Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 14:21
Protn
Protn is offline
Hallo,

Voor het vak gedragswetenschappen moet ik een groepswerk maken over de subcultuur skinheads. Het is de bedoeling dat we de subcultuur bespreken (geschiedenis, kledij, muziek, waarden en normen,...) en dat we bespreken welke identiteit deze cultuur verschaft aan zijn leden. We weten echter niet veel te vertellen over dit tweede. Zijn er hier onder jullie skinheads die daarover iets weten te vertellen of mensen die daarover veel weten. Het is de bedoeling dat we de invloed van de subcultuur op het individu bespreken en hoe mensen zich gedragen als gevolg van de subcultuur.

Alvast bedankt

x!
Oud 21-02-2007, 14:36
Lotte
Lotte is offline
Ik vermoed dat sommige mensen de subcultuur in hun hele leven hebben toegepast en een vriendengroep en omgeving hebben die aansluit bij de skinhead-cultuur maar dat er ook andere (waarschijnlijk jongeren) skinheads zijn die thuis gewoon weer 'normaal' zijn. Zo gaat het meestal. Waarschijnlijk hebben de oudere trouwe skinheads een eigen skinheadcafe, eigen skinheadvrienden en dragen zij hun cultuur bijna 100% van hun dagen uit. Ik weet verder niet hoe trouw skinheads moeten zijn om tot de harde kern te willen behoren.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:29
Verwijderd
ik denk dat het ook veel uitmaakt of je linkse of rechtse skinheads wilt spreken... zo zie ik bij ska-concerten standaard een dikke skinhead neger: fred perry polootje, bretels, strakke broeken. stoere vent!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten