Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 12:02
Verwijderd
Voor een opdracht van mijn opleiding kreeg de hele klas een acappela toegewezen waarmee vervolgens een compleet nieuw nr moest worden gemaakt in een stijl naar keuze. Het originele nr is van Dabrye feat. Doom en heet "Air". Het enige wat we gekregen hebben is de rap van dhr. Doom en dit is vervolgens mij resultaat. 2de hip hop ding wat ik ooit gedaan heb dus kritiek plz!

Mp3'tje

Ik heb hem trouwens ook op mijn portfolio gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2007, 12:52
Verwijderd
+ klink typisch hiphop, zo looperig. Ook de intro en daarna constantere beat erin, klinkt wel lekker
+ synthjes zijn wel cool qua geluid en sfeer
+ beat is opzich goed geprogrammeerd

- beat is wat zacht, compressen etc, of harder zetten ten opzichte van de rap
- kick is te zomperig, wat meer definieren, eq'en of kicks lagen
- geen baslijn

ga zo door
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 13:03
Verwijderd
Cool, bedankt! Er zitten nu trouwens nog geen synths in, het is enkel die strijkers sample die je hoort maar dan omlaag gepitched. Ik ga nog eens aan de gang met een baslijntje en wat eq-en idd.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 11:13
Verwijderd
Kick, nog wat meer mensen die kritiek kunnen geven?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:05
Lenny K
Lenny K is offline
ik vond hem al heel aardig gelukt, miste ook een basslijn. en ik werd verrast door de vocals, maar daar kun je niks aan veranderen he?
Oud 01-03-2007, 10:23
Verwijderd
Nee die vocals stonden vast inderdaad, zal straks nog even de laatste versie uploaden die ik uiteindelijk heb ingeleverd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 21:34
matt trakker
matt trakker is offline
ik vind 'm niet zo denderend..

nogal karige productie, door zwak afmixen (en ook wel slechte samples, misschien vantevoren betere samples uitzoeken) Ik zou meer aandacht besteden aan eq en eventueel compressie, hoewel dat laatste misschien niet eens echt nodig is. Vooral meer aandacht aan de mix besteden.

Strings zijn ook amateuristisch, teveel omlaag gepitched waardoor ze niet meer fatsoenlijk klinken en ze klinken heel droog. Met wat subtiel filteren kun je variatie maken in die hoge string, nu gaat hij steeds hetzelfde verder. Misschien moet je voor de lage strijkers een andere sample nemen en wat meer gebruik maken van reverb en eventueel wat delay. Ook zou ik die vocal niet zo omlaag pitchen maar eerder met wavelab of melodyne of protools 'm timestretchen. Wat ik vaak doe met acapella's is ze opknippen in 8 of 16 maten en ze dan timestretchen zodat je niet teveel kwaliteitsverlies hebt.
Oud 02-03-2007, 07:13
Verwijderd
Tja het was ook een hoofdtelefoon mix dus dat was al verre van ideaal, verder bedankt voor de kritiek. Ik ga er nog eens mee aan de slag
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 21:15
enema abortion
enema abortion is offline
Ik hoorde laatst een hiphop remix van een nr van Said and Done, dat was pas vet.
Oud 21-03-2007, 11:04
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
T klinkt een beetje als een interlude dingetje, de beat kan me iig niet heel lang boeien, door bovengenoemde redenen.
Maar het is niet slecht...
Reageren

Regels voor berichten