Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2007, 15:50
Verwijderd
De meeste mensen kennen het wel, na een flinke inspanning bij de gymles lijkt het of je vlak daarna op wolken loopt. Of wanneer er een dreiging is dat je hart sneller begint te kloppen en je jezelf sterker voelt worden.

Als ik muziek aan heb staan of in beweging ben kan ik eigenlijk op elk gewenst moment (op commando dus) deze stoffen laten vrijkomen. Maar ook zonder deze hulpmiddelen lukt het mij (zij het dat het meer tijd kost) het effect te krijgen zoals ik hierboven heb beschreven.

Wat ik mij afvroeg is of meerdere mensen louter door middel van gedachtes, zonder fysieke inspanning of zintuigelijke waarnemingen, deze stoffen kunnen laten vrijkomen. Kunnen jullie dit ook? En zo ja, hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 16:10
T_ID
T_ID is offline
Ja, dat gaat gewoon over emoties en waar je aan denkt, daar reageer je al op. Denk erg hard dat je alert bent, en dat is zo, denk heel hard dat je gevolgt wordt en je zult vanzelf paranoide worden, etc etc.

Endorfine uiteraard niet, daar komt meer bij kijken. Dat zou een rare vertoning worden als mensen dat op commando konden.
Reageren

Regels voor berichten