blij kunnen worden. 4. Hebben de vrouwen in die programma’s echt hulp nodig? Daar kan ik toch geen antwoord op geven. 5. Lijkt zo’n operatie op tv gemakkelijk? Nee. 6. Vind je de vrouwen/meisjes mooier geworden? Sommige wel, sommige niet. 7. Wat vind je van het MTV-programma ‘I want a famous face’? Ik heb het nog nooit gekeken, dus daar heb ik geen mening over. Maarja kijkcijfer he. 8. Gaan die meisjes (+ een enkele jongen) te ver? Waar ligt de grens? Misschien. Ik vind het wel te ver gaan als je je laat verbouwen om op een beroemd iemand te lijken. Blijf toch lekker jezelf. 9. Ga je ook nadenken over cosmetische chirurgie bij jezelf door die tv-programma’s? Soms. Later misschien. 10. Zou je wat laten veranderen? Waarom wel / niet? Zo ja, wat zou je anders willen? Als ik al iets zou laten veranderen, zouden het mijn billen zijn. Maar ik ben nog in de groei etc. Dus ik kan het nu ook zelf aanpakken. 11. Wat weet je van de risico’s? Er zijn zat risico's op te noemen. Infecties, hangtieten, achtergebleven gaasjes etc. 12. Denk je dat cosmetische chirurgie gelukkiger maakt? Of komt daar meer bij kijken? Wat dan? Het kan je helpen om je wat gelukkiger te voelen ja, maar er komt zeker meer bij kijken. Je hebt ook nog zoiets als een binnenkant. 13. Ken je meisjes in je omgeving (school / studie, werk, sport, vriendenkring) die cosmetische chirurgie cadeau hebben gekregen? Zo ja, wat kregen ze van wie? Wat vind je daar van? Nee. 14. In welke gevallen kan je het begrijpen dat meisjes cosmetische chirurgie toepassen? Wanneer niet? Wanneer het medisch gezien nodig is, kan ik het begrijpen. Wanneer ze het doen om op een beroemd iemand te lijken, kan ik het niet begrijpen.
|
1. Hoe oud ben je?
21 2. Kijk je vaak naar programma’s over cosmetische chirurgie? Hoe vaak (per week)? Zelden 3. Vind je het leuk om naar te kijken? Waarom wel / niet? Nee, want ik heb er nu wel genoeg programma's over gezien 4. Hebben de vrouwen in die programma’s echt hulp nodig? Nee, voornamelijk psychische hulp. 5. Lijkt zo’n operatie op tv gemakkelijk? Ja 6. Vind je de vrouwen/meisjes mooier geworden? Nee, ze lijken allemaal op elkaar 7. Wat vind je van het MTV-programma ‘I want a famous face’? Ik vind dat ze er mensen mee aanzetten om plastische chirurgie te ondergaan. Niet dat ze dat bedoelen. Maar op tv lijkt zo'n operatie niets voor te stellen (al is dat bij mtv al wat minder). 8. Gaan die meisjes (+ een enkele jongen) te ver? Waar ligt de grens? Ja. Ik ben sowieso geen voorstander van plastische chirurgie. Ik denk dat schoonheid/ lelijkheid tussen je oren zit. 9. Ga je ook nadenken over cosmetische chirurgie bij jezelf door die tv-programma’s? 10. Zou je wat laten veranderen? Waarom wel / niet? Zo ja, wat zou je anders willen? Nee. 11. Wat weet je van de risico’s? Ontstekingen, je lichaam die inplantaten afstoot etc. 12. Denk je dat cosmetische chirurgie gelukkiger maakt? Of komt daar meer bij kijken? Wat dan? Nee. Ik denk dat je beter aan je zelfvertrouwen kunt werken, dan aan je uiterlijk. 13. Ken je meisjes in je omgeving (school / studie, werk, sport, vriendenkring) die cosmetische chirurgie cadeau hebben gekregen? Zo ja, wat kregen ze van wie? Wat vind je daar van? Nee. 14. In welke gevallen kan je het begrijpen dat meisjes cosmetische chirurgie toepassen? Wanneer niet? Bij brandwonden of "verminking" door een ongeluk of om gezondheidsredenen, dan wel.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Enquête: Hoe denk je over tv-programma’s over cosmetische chirurgie, zoals ‘Extreme Makeover’?
1. Hoe oud ben je? 18 2. Kijk je vaak naar programma’s over cosmetische chirurgie? Hoe vaak (per week)? 2 x in de maand 3. Vind je het leuk om naar te kijken? Waarom wel / niet? niet leuk, wel interessant 4. Hebben de vrouwen in die programma’s echt hulp nodig? op uiterlijk gebied meestal niet, tenzij er misschien sprake is van een duidelijke misvorming. De meeste vrouwen daar kunnen een beetje make-up op doen, en als afvallen echt niet lukt, zich gewoon beter kleden. Op psychisch gebied hebben de meeste wel hulp nodig. En er zijn een aantal aandacht-trekkers bij. 5. Lijkt zo’n operatie op tv gemakkelijk? niet echt nee. 6. Vind je de vrouwen/meisjes mooier geworden? Meestal wel, maar dat komt denk ik eerder door de make-up en hun uitstraling. 7. Wat vind je van het MTV-programma ‘I want a famous face’? belachelijk. 8. Gaan die meisjes (+ een enkele jongen) te ver? Waar ligt de grens? Ja, volgens mij ligt de grens bij in iemand die al mooi is, en bijna geen ernstige schoonheidsfouten heeft te gaan snijden. En zeker als deze persoon alleen maar op hun idool willen lijken, waar ze later waarschijnlijk heel veel spijt van gaan krijgen. 9. Ga je ook nadenken over cosmetische chirurgie bij jezelf door die tv-programma’s? absoluut niet. 10. Zou je wat laten veranderen? Waarom wel / niet? Zo ja, wat zou je anders willen? nee, ik zou nooit iets laten doen, tenzij ik natuurlijk erg verminkt ben. Hetgene wat ik wil veranderen kan ook zonder operatie. 11. Wat weet je van de risico’s? Hangt van de operatie af. sommige zijn ernstiger dan de andere. Maar bij elke operatie is er een behoorlijk risico op infectie. Maar er is wel een kans dat je bij een kwakzalver terecht komt, en je kan verminken. 12. Denk je dat cosmetische chirurgie gelukkiger maakt? Of komt daar meer bij kijken? Wat dan? in eerste instantie maakt het mensen misschien gelukkiger, maar ik denk dat dit soort mensen nooit echt tevreden kunnen zijn. Daarom denk ik dat therapie o.i.d. misschien een beter idee is. 13. Ken je meisjes in je omgeving (school / studie, werk, sport, vriendenkring) die cosmetische chirurgie cadeau hebben gekregen? Zo ja, wat kregen ze van wie? Wat vind je daar van? nee. 14. In welke gevallen kan je het begrijpen dat meisjes cosmetische chirurgie toepassen? Wanneer niet? zoals ik al zei, als iemand ernstig is verminkt door een ongeluk o.i.d. Niet als iemand een 'normaal' uiterlijk heeft en alleen maar een beetje slanker wil zijn of een kleinere neus. Helemaal niet als deze persoon gewoon niets aan uiterlijke verzorging doet en er daardoor gewoon slonzig uitziet.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Turk Saaibruary vindt maar twee bands goed #1851 Verwijderd | 500 | 12-07-2013 23:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Poll] Enquete Verwijderd | 46 | 13-09-2003 10:07 |