Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2007, 15:56
Boogie
Boogie is offline
Het wielerseizoen is weer begonnen. Dit jaar hopelijk een seizoen dat eens niet wordt overheerst door dopingverhalen. Deze hoop lijkt ijdel, na de recente bekentenis van Johan Museeuw en de beschuldigingen aan Quick Stepmanager Lefevre en -ploegarts Van Mol. Desondanks wordt er ook gefietst.

En het was uitgerekend Quick Step dat in de Ronde van Qatar de openingsploegentijdrit won. Steven de Jongh kwam als eerste over de streep en is daarmee leider in het klassement.
Oud 28-01-2007, 16:00
Escapism
Escapism is offline
ik weet dat het eigenlijk niet hoort in dit topic, maar het wereldkampioenschap veldrijden vanmiddag was damn enerverend.
Oud 28-01-2007, 17:08
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Escapism schreef op 28-01-2007 @ 17:00 :
ik weet dat het eigenlijk niet hoort in dit topic, maar het wereldkampioenschap veldrijden vanmiddag was damn enerverend.
liever niet
Oud 29-01-2007, 10:32
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ondanks de dopingverhalen ga ik het wielrennen ook dit jaar volgen.

Ik kijk vooral uit naar de volgende klassiekers:

Ronde van Vlaanderen
Parijs-Roubaix
Luik-Bastenaken-Luik
en de Amstel Gold Race

Ik hoop dat Boogerd weer kan meedoen om de winst in LBL en de AGR. Maar ik denk dat hij dit jaar wat minder is. Hij doet geloof ik ook mee aan de Ronde van Vlaanderen. Daar geef ik hem minder kans.

En ik hoop dat Leon van Bon wat meer geluk heeft dan de voorgaande jaren, ik denk dat hij vooral in Parijs-Roubaix de Nederlandse eer moet verdedigen.
Oud 29-01-2007, 14:58
Sandersss
Sandersss is offline
Heb er al weer zin in. Misschien dat ik zelf een klassieker meepak om zelf te fietsen. Hopelijk zien we wat meer Nederlanders winnen dit jaar.

Ben trouwens benieuwd hoeBasso het gaat doen bij Discovery Channel!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 22:44
Boogie
Boogie is offline
Ja laten we hopen dat de talenten zich wat verder hebben ontwikkeld. De Dekkers, Posthuma's, Weenings etc.
Oud 31-01-2007, 01:32
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
die clown van een brown laat in qatar al van zich spreken door zijn sprintgedrag
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 07:31
Boogie
Boogie is offline
Omfg, de Vuelta 2009 start in Assen!!
Oud 31-01-2007, 09:05
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Boogie schreef op 31-01-2007 @ 08:31 :
Omfg, de Vuelta 2009 start in Assen!!
Kijk, dat is natuurlijk altijd leuk! De proloog op het TT circuit

The finish of stage 2 of the Tour of Qatar was a horrifying picture; Graeme Brown swerved in the sprint finish, taking out Predictor-Lotto's Tom Steels who sprawled full-length on the Doha street in the middle of the whole onrushing peloton. Miraculously all riders were all able to avoid him, but the damage was already done. He was able to get back on his bike and ride to the team bus, with unbelievable quantities of blood streaming down his face.

The Belgian emerged later from the Doha hospital to report a broken collarbone, six stitches in his head and any amount of skin scraped off. At that time, he didn't blame Brown for what happened. "That's the way it is in the sprint, these things happen," he was quoted as saying.

But by the time he got back to the team hotel, things had changed. All of the teams are staying at the same hotel and eating together in the same restaurant. According to Robert Förster of Gerolsteiner, Steels went up to Brown, showed him his broken collarbone and spoke his mind, calling the Australian, among other things "a Kamikaze." According to Sportwereld.be, Steels yelled at him, "You f**king idiot! It's always the same with you!"

"Brown didn't react," Förster wrote on his website, robert-foerster.de. "Steels was shouting as loud as he could, 'Go home!' At the same time another rider stood up, clapped and yelled, too, 'Go home!' Then the room went crazy, everybody stood up and yelled 'Go home!'"

BRON

Hier moest ik toch even om lachen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 10:01
Escapism
Escapism is offline
ahw ik vind dat wel zielig voor die brown.
(maargoed, ik heb niet gezien wat er precies gebeurt is).
Oud 31-01-2007, 10:09
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Zielig voor Brown zeker, als deze bron juist is vind ik wielrennen op sportief niveau ook al in een dal raken...
Vergeet niet dat McEwen ook zo is begonnen en kijk waar hij nu staat.. ik hoop dat Rabo Brown niet laat gaan en dat hij gewoon blijft doen waar hij goed in is!
Sprinten is nou eenmaal gevaarlijk
Oud 08-02-2007, 19:50
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 31-01-2007 @ 11:09 :
Zielig voor Brown zeker, als deze bron juist is vind ik wielrennen op sportief niveau ook al in een dal raken...
Vergeet niet dat McEwen ook zo is begonnen en kijk waar hij nu staat.. ik hoop dat Rabo Brown niet laat gaan en dat hij gewoon blijft doen waar hij goed in is!
Sprinten is nou eenmaal gevaarlijk
idd kwestie van ervaring als je er echt goed in wil worden

oftopic: was zaterag 14e in emmen
van de 15 binnen de zelfde ronde...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 20:20
Nee_nee
Nee_nee is offline
Ik denk dat dit jaar de wielersport allen maar verder in verval raakt
vandaag was nog op het nieuws dat Landis niet mee mocht doen aan de tour, terwijl de dopingtests niet kloppen.

En het is nog niet eens zeker of Parijs-Nice wel doorgaat omdat de tour en de UCI (protour) weer eens ruzie hebben

denk er wel eens over om van een 1 of andere gekke miljonair geld te krijgen en een nieuwe wielerbond op te richten
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:30
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 08-02-2007 @ 21:20 :
Ik denk dat dit jaar de wielersport allen maar verder in verval raakt
vandaag was nog op het nieuws dat Landis niet mee mocht doen aan de tour, terwijl de dopingtests niet kloppen.

En het is nog niet eens zeker of Parijs-Nice wel doorgaat omdat de tour en de UCI (protour) weer eens ruzie hebben

denk er wel eens over om van een 1 of andere gekke miljonair geld te krijgen en een nieuwe wielerbond op te richten
Scheringa vragen
Oud 09-02-2007, 12:00
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 08-02-2007 @ 21:20 :

tis best moeilijk om mee te doen aan de tour zonder ploeg...
Oud 10-02-2007, 15:02
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-02-2007 @ 13:00 :
tis best moeilijk om mee te doen aan de tour zonder ploeg...
doh... maar ook al vind ie'n ploeg, dan mag die dus nog niet
Terwijl het enige wat ze vonden een te hoog testosteron gehalte was, waar je niet beter van gaat fietsen, en dus met een fout uitgevoerde dopingtest.

Ik las laatst trouwens ook een stuk over franse artsen die expres met dopingtesten knoeien om de vijanden van hun idolen te naaien... maar das weer zo'n complot theorie...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 16:52
Boogie
Boogie is offline
Thomas Dekker heeft een etappe van de Ronde van Mallorca gewonnen.
Oud 14-02-2007, 10:46
Nee_nee
Nee_nee is offline
Die kan het gaan maken hé dit jaar
lol ik ga volgend jaar naar wielerschool sochtes les smiddags fietsen 'k dacht dat je dat alleen bij voetballen had
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 13:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
UNIBET MAG NIET NAAR GIRO OF SANREMO

Het lijstje van koersen waar Unibet.com niet welkom is, wordt steeds langer. De Zweeds-Belgische formatie mag ook niet in de Giro of in Milaan-Sanremo rijden.

