Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2007, 12:52
Verwijderd
Zat ik toch vanochtend even in mn computer te spitten, kwam ik mn oude icq nummer tegen. Dat heb lang niet gebruikt.
Vanavond eens kijken of ie nog werkt, goede ouwe tijd
77096020

Wie gebruikt het nog? of weet uberhaupt nog wat het is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2007, 12:58
Verwijderd
Ik weet nog wat het is, maar ik zie verder totaal het nut niet ervan in om het nog te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 13:52
ILUsion
ILUsion is offline
Ik ken het ook nog; heb nog wel 2 ICQ-nummers (eentje geregistreerd, dan heel wat maanden geen ICQ gebruikt en gewoon een nieuwe aangemaakt). Die nummers ben ik weer vergeten, niet dat ik zo'n ingewikkelde nummers had of iets dergelijks; maar langs de andere kant is dat concept nogal ouderwets en spamgevoeliger tegenover met mailadressen zoals bij hotmail (bij ICQ ga je gewoon al die nummers af en daarmee ook alle gebruikers, bij Hotmail moet je daarvoor al aan hun servers geraken).

Wel had ICQ nog leuke features die in MSN nog lang niet zitten: real time chat (of zat dat nu in AOL Messenger (AIM)), zodat je direct op je scherm ziet wat de andere aan het typen is. Ik heb de meeste populaire services wel gebruikt, maar nu MSN omdat de meesten dat gebruiken.
Oud 23-02-2007, 14:14
kruizer
kruizer is offline
Ik wist vroegâh mijn nummer zelfs uit m'n hoofd. Idioot, eigenlijk.

En toen ging iedereen ineens MSN gebruiken, en toen ik op ICQ niemand meer ahd op tegenaan te lullen ben ik ook maar overstag gegaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 17:25
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
kruizer schreef op 23-02-2007 @ 15:14 :
Ik wist vroegâh mijn nummer zelfs uit m'n hoofd. Idioot, eigenlijk.

En toen ging iedereen ineens MSN gebruiken, en toen ik op ICQ niemand meer ahd op tegenaan te lullen ben ik ook maar overstag gegaan.
I(i)C(seek)Q(you)

zoiets betekende het

neej gebruik het niet meer
Oud 23-02-2007, 18:23
Verwijderd
ik heb een nummer onder de 200.000
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 09:32
Verwijderd
Volgens mij is dat van voor mijn tijd.

Nee...ik heb het nooit gebruikt. Toen wij voor het eerst een computer met internetaansluiting thuis hadden, zo'n 6/7 jaar geleden, was het al één en al msn. Ik heb eigenlijk nooit iemand gehoord die aan me vroeg 'zeg, heb jij ook een ICQ nummer'.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 09:50
freyk
freyk is offline
Ik heb het ook wel een paar maanden gebruikt.
Ik kan me nog goed de geluiden wat het maakte wanneer er een berichtje kwam ("ohooh") of als je een berichtje typte.
Oud 24-02-2007, 10:32
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 24-02-2007 @ 10:50 :
Ik heb het ook wel een paar maanden gebruikt.
Ik kan me nog goed de geluiden wat het maakte wanneer er een berichtje kwam ("ohooh") of als je een berichtje typte.
En dan die enorme toeter als je het ding op ging starten Dat vond ik eigenlijk wel enorm storend. Dan wisten je buren ook meteen dat je aan het ICQ'en was.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 10:34
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 23-02-2007 @ 14:52 :
Ik ken het ook nog; heb nog wel 2 ICQ-nummers (eentje geregistreerd, dan heel wat maanden geen ICQ gebruikt en gewoon een nieuwe aangemaakt). Die nummers ben ik weer vergeten, niet dat ik zo'n ingewikkelde nummers had of iets dergelijks; maar langs de andere kant is dat concept nogal ouderwets en spamgevoeliger tegenover met mailadressen zoals bij hotmail (bij ICQ ga je gewoon al die nummers af en daarmee ook alle gebruikers, bij Hotmail moet je daarvoor al aan hun servers geraken).

Wel had ICQ nog leuke features die in MSN nog lang niet zitten: real time chat (of zat dat nu in AOL Messenger (AIM)), zodat je direct op je scherm ziet wat de andere aan het typen is. Ik heb de meeste populaire services wel gebruikt, maar nu MSN omdat de meesten dat gebruiken.
Die real time chat vond ik wel leuk ja. Aan de andere kant is het soms wat minder gevaarlijk om je bericht pas te verzenden als je de Enter knop indrukt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 10:57
Verwijderd
ICQ was lachen, wat heb ik mijn ouders op telefoonkosten gejaagd met dat programma in de tijd dat je nog geen kabel had en je eigenlijk veel beter kon bellen ipv chatten, maar dat was gewoon stoer
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 11:42
Hulk
Hulk is offline
toen ik icq had had niemand anders het, weinig gebruikt dus... en even later kwam msn al toen ik net in groep acht zat geloof ik.
Oud 24-02-2007, 13:32
BendeBen
BendeBen is offline
icq was relaxt
"oh-oh!"

dat was in de tijd dat je op school nog met je vriendjes afsprak om straks online te komen om te chatten haha
Oud 24-02-2007, 19:41
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik log nog dagelijks in op mijn ICQ-account (wel met Trillian), waarvan ik het nummer ook nog steeds uit mijn hoofd ken.
Oud 27-02-2007, 00:36
Nobucta
Nobucta is offline
Ik gebruik het nu een jaar of 7 en vind het nog steeds stukken beter dan MSN.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten