Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 22:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil toch eens kleedgeld. Vind het maar niets dat m'n moeder steeds voor mij moet betalen. Soms betaal ik wel zelf, maar moet het weer terug gestort worden. Vervelend.

Nou was mijn vraag: Hoeveel krijgen 17/18-jarigen hier aan kleedgeld? Een beetje om een indicatie te krijgen van hoeveel mijn ouders mij moeten geven. (Ik dacht zelf aan 75 euro ofzo?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2006, 22:53
Mara
Mara is offline
Ik kreeg 'mijn helft' van de kinderbijslag. Elke 3 maanden dus 250 euro. Dus ongeveer wat jij zegt.

Dat was kleedgeld, zakgeld, allesgeld, eigenlijk. Ik betaal sinds +/- m'n 13e (sinds middelbare school) alles zelf. Ik heb het altijd gered hiermee, maar ik ben dan ook niet merkkleding-geil. Voor nieuwe schoenen of een winterjas moest ik dan wel even rekenen of ik uit zou komen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 23:30
Verwijderd
Ik kreeg ongeveer 70 euro, inclusief zakgeld (waar ik dus cadeautjes snoep enzo van moest betalen ook). Maar hoefde geen schoenen en jassen te betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 23:36
Verwijderd
Ik ben 18 en ik krijg geen kleedgeld. Ik moet eigenlijk alles zelf betalen van m'n studiefinanciering en het (nogal kleine) salaris van m'n bijbaantje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 01:28
Verwijderd
Ik kreeg 80 euro inclusief zakgeld (zonder schoenen of jassen) Ik zou nu voor 90 euro gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 06:34
Verwijderd
www.nibud.nl
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 07:56
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik kreeg tot mn 17e ongeveer 50 euro per maand,
ik kreeg wel vaak een jas/ondergoed of tussendoor iets

(ik werk al wel sinds mn 16/17 doordeweek,
met daarbij opleiding van 1 dag, dus had zelf ook een beetje inkomen)

maar ja in paar jaar tijd lijkt alles wel nog duurder geworden
Oud 27-10-2006, 08:24
Nona
Nona is offline
Ik kreeg "maar" 45 euro, maar dan kreeg ik winterjassen en speciale dingen van mijn moeder omdat ze vond dat ik daar maar niet op moest bezuinigen.
Oud 27-10-2006, 08:36
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik krijg en kreeg (sinds mijn 18de) 100 euro per maand kleedgeld. Mijn ouders maken het per kwartaal over, dus een keer in de 3 maanden krijg ik 300 euro.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 09:59
Balance
Balance is offline
Ik kreeg volgens mij 70 euro en daar moest ik alles van betalen (dus ook schoenen en jassen). Dat kreeg ik trouwens al vanaf m'n 12e (toen nog 150 gulden) tot aan m'n 18e. Mijn kleedgeld verviel toen ik studiefinanciering kreeg.
Oud 27-10-2006, 10:33
Verwijderd
Ik kreeg 70 gulden (tot ik het huis uit ging, toen was ik 19) en daar moest ik alles qua kleding en schoenen van betalen...maar dat was natuurlijk wel in het stenen tijdperk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 11:31
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik kreeg ongeveer 65 per maand. Omdat bepaalde kledingstukken in mijn maat toen heel erg duur waren, kreeg ik die wel es van mn moeder.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 12:56
juno
juno is offline
Eén woord: baantje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 13:07
Verwijderd
ik kreeg 75 euro, incl. zakgeld. ik kreeg dan wel het ene jaar een zomerjas, het andere jaar een winterjas. zelfde voor schoenen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 13:10
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
hmm

als jij gewoon de kleding mag die je leuk vindt zou ik geen kleedgeld willen want dan krijg je waarschijnlijk minder dan dat je nu krijgt

en nibud staan wel gemidelden
Oud 27-10-2006, 13:34
Verwijderd
Ga eens na wat je ouders ongeveer aan jouw kleding hebben uitgegeven in het afgelopen jaar en deel dat door twaalf. Dan kom je vanzelf op het kleedgeld dat jij kennelijk 'nodig' hebt en zij zich kunnen veroorloven.

Ik kreeg toen ik 15-18 was geloof ik 50 euro kleedgeld, exclusief zakgeld. En elk jaar 1 jas en 1 paar schoenen, dat betaalden m'n ouders dan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 13:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik kreeg nooit kleedgeld. Vond ik ook niet nodig - mn ouders betaalden wel veel (vroeger, die goede oude tijd...) en ik had altijd wel een baantje.
Oud 27-10-2006, 14:15
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 27-10-2006 @ 14:10 :
als jij gewoon de kleding mag die je leuk vindt zou ik geen kleedgeld willen want dan krijg je waarschijnlijk minder dan dat je nu krijgt
Ik heb ook zelf voor kleedgeld gekozen omdat ik zelf wou beslissen wat ik kocht. Je moet toch altijd "verantwoording" afleggen (ik kan me voorstellen dat ouders het tiende paar schoenen niet nodig vinden, of een hele dure spijkerbroek).

Ik heb zelf destijds gewoon op papier gezet wat je gemiddeld in een jaar aan kleding nodig hebt (dus: zoveel broeken, shirtjes, sportkleding etx.). Dat delen door 12 en je hebt een bedrag per maand .
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 17:02
Barones
Barones is offline
Ik ben 17 en ik krijg op dit moment 65 euro in de maand (maar er zit een verhoging aan te komen van 5 euro )
en hier hoef ik geen ondergoed en jassen van te kopen
en ik krijg 1 paar zomer en winterschoenen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 17:10
Subject
Subject is offline
Ik ben 17 en krijg 70 euro kleedgeld en 20 euro zakgeld per maand. Cadeautjes voor vrienden betalen m'n ouders (als het niet te veel wordt) en elk jaar krijg ik een jas en een paar schoenen en ondergoed en sokken, de rest betaal ik zelf.
Oud 27-10-2006, 17:19
remy476
remy476 is offline
ik ben 18 en krijg 80 euro zakgeld per maand. Kledinggeld daar doe ik niet aan
Oud 27-10-2006, 18:00
Ndimension
Ndimension is offline
Ik ben 18 en ik krijg/kreeg 0 euro per jaar. Maar daar staat wel tegenover dat ik 2x per week eten krijg en voor maar 10 euro per week in de tuin mag slapen!
Oud 27-10-2006, 18:42
Noddy
Noddy is offline
Ik krijg 18 euro zakgeld per maand. Geen kleedgeld. Soms betaalt mijn moeder een broek of een jas voor me, maar verder moet ik het allemaal zelf kopen.
Oud 27-10-2006, 18:44
Stefanie
Stefanie is offline
Ik kreeg op mij zestiende/zeventiende 60 euro kleedgeld per maand en dan moest ik ook alles zelf betalen qua textiel en schoenen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:59
Juanes.
Juanes. is offline
Ik krijg 75 euro per maand kleedgeld, maar dit gaat nooit op omdat ik niet zoveel kleding koop.

Voor nieuwe schoenen legt mijn moeder vaak de helft bij, omdat ik daar anders echt een kapitaal voor kwijt ben. En winterjassen e.d. koop ik gewoon zelf.

Ik ben trouwens bijna 18.
Oud 27-10-2006, 21:13
Verwijderd
Ik krijg al sinds mijn 13e elke maand 65 euro, waarvan officieel 50 euro kleedgeld en 15 euro `zakgeld´. Een winterjas krijg ik ook altijd en schoenen (1x zomers en 1x winter). Maargoed, sinds ik zakgeld van mijn vader krijg (20 euro p/maand) noem ik die 65 euro gewoon "kleedgeld"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-10-2006 @ 23:33 :
betaal ik wel zelf, maar moet het weer terug gestort worden.
Mijn huidige situatie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 09:08
Morri
Morri is offline
Ik ben bijna 16 en ik krijg 50 euro per maand, en dat zal ik ook nog wel krijgen als ik 17 ben, want mijn zusje van 13 krijgt het ook. Ik moet in principe alles betalen, maar:
- ik krijg twee paar schoenen per jaar: één winter en één zomer. Ik heb namelijk hele moeilijke voeten en schoenen zijn dus duur voor mij. Bovendien wil mijn moeder dat wij op goede schoenen lopen.
- sportkleren en ondergroed hoef ik ook niet te betalen.
- als ik het nodig heb krijg ik een nieuwe winterjas: dat is niet echt om een bepaalde tijd ofzo.

Ik vind het wel fijn, lekker veel. Ik houd altijd geld over, maar ik geef verder ook niets om kleren en weiger meer dan 50 euro voor een broek te betalen enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:40
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik kreeg 50E, en dan krijg ik bijvoorbeeld een winterjas voor mijn verjaardag, en soms kreeg ik schoenen of deelden we prijs, een andere keer betaalde ik ze zelf. Nu krijg ik niks meer omdat ik studiefinanciering krijg.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 14:53
coopergirl
coopergirl is offline
Euhm op je 18e kleedgeld krijgen? Ik heb nooit zakgeld of kleedgeld gehad, ik kocht het zelf of moeder betaalde het. Mijn ouders hebben zoiets van 'met 18 ben je volwassen en onderhouden we je niet meer financieel'. Anyhow, mijn zusje van 14 heeft wel zak en kleedgeld: 50 euro kleedgeld en 12 euro zakgeld.
Oud 28-10-2006, 15:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik vind de opmerkingen : "ik krijg kleedgeld, dus ik betaal alles zelf" nogal tegenstrijdig. Als je kleedgeld krijgt, dan betalen je ouders dus je kleding voor je.
Oud 28-10-2006, 15:55
Saycheese
Saycheese is offline
Ik kreeg van mijn 14/15e (weet niet meer precies) tot mijn 18e elke drie maanden mijn deel van de kinderbijslag, zo'n 250 euro. Daar moest ik alles van kopen, ook jassen en schoenen. Ik kreeg daarnaast ook nog zakgeld, waarvan ik de helft moest sparen.
Nu krijg ik alleen nog elke maand 50 euro van mijn ouders.
Oud 28-10-2006, 16:12
PV
PV is offline
Ik heb nooit kleedgeld gekregen. Of mijn ouders betaalden, of als ze geen zin hadden om te betalen betaalde ik zelf, of ik kreeg/kocht het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 17:05
Verwijderd
Tot m'n 18de kreeg ik iedere maand €140,- (vanaf m'n 16de ofzo, daarvoor iets minder), daar moest ik kleren van kopen en 't was mijn zakgeld (en treingeld, zodat ik iedere maand in ieder geval 1 weekend naar mijn vriend kon ). Vanaf m'n 17de moest ik er ook eten van kopen, want toen ging ik uit huis. Maar meestal was het zo dat als mijn moeder meeging om kleren te zoeken, zij ze ook betaalde. (En dat betekende meestal dat zij schoenen betaalde en (winter)jassen.)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 17:37
Wammus
Wammus is offline
Ik weet het niet meer precies maar volgens mij kreeg ik tot m'n 16e rond de 70 euro per maand. Daar moest ik alles van uitzoeken. Ik had toen al een bijbaantje dus ik had het vrij makkelijk. Daarna heb ik eigenlijk altijd zelf gewerkt voor m'n geld (BBL opleiding met full-time baan en daarbij behorend salaris. ) en kreeg ik dus ook helemaal niets meer van m'n ouders. Ik heb het nooit slecht gehad ofzo.
Oud 29-10-2006, 22:30
wr_faya
wr_faya is offline
€20,- p/maand aan zakgeld.
Daar ga ik dus binnenkort over onderhandelen.
Oud 30-10-2006, 00:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nou was mijn vraag: Hoeveel krijgen 17/18-jarigen hier aan kleedgeld? Een beetje om een indicatie te krijgen van hoeveel mijn ouders mij moeten geven. (Ik dacht zelf aan 75 euro ofzo?)
Je moet niet kijken naar wat de rest krijgt, maar wat jouw ouders kunnen missen.
Oud 30-10-2006, 07:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Een beetje om een indicatie te krijgen van hoeveel mijn ouders mij moeten geven. (Ik dacht zelf aan 75 euro ofzo?)
'moeten' geven ? lekker dankbare houding zeg.
Oud 30-10-2006, 09:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-10-2006 @ 08:31 :
'moeten' geven ? lekker dankbare houding zeg.
Ik bedoel natuurlijk ook 'moeten'. Dat heeft niets met een ondankbare houding te maken. Maar ik wil natuurlijk een beetje weten wat 'gemiddeld' is, want mijn ouders weten ook niet precies wat andere allemaal krijgen, enz.

