Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 10:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn vriend en ik zijn bijna 11 maanden samen, we zagen elkaar elke dag. Hij heeft een tijdje geleden aangegeven dat hij meer vrijheid wil, bijvoorbeeld af en toe op de zondagmiddag. Dan kan hij zijn auto poetsen, F1 kijken etc.
Tuurlijk begrijp ik dat, het zou niet goed zijn als ik dat niet deed, maar ik kàn het dus niet. Ik wil zo graag wandelen met hem, of een filmpje huren ofzo.
Ik weet dat het heel egoistisch is, maar ik kan er dus niks aan doen. Ik kan er niet tegen om alleen thuis te zitten terwijl we bij elkaar hadden kunnen zijn op dat moment. Ik wil dan liever 2 avonden door de week afschaffen, omdat ik dan mijn eigen dingen kan doen. Maar de zondag is me veel waard, ookal hebben we altijd ruzie en vervelen we ons.

Bovendien vind ik het stom dat hij daar nu pas mee aan komt, na zo'n lange tijd.

Hoe kan ik leren hem meer los te laten? Naar een vriendin op zondag heb ik geen zin in en dat is vaak ook niet mogelijk. Andere dingen heb ik ook niet te doen, die doe ik door de week als genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2002, 10:03
Superfly
Superfly is offline
Nou jah.. nog maar 1 oplossing mogelijk.. zondag-forumdag?
Oud 10-07-2002, 10:10
Verwijderd
Je kan het er in ieder geval met hem over hebben, of het niet mogelijk is die vrije dag te doen op een dag dat jij ook bezigheden hebt. Wat ook zo is, je hoeft als je bij elkaar bent toch niet alles samen te doen? Je kan ook naar hem toe gaan, met een boek of iets dergelijks, hij gaat dan lekker F1 kijken, en jij gaat je boek lezen, dan ben je toch samen..

Maar het lijkt er nu wel op dat je erg afhankelijk van hem bent, je hebt geen zin met vriendinnen af te spreken, je hebt geen andere dingen te doen. Als je hem niet had, en toen je hem niet had, hoe vulde je je weekenden dan? Dat moet je bij jezelf even nagaan, want meteen niets te doen hebben omdat je niet bij je vriend bent is wel wat zorgelijk vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:14
)Vampje(
)Vampje( is offline
Toen ik hem niet had, ging ik met andere jongens om, of ik ging naar de stad. Maar nu ben ik blut, dus... Ik heb wel vanalles te doen, maar niet met plezier zeg maar. Ik zou liever bij hem zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:29
Verwijderd
Dat is dan denk ik toch iets waar je aan moet werken, dat je plezier niet afhangt van het bij hem zijn, want dat is niet gezond..

Zijn er geen dingen die je graag wil doen, een hobby, sport, zoiets dergelijks. Gebruik daar je zondag dan voor. En omdat je nu een vriend hebt kun je niets meer doen met andere jongens?

Ik zeg dit ook allemaal omdat ik mij en mn ex er wel in herken. We waren heel veel samen en dat soort dingen. Uiteindelijk was het teveel voor me, sinds maandagochtend is het uit. Jouw vriend geeft een duidelijk signaal af meer ruimte nodig te hebben, om zijn eigen dingen te doen. De ene persoon heeft meer tijd nodig voor zichzelf dan de andere persoon. Dat je vriend er nu pas mee komt komt waarschijnlijk omdat het eerst nog geen probleem was, na zo'n lange tijd begint ie dan echter die tijd voor zichzelf te missen. Jij hebt die tijd misschien minder nodig, maar moet dan op zoek naar andere dingen waar je plezier in hebt om je tijd mee te vullen.

Het is echt niet goed dat je plezier zo van het bij hem zijn afhangt!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:35
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

En omdat je nu een vriend hebt kun je niets meer doen met andere jongens?
Ik bedoelde seks. Dus neej

Citaat:
Het is echt niet goed dat je plezier zo van het bij hem zijn afhangt!
*zucht* Ik weet het... Heb je tips hoe ik eraan kan werken?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
[B]
Ik bedoelde seks. Dus neej

*zucht* Ik weet het... Heb je tips hoe ik eraan kan werken?
Hmz.. neej, dat gaat niet echt dan

Sja, tips hoe je eraan kunt werken.. Toch vooral naar dingen opzoek gaan die je echt leuk vind.. Euh, ik noem maar wat, kleding maken ofzow.. Dergelijke dingen, of euh, ga brieven schrijven aan mensen, of euh, zoek een bijbaantje voor op zondag..

Ga op zoek naar dingen waar je plezier in hebt..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:50
)Vampje(
)Vampje( is offline
Hmz ja, thanks.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 11:18
PardonMe
PardonMe is offline
tja ik zou m toch gewoon die vrijheid geven en zoek gewoon iets leuks wat jij kan gaan doen op zondag.. ga eens gezellig iets doen met vriendinnen ofzo, lekker uitslapen, boek lezen, forummen..

Of anders spreek in het begin af dat jullie elkaar niet elke zondag niet zien, maar bijvoorbeeld eens in de maand of om de week..
Een dag alleen moet toch wel te overleven zijn..?
Jij moet toch ook eens dingen zonder je vriend kunnen doen..
En als jullie je op zo'n dag alleen maar vervelen en ruzie maken, vind je het zelf dan ook niet eens nodig wat tijd voor jullie zelf te nemen en af en toe een dagje elkaar niet zien..

Anders bied aan om samen die auto te wassen, samen naar sport te kijken..
of dat je gewoon bij hem bent, maar toch jullie eigen dingen doen..

Ik heb het idee dat je heel erg afhankelijk bent van je vriend, alleen plezier hebt als je bij hem bent enzo..
Zoek een leuke hobbie en maak ook plezier als je niet bij je vriend bent, dat is echt niet verkeerd tegenover hem.
Jij hebt dan toch nog lol en hij zijn vrijheid..

Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 11:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten