Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb me inmiddels aardig verdiept in het ontstaan van de aarde en de werking van alle processen op deze aarde, en een theorie als deze slaat werkelijk alles. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En uhh wat heeft Hitler hier nou weer mee te maken ![]() Verder vind ik het wel interessant dat je hier een topic over opent, alleen begrijp ik niet helemaal hoe ze nou in dat verhaal kunnen zeggen dat dat gedeelte vd oceaanbodem 70 miljoen jaar oud is, terwijl Lateralus er redelijk van overtuigd lijkt te zijn dat die bodem ook wel 2 miljard jaar oud kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Oceaankorst is 5 minuten tot ongeveer 180 miljoen jaar oud. De oudste oceaankost bevindt zich voor de kust van Japan. Continenten echter zijn veel ouder, doordat continentkorst een kleinere dichtheid heeft dan oceaankorst. Hierdoor kan het niet of nauwelijks subduceren, en blijft dus altijd aan het aardoppervlak i.t.t. oceaankorst. |
![]() |
||
Citaat:
ehh nou wat ik bedoelde: het is bekend dat er al subductie was miljarden jaren geleden. Die oceaankorst is dus inmiddels al lang verdwenen in de mantel van de aarde, en weer opgesmolten. Oceaankorst die zich op dit moment aan het aardoppervlak bevindt, is maximaal ongeveer 180 miljoen jaar oud. Alle oceaankorst die ouder is dan dat, is inmiddels al gesubduceerd. (sorry dat ik een beetje onduidelijk was.. ![]() Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 16:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dit was namelijk absoluut NIET HETZELFDE VOLK!!! als je ook maar iets van archeologie zou weten uit niet-gekleurde bronnen dan zou je dat beamen archeologen zijn niet kortzichtig, ze zijn wetenschappers en hebben bepaalde standaards waar theorien aan moeten voldoen. onder andere dat ze te onderzoeken en te falsifieren zijn, met dit soort theorien die bovennatuurlijke zaken erbij betrekken is de theorie meteen niet wetenschappelijk meer. bovennatuurlijk valt namelijk niet te onderzoeken en kan dus nooit een wetenschappelijke claim zijn. mensen die zich bezig houden met bovennatuurlijke zaken zijn per definitie geen wetenschappers, aangezien de definitie van wetenschap dat uitsluit |
![]() |
|
Ik zal mijn post uit het andere topic nog wat onderbouwen; het wordt wel wat ingewikkeld geleuter, maar ik zal proberen om het zo to-the-point mogelijk te houden.
Goed, er treedt "spreading" van oceanische platen op, daar gaat ook deze theorie vanuit. De nieuwe oceaankorst die wordt gevormd, bestaat uit een gesteente dat basalt heet. Hieruit bestaat de mantel van de aarde voor het overgrote deel uit. In basalt zitten naast de "normale" atomen ook zogenaamde sporen-elementen. (atomen die zeer weinig voorkomen; meestal maar enkele deeltjes per miljoen) Wanneer de oceaanplaat na lange tijd uiteindelijk subduceert, treedt er partieel (dus deels) smelten van de mantel en de oceaankorst, die dus beiden uit basalt bestaan, op. Dit gebeurt onder invloed van water. Bij dit smelten treedt het proces van fractionatie op. Dit houdt het volgende in: alle verschillende soorten (sporen)-elementen hebben een bepaalde voorkeur om ofwel in het gesmolten, ofwel in het nog vaste deel van het gesteente te zitten. (en aangezien de mantel dan partieel smelt, hebben ze dus de keuze waar ze gaan zitten) Laten we voor het gemak even zeggen dat de lichte delen van het gesteente de voorkeur hebben om in het gesmolten deel te zitten. Dit deel stijgt op vanuit de mantel, en voedt vulkanen die aan het aardoppervlak staan. (Indonesie is hier een goed voorbeeld van) Dan hou je dus in de mantel het "zware" deel van de basalt over. Wanneer dit na een tijd weer opnieuw bij een mid-oceanische rug een oceanische korst vormt, dan is het te bemonsteren. Als je het dan in een laboratorium analyseert, dan is dus te zien dat de "lichte" delen van de basalt al een keer eerder uit de basalt weg-gefractioneerd zijn. Kortom, je weet nu dus dat deze oceaankorst als het ware gerecycled is. Dus is er bewezen dat er subductie plaatsvindt, en dat bovengenoemde theorie wat dat betreft een flinke steek laat vallen. edit: paar kleine dingen veranderd Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 17:52. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat waarschijnlijker is is dat een of andere mafkees een paar weken terug bij National Geographic Earth Investigated. Daar zag hij dat de aarde zijn pool aan het omkeren is/zou zijn, dat daarom het magnetisch veld in sterkte afneemt, en vervolgens besloot daarover een gaar filmpje te maken, gegarneerd met enige semi-wetenschappelijke tekst, in de hoop dat mensen niet zo goed op zouden letten, en zijn verzinsel op interfora zouden zetten, waarna het de zoveelste hardnekkige mythe wordt. Het verdient een plaatsje tussen "er zijn nooit fossielen van tussenvormen gevonden" en "moleculen zijn allemaal kleine ruimteschepen". Diagnose: internet crackpot.
||
Citaat:
De waarheid kenmerkt zich vaak door een eenvoud, dus laten we het misschien dan ook bij diffusie theorie houden in plaats van er marsmannetjes bij te verzinnen ![]() Ik denk dat jij iets te veel fictie met nonsens combineert om serieus genomen te worden. Zeker als ik een aantal van je "oneliners" zie. Sterker nog, ik zeg dat jij óf een undercover bent óf gewoon dom. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en perfectme, een undercover? van wie dan? |
![]() |
|
Ja eh, dit forum is niet een forum voor iedere halve gare pseudo-wetenschappelijke Von Däniken-epigoon om pet theories te gaan spuien. Donder op.
|
![]() |
|
|