Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 15:15
~SmG~
~SmG~ is offline
Ik moet volgende week met een onderwerp komen, maar ik heb nog geen idee wat dat nou wordt. Weet iemand nog een leuke? Het liefst voor het vak biologie alleen en anders met scheikunde erbij. Alvast bedankt.
Oud 28-06-2005, 17:12
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
bewijs dat de aarde om zn as draait...
Oud 28-06-2005, 17:22
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
bewijs dat de aarde om zn as draait...
Het is wel een goed idee, maar volgens mij moeten wij ook proeven doen op school waarmee we dingen moeten bewijzen. En ik weet niet hoe ik dat dan bij dit onderwerp moet doen.
Oud 28-06-2005, 17:31
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 28-06-2005 @ 18:22 :
Het is wel een goed idee, maar volgens mij moeten wij ook proeven doen op school waarmee we dingen moeten bewijzen. En ik weet niet hoe ik dat dan bij dit onderwerp moet doen.
hoe bedoel je proeven op school bewijzen?? bedoel je dat je PWS op school gemaakt moet worden?
Oud 28-06-2005, 17:36
Verwijderd
http://www.hsbrabant.nl/faculteiten/.../frameset.html

En nog wat dingen die mensen bij mij op school hadden gedaan:

Reactiesnelheid (en dan allemaal middelen toedienen en kijken wat het effect was)
De kwaliteit van Nl. dierentuinen (het moet je wel liggen, maar dan ga je naar 3 dierentuinen toe en bekijk je hoe de hokken zijn en of die aan alle eisen voldoen enzo. Het is als het je boeit erg leuk om te doen denk ik.)
Oud 28-06-2005, 18:28
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
hoe bedoel je proeven op school bewijzen?? bedoel je dat je PWS op school gemaakt moet worden?
Ja ze moeten grotendeels op school gemaakt worden. En het beste is als je een onderwerp uitzoekt waarbij je proeven kan gaan doen, zoals bijvoorbeeld bij het vetgehalte van kaas bepalen, daar kun je goed proeven bij doen.

Citaat:
http://www.hsbrabant.nl/faculteiten...e/frameset.html

En nog wat dingen die mensen bij mij op school hadden gedaan:

Reactiesnelheid (en dan allemaal middelen toedienen en kijken wat het effect was)
De kwaliteit van Nl. dierentuinen (het moet je wel liggen, maar dan ga je naar 3 dierentuinen toe en bekijk je hoe de hokken zijn en of die aan alle eisen voldoen enzo. Het is als het je boeit erg leuk om te doen denk ik.)
Bedankt! Die site is heel goed en dat van die dierentuinen is een leuk idee!
Oud 28-06-2005, 18:32
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 28-06-2005 @ 19:28 :
Ja ze moeten grotendeels op school gemaakt worden. En het beste is als je een onderwerp uitzoekt waarbij je proeven kan gaan doen, zoals bijvoorbeeld bij het vetgehalte van kaas bepalen, daar kun je goed proeven bij doen.
Ons pws is toch grotendeels buiten school gemaakt. Alleen het typen van het werkstuk gebeurde op school.
Oud 28-06-2005, 19:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik zou een pws doen over hoe mensen tot een keuze komen.
bijv. hoe het komt dat mensen bij andere formulering tot een ander antwoord komen. Dat valt behoorlijk onder psygologie maar misschien kun je het onder biologie proppen.
Oud 05-07-2005, 02:28
JCG
JCG is offline
Bier brouwen
Oud 05-07-2005, 18:09
humanafterall
humanafterall is offline
probeer de theorie van einstein eens met de supersnaartheorie te combineren. Misschien kom je dan tot de 'theory of everything'
tis wel lastige stof!
Oud 05-07-2005, 18:30
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
humanafterall schreef op 05-07-2005 @ 19:09 :
probeer de theorie van einstein eens met de supersnaartheorie te combineren. Misschien kom je dan tot de 'theory of everything'
tis wel lastige stof!
Offtopic: Jémig, is het niet in Manifesto, is het hier wel dat je dáárover begint.
Oud 05-07-2005, 18:55
humanafterall
humanafterall is offline
Ach hier is het iig ontopic
Oud 05-07-2005, 19:16
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
humanafterall schreef op 05-07-2005 @ 19:55 :
Ach hier is het iig ontopic
Nou... biologie met scheikunde en dan de supersnaartheorie. Zoek de gelijkenis.
Oud 05-07-2005, 19:21
humanafterall
humanafterall is offline
ok, combineer dan de supersnaartheorie met de theorie van einstein doormiddel van de micro organismen
Oud 05-07-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
tis wel lastige stof!
Oud 14-07-2005, 22:54
Xanatos
Xanatos is offline
ga zelf een drug maken, en vergelijk jouw zuiverheid met die van Shulgin