Zo te zien krijgt iedereen gemiddeld wel een beetje wat ik had gedacht.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:42
thunder110
thunder110 is offline
Ik kreeg rond de 130e per maand, tot mijn achttiende. Nu heet het geen kleedgeld meer maar een 'studiebijdrage'.
Oud 30-10-2006, 10:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg van mijn 16e tot mijn 18e 100 euro per maand. Het was mijn deel van de kinderbijslag plus mijn zakgeld wat ik daarvoor al kreeg (20 euro per maand). Daar moest ik dan niet alleen kleding van kopen maar ook de kapper van betalen, de fietsenmaker, kadootjes van kopen, toiletspullen, eigenlijk alles behalve mijn schoolspullen, die betaalde mijn moeder toen nog.
Oud 30-10-2006, 14:50
J-roenn
J-roenn is offline
ben eigenlijk best verwend, mama betaald mijn ziektekosten + school, en van mijn stufi + belastingteruggave zorg koop ik mijn kleertjes ( en meestal houd ik daarvan nog wel wat over. ) koop trouwes bijna nooit meer merkkleding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:07
Sawna
Sawna is offline
Ik kreeg de kinderbijslag én €10 zakgeld per week

Nu niet meer, maar het bedrag dat ik van de IB-groep zou hebben gekregen als mijn ouders minder zouden verdienen krijg ik wel van haar
Oud 31-10-2006, 16:11
Crimson
Crimson is offline
Ik krijg scholierentegemoetkoming a 97 euro per maand, verder 15 euro per week zakgeld. En daar moet ik m'n kleren van kopen, maar er zijn geen afspraken over welk bedrag daarvan voor kleding is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:41
bbyn
bbyn is offline
50 euro in de maand, geen schoenen/jas
ben 17
Oud 31-10-2006, 19:01
Verwijderd
Ik krijg 25€ per maand, moet alles zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 07:36
snoopy
snoopy is offline
"vroeger" toen ik kleedgeld kreeg, kreeg ik 150 gulden per maand. (ik geloof wel dat ik vrij veel kreeg in vergelijking met mijn leeftijdsgenoten)
Oud 01-11-2006, 07:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Toen ik 18 werd, kreeg ik niets meer. Inderdaad: bijbaan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 13:57
Fine
Fine is offline
Citaat:
Ik wil toch eens kleedgeld. Vind het maar niets dat m'n moeder steeds voor mij moet betalen. Soms betaal ik wel zelf, maar moet het weer terug gestort worden. Vervelend.

Ze moeten jou heel niks geven... Zie t als een gunst, er zijn zat mensen die niets/minder krijgen en/of die er voor moeten werken op jouw leeftijd!
Oud 01-11-2006, 14:20
Verwijderd
Ik kreeg niets, krijg niets en zal in de toekomst ook niets krijgen.. Maar goed, zij betalen school en verzekering delen we. Ik mag de minimale stufi & zorgtoeslag houden. Hiervan betaal ik mijn telefoonrekening, mijn deel van de verzekering, treinkaartjes naar mn vriend en eigenlijk alles wat ik nodig heb.
Dus denk dat je blij mag zijn als je al iets krijgt, dat is niet zo vanzelfsprekend..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten