Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2007, 12:25
Verwijderd
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kan via google ook geen fatsoenlijk antwoord vinden op mn vraag.

Wanneer je kramp krijgt in je kuiten (bijvoorbeeld tijdens het zwemmen) en je zou deze kramp negeren, kan dit kwaad? Of is het echt nodig om bij een kramp direct iets te doen om de kramp te stoppen?

Ik had hierover laatst een discussie met iemand, maar we werden en beiden niet wijzer uit.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 12:36
Verwijderd
Volgens mij kun je uberhaupt niets doen om kramp te laten stoppen, maar dat is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 12:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is het niet heel erg ofzo, alleen heel erg pijnlijk voor jezelf. Van de week had ik kramp in m'n voet toen ik op de fiets zat met heel veel boodschappen en ja, dan moet ik toch ook wachten tot ik thuis ben voor ik er wat mee kan.

Het enige wat bij mij helpt is de andere kant op buigen (en dat gaat niet met alle spieren, in je voet bijvoorbeeld niet), masseren werkt ook wel.
Oud 17-02-2007, 14:02
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou gewoon even rust houden, al is het maar tien seconden, meestal trekt het redelijk snel weg. Doorzwemmen met hevige kramp zal volgens mij niet echt goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 14:26
Ndimension
Ndimension is offline
Je zou je kuitspier kunnen scheuren. Niet negeren, maar rust nemen en rustig oprekken.
Oud 17-02-2007, 17:22
*Sbien
*Sbien is offline
als ik een echte dikke vette kramp in mn kuit heb kan ik haast niet meer ademhalen hoor, dan moet ik écht ff de andere kant opbuigen idd.

pff zoveel pijn doet dat, krijg t al benauwd als ik eraan denk
Oud 17-02-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 17-02-2007 @ 15:26 :
Je zou je kuitspier kunnen scheuren. Niet negeren, maar rust nemen en rustig oprekken.
ok dit wilde ik weten

met kramp stop ik ook altijd en zorg dat de kramp verdwijnt, maar had hierover een discussie met iemand, vandaar mijn vraag
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 08:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-02-2007 @ 13:43 :
Het enige wat bij mij helpt is de andere kant op buigen (en dat gaat niet met alle spieren, in je voet bijvoorbeeld niet), masseren werkt ook wel.
Jawel, op je tenen gaan staan of met je hand je tenen naar je neus trekken

Ik heb jaren ballet gedaan en daar had ik regelmatig kramp in mijn voet of kuit. Je kunt het negeren maar dan heb je de volgende dag vaak echt dikke spierpijn

Even losschudden of stretchen is dus wel lekker
Oud 19-02-2007, 15:56
Leendertlol
Leendertlol is offline
ik had zelf in het begin van het seisoen ong. drie uurtjes na de voetbal wedstrijd hevige kuitkramp, dan viel ik egt om van de pijn

nu loop ik na de wedstrijd nog een rondje om het veld en nergens last van

mischien een warming up doen voor het zwemmen,,,
Oud 19-02-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 19-02-2007 @ 16:56 :

mischien een warming up doen voor het zwemmen,,,
het gaat me er niet om hoe ik het kan voorkomen dat weet ik namelijk wel en hoe ik het weer weg kan krijgen ook. Ik wilde alleen weten wat de gevolgen kunnen zijn als je het compleet zou negeren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten