Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 09:48
timvl1987
timvl1987 is offline
Ik heb op moment een probleem... of ik weet niet wat ik moet doen.

Ik ben op dit moment op de helft van mijn de2 jaar voor geschiedenisleraar. Ik weet dat ik geen leraar wil worden en wil ook er mee stoppen. Volgend jaar wil ik een andere studie gaan doen en ik weet ook al welke.
Nu is het zo dat ik mijn P nog niet heb, en om toch nog iets van die 2 jaartjes te hebben, wil ik proberen door in juni 2 tentamens van vorig jaar te herkansen, mijn propoduese nog te halen.
Maar dat is pas in juni, maar ga nu in maart t/m juni nog wel naar school en stage en al... maar daar heb ik toch niks meer aan.

Is het dan niet handiger dat ik gewoon stop met naar school gaan, daarvoor fulltime probeer te gaanw erken bij mijn bijbaan (supermarkt), en in juni nog eens terug te gaan om die 2 tentamens te herkansen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 10:05
Konijn
Konijn is offline
Als je nou eerst eens overlegt op je studie wat er uberhaupt mogelijk is..

Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar kunt stoppen en dan alsnog terugkomen om twee tentamens te maken.

Als je namelijk stopt met je studie, moet je ook de IB-Groep stoppen. Dan kun je daarna niet weer inschrijven voor twee tentamens..

Als je gewoon bij je studie ingeschreven wil blijven staan, ontvang je ten onrechte stufi wat je dus terug moet betalen.
Oud 27-02-2007, 11:38
pyres
pyres is offline
als je slim bent ( en als dat nog kan) dan ga je voor het behalen van je p

met je p heb je toch een bewijsstuk om het zo te zeggen
Oud 27-02-2007, 11:38
pyres
pyres is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-02-2007 @ 11:05 :

Als je gewoon bij je studie ingeschreven wil blijven staan, ontvang je ten onrechte stufi wat je dus terug moet betalen.
dit is niet waar
Oud 27-02-2007, 13:37
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
pyres schreef op 27-02-2007 @ 12:38 :
dit is niet waar
Als je fulltime gaat werken die tijd en niet meer naar school gaat..
Dan ontvang je zeker ten onrechte stufi en OV.

Misschien ligt het bij terugbetalen eraan hoeveel je verdient als je fulltime gaat werken, dat weet ik verder niet.

Sowieso heb je jezelf er later mee als je het door laat lopen: dan krijg je bij je nieuwe studie korter stufi.
Oud 27-02-2007, 14:02
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Welke opleiding wil je gaan doen?

Ben zelf ook gestopt na 2 jaar met de lerarenopleiding geschiedenis aan de ehva.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 14:57
timvl1987
timvl1987 is offline
ik wil nu waarschijnlijk de opleiding Personeel en Arbeid gaan doen. Dat lijkt me werkelijk iets.

Ja en met mijn stuffie. Terugbetalen die 2 jaar moet ik sowieso. En was het niet zo dat je maar per student, maakt niet uit hoeveel opleidingen je hebt gedaan, maximaal 5 / 6 jaar stuffie krijgt?

Dus als dat zo is, moet ik zowiezo nog misschien het laatste jaar van mijn nieuwe opleiding zelf betalen.

Gr. Tim
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:09
Anika
Citaat:
timvl1987 schreef op 27-02-2007 @ 15:57 :
ik wil nu waarschijnlijk de opleiding Personeel en Arbeid gaan doen. Dat lijkt me werkelijk iets.

Ja en met mijn stuffie. Terugbetalen die 2 jaar moet ik sowieso. En was het niet zo dat je maar per student, maakt niet uit hoeveel opleidingen je hebt gedaan, maximaal 5 / 6 jaar stuffie krijgt?

Dus als dat zo is, moet ik zowiezo nog misschien het laatste jaar van mijn nieuwe opleiding zelf betalen.

Gr. Tim
Als je een vierjarige opleiding doet krijg je 4 jaar stufi en als je een vijfjarige opleiding doet 5 jaar. De laatste twee jaar van je nieuwe opleiding krijg je dus sowieso geen studiefinanciering.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten