Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Gewoon terugzetten in hok en laten afkoelen lost het probleem niet op. Bijt volgende keer gewoon weer. En da's nou juist het gedrag wat we niet willen zien.
|
![]() |
Ik heb 7 damesratten en nog nooit het probleem gehad dat ze beten. Het komt wel voor dat ze kunnen bijten maar dat kan zijn doordat je ze uit een dierenwinkel haalt (is niet verstandig). In de dierenwinkel worden ze amper aangehaalt en gaan ze bijten uit angst. Het beste kun je als je aan ratten wilt beginnen ze bij een opvang halen of uit een rattery. Daar worden ze dagelijks vastgehouden en zeker handtam gemaakt en hoef je niet bang te zijn dat ze je zullen bijten.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat tips tegen bijtende honden:
De eerste stap is het hoofd koel houden en nooit proberen jezelf los te rukken. Dat lukt toch niet. In plaats van je los te rukken kan je jezelf het beste met je volle gewicht op de hond laten vallen, liefst zo, dat hij op een stoeprand of een andere oneffenheid terecht komt. Hopelijk breken we hem zo enkele ribben. Als de hond je arm stevig beet heeft, is het mogelijk om hem rond te slingeren. Je zou hem dan tegen een paal kunnen slaan in een poging de rug te breken. Ook kun je het beest door een ruit heen slingeren, liefst zo dat hij met zijn buik in het glas belandt. Hopelijk heb je er wat aan. |
![]() |
||
Citaat:
wtf ![]()
||
![]() |
Citaat:
Er zijn genoeg dierenwinkel ratten die echt wel goed verzorgd werden. Mijn ratjes die uit de dierenwinkel kwamen, waren al supertam toen ik ze kreeg en hebben mij nooit gebeten, terwijl ik echt alles met die ratjes kon doen. De ratjes die ik uit de opvang had, waren angstig, schuw en hebben weet ik t hoe vaak in m'n vingers gebeten voordat ik een beetje contact met ze had. En iemand die ik ken heeft ook d'r ratjs uit een rattery gehaald en die beten ook constant. Ik zou wel naar een rattery gaan voor een ratje, om iets meer kans te hebben op een gezonde rat. ![]() zeker bij ratten geldt gewoon dat je het heel rustig op moet bouwen. Je moet laten merken dat jij goed bent, dat jij lekkers hebt, etc. De meeste ratten bijten niet zomaar, die bijten omdat ze bang zijn. Iets ander kunnen ze niet doen om zichzelf te beschermen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
De wet over dier doden met tegenaanval Rerisen Phoenix | 68 | 18-10-2007 09:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Prinsjesdag WärteR | 138 | 23-10-2006 13:36 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 |