TIHKAL
PIHKAL
Oud 16-07-2005, 22:29
timwaagh
timwaagh is offline
Citaat:
tis wel lastige stof!
ehm...is het niet zo dat de theorie van supersnaren tot nog toe dezelfde uitkomsten geeft als einsteins theorie en dat ze juist moeite doen om proeven te doen bij zulke energieniveau's dat de 2 theorieen andere uitkomsten geven?

ontopic:
waarom ga je niet wat met populatiebiologie doen... populatie vliegjes bijhouden door de tijd en dan met excel er een functie bij laten benaderen en dan een mooie groeicurve daarvan laten tekenen voor langere tijd. lekker makkelijk en je wordt er niet vies van. of anders wat met genetica en vliegjes...of in ieder geval iets met vliegjes...vliegjes zijn liev.
Oud 24-07-2005, 15:36
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Ik heb voor VWO Biologie PWS gemaakt over hepatische encephalopathie. Dus hersenfunctiestoornissen veroorzaakt door leverfunctiestoornissen. Portaal-systemische encephalopathie enzo.

Mocht je iets medisch willen doen, dan help ik graag. PM maar.

Wat praktijk betreft: Door gewoon contact op te nemen met universiteiten en/of ziekenhuizen heb je zo hulp met die onderdelen. Als je blijk geeft van serieuze interesse en motivatie in het onderwerp van je PWS, dat je je PWS dus niet alleen doet omdat het gedaan moet worden maar omdat je meer over dat onderwerp wil leren, zijn zat wetenschappers bereid je te helpen.
Oud 02-08-2005, 23:23
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 28-06-2005 @ 18:22 :
zoiets?

wat dit met biologie en sk te maken heeft weet ik niet. Wellicht kun je kijken wat het effect van draaing van de aarde heeft op bepaalde organismen of zo... Je kunt inderdaad het best even contact opnemen met een universiteit (of even op het web zoeken; ik weet dat mijn universiteit (UvA) wel iets heeft voor pwsén. En volgens mij Twente ook).
Oud 11-08-2005, 13:53
hikaru
hikaru is offline
o dat is waar ook.
ik moet het volgende week ook weten waar ik mn profielwerkstuk over doe!
We hebben scheikunde gekozen.. maar nog geen enkel idee
Oud 12-08-2005, 12:46
Verwijderd
Kiwi DNA isoleren!!!!

Heb ik gedaan en dat is gaaf!
Oud 13-08-2005, 11:17
Verwijderd
Het lijkt me wel machtig om mijn PWS wiskunde in het Latijn te schrijven. Waarschijnlijk komt het er niet van.
Oud 26-03-2007, 19:47
sexyscientist
hee maatjes
ik ben willie wortel en ik heb een leuk ideetje voor jou schatteke
waarom kijk je niet naar hoe een kunsthart in een menselijk lichaam werkt. allemal antigenen shit komt daarbij kijken en ook biologie dus
en scheikund
prfect voor jou toch meeisssie
ok doei en bedank me maar
Oud 26-03-2007, 20:16
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Snees schreef op 13-08-2005 @ 12:17 :
Het lijkt me wel machtig om mijn PWS wiskunde in het Latijn te schrijven. Waarschijnlijk komt het er niet van.
Wat een ambitie. XD
Oud 26-03-2007, 20:25
piiingpong
Citaat:
sexyscientist schreef op 26-03-2007 @ 20:47 :
hee maatjes
ik ben willie wortel en ik heb een leuk ideetje voor jou schatteke
waarom kijk je niet naar hoe een kunsthart in een menselijk lichaam werkt. allemal antigenen shit komt daarbij kijken en ook biologie dus
en scheikund
prfect voor jou toch meeisssie
ok doei en bedank me maar
Denk je ook niet dat ze haar profielwerkstuk inmiddels al af heeft?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten