Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2007, 19:01
Volk
Volk is offline
Vriendinnetje van mij wil een tatoeage, maar aangezien ze 7 is mag dat niet van haar moeder. Als oplossing voor het probleem bedacht haar vader dat ze met de CD marker tekeningen op zichzelf mag maken. Maar dit is volgens de moeder giftig voor de huid. Is dit waar? Ik kan me voorstellen dat er allemaal chemische zooi in zo'n stift zit maar is dit ook echt giftig? Of kan het meisje gewoon zichzelf onder gaan tekenen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:04
Ceespop
Ceespop is offline
merkt ze vanzelf. en welke vader laat zijn kind van 7 dat soort dingen doen? móét zelf ook een idioot zijn.
Oud 01-02-2007, 19:11
Volk
Volk is offline
Als het niet schadelijk is zie ik het probleem niet in eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 19:16
MTpower
MTpower is offline
Henna
Oud 01-02-2007, 19:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Er zijn/waren ook van die speciale tattoo-stiften, die er ongeveer net zo uitzien als de bekende watervaste stiften. Ik heb ze een aantal jaar geleden (6 jaar geleden?) in ieder geval bij een boekhandel gekocht, voor een vriendin. (deze).
Of cd-marker giftig is, weet ik niet.

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 21:01
Miracle
Miracle is offline
Vroeger vertelden ze mij altijd dat je een bloedvergiftiging kon krijgen als inkt in je bloed komt. Dus stel dat je een wondje krijgt op de plek waar ze heeft getekend...

Het fijne weet ik er niet van, ik zou het gewoon niet doen, maar ik heb dan ook een extreem gevoelige huid.
Oud 01-02-2007, 21:02
Hakuna
Hakuna is offline
Als ze met 7 al een tatoeage wilt, wat zil ze dan wel niet op haar 17e ??

On topic, een CD marker is nog altijd veiliger dan een echte tatoeage, zeker als blijkt dat je de dag erna toch liever van je tatoeage afwilt (terpetine doet dan wonderen)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 22:53
Verwijderd
en anders gewoon eyeliner ofzo... gaat er ook weer makkelijker af... tekende mezelf ook altijd onder, nooit iets van gehad
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 23:02
Verwijderd
Die ouders moeten gewoon uitleggen dat ze nog in de groei is en dat een tatoeage lelijk wordt als de huid uitrekt/groeit/whatever. En dat het daarom is dat ze pas op 'r achttiende een tatoeage mag.

Ter illustratie nog een tekening maken op een halfopgeblazen ballon en die dan verder uitblazen, kan ze zien dat het helemaal vervormd en lelijk wordt. Wel even eerst thuis uitproberen wat je er het beste op kan tekenen. (Wellicht kun je datgene tekenen wat zij wil hebben, komt het nog overtuigender over.)

Ik denk dat jij dat het beste kunt doen en vertellen in plaats van de ouders, want dan neemt ze het waarschijnlijk sneller aan. Heb je ook geen stift incl kankerverwekkende stoffen meer nodig, blijft ze gewoon netjes wachten tot ze achttien is.

In elk geval werkte dit bij een mij bekend negenjarig meisje dat een tatoeage wilde. En later wilde ze een neuspiercing en deed ik zo'n zelfde iets alleen dan met een gaatje in een gescheurd stuk ballon, mocht ze die zelf uit elkaar trekken. Nja, ballon scheuren, meisje bang, ouders blij. Maar nu blijft ze dus tenminste braaf wachten omdat ze snapt dat het niet slim is om van die dingen te doen als je in de groei bent.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 23:14
bamiPoep
bamiPoep is offline
zoek vrienden van je eigen leeftijd
Oud 02-02-2007, 06:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 01-02-2007 @ 20:51 :
Er zijn/waren ook van die speciale tattoo-stiften, die er ongeveer net zo uitzien als de bekende watervaste stiften. Ik heb ze een aantal jaar geleden (6 jaar geleden?) in ieder geval bij een boekhandel gekocht, voor een vriendin. (deze).
Of cd-marker giftig is, weet ik niet.
Dit

En CD-markers net zoals inkt, dat komt in je lymfeklieren terecht en hoopt zich op in de lymfeknopen dacht ik Maar dat is hetzelfde met tatoeage inkt.
Oud 02-02-2007, 09:43
Stefanie
Stefanie is offline
Als dat kindje constant zeurt over een tatoeage, snap ik best dat die vader zo reageert. Misschien kun je zeggen dat een tatoeage slecht is voor je en dat je er ziek van kunt worden als je groot bent. Vaak schrift zoiets wel af.

Ik zou het liever niet met watervaste-stift doen, staat ook gek als buren/vrienden/leerkrachten dat zien.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 11:45
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Klinkt als een broodje-aap verhaal als je het mij vraagt.
Oud 02-02-2007, 20:54
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 10:25
Poepkind
Poepkind is offline
gewoon zo'n tatoe die in kougompjes zit erop smeren
Oud 03-02-2007, 10:44
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-02-2007 @ 20:16 :
Henna
dat wilde ik ook net posten
Oud 06-02-2007, 15:52
mepsteen
mepsteen is offline
ik vind het nogal iritant, die moeders die denken dat alles giftig is xD
Oud 23-02-2007, 19:54
xMaartje
xMaartje is offline
Echt gezond is 't niet. De giftige stoffen in zo een CD-marker komen in je bloedbaan terecht, en dat is niet al te prettig.. Ze kan beter voor Henna dan kijken ergens.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:21
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 02-02-2007 @ 00:14 :
zoek vrienden van je eigen leeftijd
Oud 23-02-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 01-02-2007 @ 22:02 :
Als ze met 7 al een tatoeage wilt, wat zil ze dan wel niet op haar 17e ??

Dat wilde ik op m'n zevende ook, en dat is precies waarom kinderen van 7 nog niet worden gezien als volwassenen. Ze bedenken zich nog regelmatig en weten niet écht of ze iets willen. (Ik ben nu 21 en heb geen tatoeage ofzo, dus het is compleet goed gekomen wat dat betreft )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 14:22
vtxm
vtxm is offline
Giftig?, onzin, er is helemaal niets aan de hand hoor.
Alleen maar drukte.

Regels voor berichten