Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 19:57
JBX
JBX is offline
Hallo.

Bij ons op school zijn er twee dagen toegeweid aan stage lopen bij een plek waar je later misschien wilt gaan werken. Ik doe VWO.

Ik wil nadat ik mijn E&M VWO diploma heb gehaald jurist (advocaat/rechter/jurist van een bedrijf etc.) worden.

Weet iemand dus hoe ik stage kan gaan lopen bij een rechtbank, of is dit onmogelijk? Is het anders wellicht mogelijk bij andere juridische locaties stage te lopen?

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 20:02
Verwijderd
Het meest effectieve lijkt me om wat mensen/instanties te bellen waarbij je eventueel stage zou willen lopen, dan weet je meteen of het mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:47
Verwijderd
Nouja, stage lopen...er is bij zulke instanties volgens mij geen plek voor een scholier, daarvoor hebben ze het te druk. Het is als student al moeilijk genoeg om er binnen te komen, in elk geval bij rechtbanken, advocatenkantoren zijn wat dat betreft een stuk meer marketinggericht.

Ik zou gewoon een briefje sturen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:52
Poepkind
Poepkind is offline
Als je iemand kent in een rechtbank, als is het via via lukt het je ws wel. Anders hebben ze het te druk.
Zo hadden ze op alle plekken met genetica onderzoek te druk, behalve op de plek via via. Zo heb ik een fantastische stage gehad, en echt veel dingen geleerd/ gezien. Zrog dus dat je erg je best doet voor een leuk plekje. Mensen die zich er makkelijk vanaf hadden gemaakt hadden een hele suffe week.
Reageren

Regels voor berichten