"Unibet is niet welkom wegens sportieve en economische overwegingen. Dit is geen haatcampagne", meldt Giro-organisator RCS in Het Laatste Nieuws. Vier andere ProTour-ploegen hebben hun deelname aan de Giro nog niet bevestigd.

Naast Milaan-Sanremo en de Giro grijpt Unibet ook naast Tirreno-Adriatico. De ProTour-ploeg maakt ook geen kans op een wildcard. Daarvoor komen vooral Italiaanse ploegen in aanmerking.

Bij Unibet keken ze niet op van het nieuws dat uit Italië kwam. "We zijn de dupe van het gevecht tussen de organisatoren van de grote rondes en de UCI."

Maar het team wordt de situatie toch stilaan beu. "Als we stelselmatig geweigerd worden voor de "grote koersen", kan dit het einde betekenen voor onze ploeg", zegt manager Koen Terryn.

"Wie is immers nog zo gek om te investeren in een team dat enkel rond de kerktoren mag rijden? We trokken renners aan voor de grote rondes. Kostelijke vogels. Maar wat brengt dat op als we die rondes niet mogen rijden?"

De toestand maakt Unibet wel een beetje radeloos. "We gaan procederen, maar bij wie? Bij de UCI? Dat is juist de enige instantie die ons nog helpt."

"Ik hoop toch dat de UCI zo snel mogelijk met een oplossing komt. Zo kan het niet blijven duren", zegt Terryn. "Ik noem dit een regelrechte schande. We waren euforisch toen we eindelijk het ProTour-statuut kregen. We zouden nu immers alle koersen mogen rijden."

"Maar wat blijkt? We mogen nog minder wedstrijden rijden dan voorheen. Dit is een grote en dure klucht waar niemand baat bij heeft. Zeker wij niet."
Volgens mij is dit het begin van het einde van de Pro-Tour...
Oud 16-02-2007, 07:10
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Zelfs Rabo is slechts onder voorbehoud toegelaten.. wat een vage zooi zeg

-----------------------------

Rabobank vertrouwt op brief UCI

HOLTEN - Volgens teambaas Theo de Rooij vertrekt de Rabobankploeg gewoon in Tirreno-Adriatico, Milaan-Sanremo en de Ronde van Italië. De Nederlandse wielerploeg moet volgens de organisatoren deelname nog bevestigen, De Rooij beschouwt een brief van de internationale wielrenunie UCI aan de RCS als bewijs van deelname.

Theo de Rooij
Foto: ANP
„De UCI heeft de organisatoren van de drie grote ronden (RCS, ASO en Unipublic) per brief laten weten dat alle ProTourploegen in hun wedstrijden zullen rijden. Ik neem niet aan dat wij onze komst nu nog eens moeten bevestigen”, zei De Rooij dinsdag in een reactie op een melding vanuit Italië dat zijn ploeg slechts onder voorbehoud is toegelaten, net als het Duitse Gerolsteiner en het Spaanse Caisse d'Epargne.

Behalve achttien ProTourploegen, waarvan dus drie met een restrictie, heeft organisator RCS acht teams aangewezen waarvan er vrijdag vier een wildcard zullen krijgen. Tot die ploegen behoort Astana, maar Unibet.com valt opnieuw buiten de boot. De twee ploegen zijn nieuw in de ProTour, maar Unibet lijkt opnieuw het kind van de rekening in de strijd tussen de UCI en de grote ronden. De ploeg werd eerder al niet uitgenodigd voor Parijs-Nice, de opening van het ProTourseizoen. Vooralsnog hebben de ploegen geen acties aangekondigd. „Wij hebben de UCI gevraagd de reglementen te hanteren maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit afloopt”, aldus De Rooij.
Oud 17-02-2007, 07:34
Nee_nee
Nee_nee is offline
de hele wieleresport word gewoon naar de kloten geholpen door die eigenwijze klotelijeres die allemaal alleen maar aan hun eigen belang denken
Ze kijken nooit eens naar de belangen van de sport en de wielrenners, ik word hiere dus echt zo strontziek van hé
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten