Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 21:17
Soulwing
Soulwing is offline
Hoii,,

ik zit erover te denken om in september een half jaar naar Australië te vertrekken. Gewoon lekker weg en van de laid-back houding genieten..
Maar ik hoor steeds vaker dat Australië echt n tegenvaller is?? Dus ik ben ff benieuwd naar jullie mening..

Ik ga er voornamelijk heen om te surfen, en ik weet wel dat er ook beter surfspots op de wereld zijn, maar Australië heeft me altijd al getrokken op de één of andere manier..

Dus : de ins- en outs van Australië !! (ook op surfgebied??) Spui ze hier:
Oud 24-01-2007, 22:06
BoerBertus
BoerBertus is offline
Gewoon gaan! Ben 8 maanden geweest en heb de tijd van m'n leven gehad. D'r zijn niet echt ins en outs... behalve een goeie tijd hebben (maar dat is daar niet moeilijk).
Oud 25-01-2007, 17:33
Soulwing
Soulwing is offline
heb je mss dan nog goedkope tips.. goedkoop ticket.. wat kan ik het beste met mn overnachtingen doen?
Oud 25-01-2007, 18:12
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=759330
Oud 28-01-2007, 10:31
Breg
Breg is offline
ga naar de Westkust. Goede plekken om te surfen die over het algemeen een stuk minder druk zijn dan de Oostkust. Sommige van de beste surfspots zijn zo overbevolkt dat het niet leuk meer is. Maakt ook niet uit hoe laat je er bent. Bij zonsopkomst zijn er 100 mensen, bij zonsondergang nog steeds.

Ik neem aan dat je zelf de bekende surfplekken ook wel weet. Maak vooral niet de fout naar Surfer's Paradise te gaan, want het is er niet geweldig op surfgebied. Ga liever enkele tientallen kilometers zuidelijker naar Snapper Rocks, D-bah of Burleigh Heads, drukke plaatsen, en er zijn wat vaste bezoekers die het niet zo hebben op nieuwkomers, maar de golven zijn er goed en er is een grote kans dat je er tussen Australische topsurfers surft.

Verder zijn er aan de oostkust van NSW natuurlijk de bekende plekken als Byron Bay en de stranden van Sydney, maar ook daartussen in zijn een aantal plaatsen waar het redelijk goed surfen is. Niet geweldig, maar het is er dan ook minder druk. Noord Queensland is niks omdat daar het Great Barrier Reef alle golven tegenhoudt.

In het zuiden van het land is Bells Beach wereld beroemd om de surfwedstrijd die er elk jaar rond Pasen (ik dacht dat het Pasen was) gehouden wordt.

En in het Westen is er dan nog Margaret River en Yalingup. Yalingup kan ik aanraden, nog niet zo druk. Als je er voor het eerst heen gaat kan ik aanraden (zoals bij de meeste plaatsen) om met een local te gaan omdat de stromingen er soms erg verradelijk zijn. Als je van plan bent in hostels te blijven kan ik het YHA in Dunsborough (vlakbij Yalingup) aanraden, meteen aan het strand (hoewel je er nauwelijks kunt surfen) en de manager houdt er ook van om te gaan surfen en is altijd bereid je mee te nemen om op zoek te gaan naar de beste plekken in de regio.

Laat het maar weten als je meer info wilt.
Oud 28-01-2007, 10:33
Breg
Breg is offline
Ohja als je in Australie een tweedehands surfboard wil kopen kan ik je aanraden op noticeboards rond te kijken. Veel backpackers (in de grote steden) doen hun board weg als ze naar huis vertrekken, maar ook in Queensland in het gebied waar het Great Barrier Reef begint zijn veel goedkope tweedehands surfboards te koop, omdat de reizigers die verder gaan naar het noorden er daar toch niks aan hebben.
Oud 29-01-2007, 15:53
Soulwing
Soulwing is offline
woaa thnx breg! ik heb er echt wel wat aan!! ik denk nog goed na over evt. meer vragen haha
Oud 29-01-2007, 23:31
Femic
Femic is offline
En mensen die zeggen dat Australië tegenvallen, weten niet waar ze over praten. Gewoon gaan dus!
Oud 30-01-2007, 00:32
bamiPoep
bamiPoep is offline
australie is een achterlijk land. wtf moet je daar. ga surfen in een fatsoenlijk land (us, california)
Oud 30-01-2007, 15:45
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 30-01-2007 @ 01:32 :
australie is een achterlijk land. wtf moet je daar. ga surfen in een fatsoenlijk land (us, california)
maarja, jij bent dan ook bamipoep
Oud 03-02-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 30-01-2007 @ 01:32 :
haha. prutser.
Oud 18-02-2007, 11:07
Kadaver
Kadaver is offline
Het land zal wel niet tegenvallen, maar ik kan mij voorstellen dat je niet altijd gelukkig wordt van al die feestende Hollanders die je massaal tegenkomt op de lonely planet bestemmingen...
Oud 18-02-2007, 15:27
Breg
Breg is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 18-02-2007 @ 12:07 :
Het land zal wel niet tegenvallen, maar ik kan mij voorstellen dat je niet altijd gelukkig wordt van al die feestende Hollanders die je massaal tegenkomt op de lonely planet bestemmingen...
Ik ben in 6 weken Nieuw-Zeeland veel meer Nederlanders tegengekomen dan in een jaar Australie. Denk dat ik er in een jaar tijd misschien zo'n 20 Nederlanders ben tegengekomen, en heb toch gewoon de Oostkust e.d. gedaan.

Regels voor berichten